Gå til innhold

Blu-ray på 360?

Anbefalte innlegg

Utifra denne siden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of...al_disc_formats

Så ser jo Blu-Ray ut til å være overlegen når det kommer til bitrate iforhold til både HD DVD og DVD

Raw data transfer er i henhold til 1x drev hastighet. Audio og video bitrate går på hvor mye data som representerer den ukomprimerte kilden og ikke hastighet på drevet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke slik at HD-DVD gir mer GB for pengene enn blu-ray?

Ikkje om ein skal tru Wikipedia-artikkelen det vart linka til ovanfor, i alle fall. Dersom ein ser under "Retail price of consumer-writable discs", ser det ut som om Blu-ray slår HD-DVD ganske grundig på det området.

Kay

Lenke til kommentar
Fortsatt litt surt at på en next gen konsoll så sitter du å bytter CD-er?

sist jeg gjorde det var playstation 1:o men men

Jeg tror jeg brukte nærmere 2 uker på å komme meg igjennom den første DVD-en. Drar du tilbake til et område du har vært på fra før trenger du ikke å bytte plate igjen da alt spill data får plass på en DVD og er dermed på alle 3 DVD'ene (spillet er ikke på 4 plater som har blitt nevnt i dennet tråden).

Jeg kan dog se at det er typer spill der spill utviklerene må ta leie valg pga DVD formatet, som å kutte ned på FMV sekvenser og/eller unikt innhold eller dele opp story og områder i et ellers free roaming spill i flere deler. Men alt i alt tviler jeg på at dette vil by på store problemer for Xbox360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Microsoft taper vell ikke noe på å komme med et Blu-Ray drev

Både ja og nei. Ja fordi de hjelper og bidrar til sony med å vinne.

Nei fordi de som absolutt vil ha Blu-ray muligens kjøper en ps3 i stedet for xbox 360.

Lenke til kommentar

MS kunne fint lansert ett Blu-ray-drev og tjent penger på det, og levert en service til kundene sine. :)

Men de aller fleste går utifra at dem ønsker Blu-ray skal holdes så svakt som mulig, fordi de vil ha en film-butikk på nett i neste Windows eller noe lignende, og ønsker ikke at konkurerende formater stå sterkt når de lanserer. :-/

De har ihvertfall store planer om film o.l. via. nett, men de må vente litt før infrastrukturen er god nok.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...