Njardiss Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Microsoft har da på ingen som helst måte tabbet seg ut.De har ikke prøvd å dytte trykke et format ned halsen vår, de har gitt oss en utmerket spillkonsoll og muligheten til å selv velge om man vil ha hd-spiller. Sony gamblet, PS3 ble til de grader forsinket bare for at den skulle ha Blu-ray spiller, om det var verdt det ? det gjenstår å se. Jeg vil nå si det er en fordel å få spillene på Blu-Ray plater og ikke DVD plater. DVD plater blir rett og slett for små i lengden. hehe, ikke bare i lengden allerede nå er de fulle. Blue dragon var på 4 DVD-er, Ut3 kommer med mindre innhold på xbox enn PS3 pga plassmangel og plassmangelen kommer til å sette store begrensinger for utviklerne i fremtiden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Microsoft har da på ingen som helst måte tabbet seg ut.De har ikke prøvd å dytte trykke et format ned halsen vår, de har gitt oss en utmerket spillkonsoll og muligheten til å selv velge om man vil ha hd-spiller. Sony gamblet, PS3 ble til de grader forsinket bare for at den skulle ha Blu-ray spiller, om det var verdt det ? det gjenstår å se. Jeg vil nå si det er en fordel å få spillene på Blu-Ray plater og ikke DVD plater. DVD plater blir rett og slett for små i lengden. hehe, ikke bare i lengden allerede nå er de fulle. Blue dragon var på 4 DVD-er, Ut3 kommer med mindre innhold på xbox enn PS3 pga plassmangel og plassmangelen kommer til å sette store begrensinger for utviklerne i fremtiden. Det jeg tenkte Visste bare ikke at det var så ille alt nå Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg vil tro at PS3 nå endelig kan begynne å tjene skikkelige penger for Sony. Etter så lang utviklingstid og penger brukt så var de nok skuffet over all pepperen og skuffende salgstall. Men slik som RamGuy sier, så vil nok flere og flere nå gå for Blu-ray, og da vil det være naturlig for mange å kjøpe en PS3 siden en i tillegg får en konsoll. Dette vil igjen gjøre at det selges mer spill osv, Blu-ray + PS3 + spillsalg/utvikling vil ha en gjensidig fordel av hverandre og "PS3 æraen" kan begynne for fullt...så skulle jeg bare hatt en konsoll og et HDTV da Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fatter dere ingenting? Blu-ray er inkludert i ps3 for at spillene trenger mer plass enn man greier å presse inn på en dvd. Joda vet at alt kan komprimeres nærmest i det uendelige men vi merker allerede nå at 360 har spill som er på opptil 4 DVD-er. Dessuten er det veldig tidkrevende for utviklerne å drive med komprimering når de egentlig skulle sendt spillet ut på markedet. Men ser flere her som ikke synes M$ strategi er feil på noen punkt og for dem passer dette begrepet veldig godt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Bullcrap. BD er inkludert i PS3 fordi Sony ville selge Blu-ray-filmer. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Problemet er at dette er for seint, hvorfor gå for en konsoll som ikke har Blu-ray og så kjøpe en ekstern spiller til akkurat Xbox360 istedenfor å gå for en konsoll som allerede har dette integrert, og på toppen av det hele brukes til spill også noe som forlenger konsollen. Både Rockstar og Ninja Theory gleder seg til sine neste spill som fokuserer på Blu-ray, uten det hadde spillene ikke vært mulig rett og slett. DVD skaper begrensninger, til og med for PC spill som er minimum 5Gb i disse dager, langt over DVD sin grense. Ekte HD spill krever høyoppløselige teksturer noe som er ufattelig vanskelig å få plass på med DVD plater. Sånn går det når man skal kjøre det safe, Sony har alltid vært pioneerer på dette feltet. De tør å satse på noe nytt. Endret 9. januar 2008 av Avean Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vel, jeg har allerede Xbox, så der har du svaret ditt. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Men, så finnes det jo også dem som don't give a rats ass om hd-film. Noen av oss kjøper dvd'r og finner hd versjonen på andre steder.. *kremt25mbitlinjekremt* Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er det ikke det ene, så er det det andre. Og er det ikke andre, kan du være sikker på at det er det tredje. Og piratkopiering gjør meg kvalm. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Og piratkopiering gjør meg kvalm. Enig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Microsoft har da på ingen som helst måte tabbet seg ut.De har ikke prøvd å dytte trykke et format ned halsen vår, de har gitt oss en utmerket spillkonsoll og muligheten til å selv velge om man vil ha hd-spiller. Sony gamblet, PS3 ble til de grader forsinket bare for at den skulle ha Blu-ray spiller, om det var verdt det ? det gjenstår å se. Jeg vil nå si det er en fordel å få spillene på Blu-Ray plater og ikke DVD plater. DVD plater blir rett og slett for små i lengden. Hvis du mener det er en fordel så må du gjerne mene det, flertallet har ingen problemer med å få plass til spillene sine på en dvd plate. Neste generasjon vil det nok være et must med større lagringsplass. Microsoft valgte ikke å benytte seg av DVD for moro skyld, man gjorde det for at man kom frem til at det ikke var et spesielt behov for spill på HD-DVD denne generasjonen. I etterkant kan man vel si at de gjorde rett i det, hvis det viser seg at HD-DVD er en flopp, så har man da sluppet å betale ekstra for noe man strengt tatt har liten nytte av. Sådan er jeg fan av dette med valgmuligheter, jeg slipper at noen dytter på meg noe jeg ikke har behov for. Men det er jo fint at enkelte mener at to spill er et bevis på at utviklerne sliter med å få plass på dvd. Jeg er uenig i mye av det Microsoft gjør, men jeg er glad for at de ikke valgte å kjøre opp prisen ved å inkludere HD-DVD spiller for å hovedsaklig fremme et format. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Men, så finnes det jo også dem som don't give a rats ass om hd-film. Noen av oss kjøper dvd'r og finner hd versjonen på andre steder.. *kremt25mbitlinjekremt* Hvorfor kjøper du da DVD-er når du laster ned HD? Da kunne du like gjerne lastet ned alt eller misforsto jeg deg? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Men, så finnes det jo også dem som don't give a rats ass om hd-film. Noen av oss kjøper dvd'r og finner hd versjonen på andre steder.. *kremt25mbitlinjekremt* Hvorfor kjøper du da DVD-er når du laster ned HD? Da kunne du like gjerne lastet ned alt eller misforsto jeg deg? Tror han misforsto seg selv jeg. Han mener vel at blu-ray er dritt siden Sony er firmaet bak det. Derfor er det bedre å kjøpe dvd og få tak i hd-filmer på ulovlig vis. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nope, mener at jeg kjøper dvd-filmene fordi de andre i huset er glade i subtitles, mens jeg selv liker å ha litt bedre bildekvalitet, gjerne uten subs! Venter med en hd avspiller til alle filmer er på enten det eller det formatet. Kan også bli ett alternativ med en kombospiller hvis de kommer seg ned i rimelige priser straks! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Microsoft har da på ingen som helst måte tabbet seg ut.De har ikke prøvd å dytte trykke et format ned halsen vår, de har gitt oss en utmerket spillkonsoll og muligheten til å selv velge om man vil ha hd-spiller. Sony gamblet, PS3 ble til de grader forsinket bare for at den skulle ha Blu-ray spiller, om det var verdt det ? det gjenstår å se. Jeg vil nå si det er en fordel å få spillene på Blu-Ray plater og ikke DVD plater. DVD plater blir rett og slett for små i lengden. Hvis du mener det er en fordel så må du gjerne mene det, flertallet har ingen problemer med å få plass til spillene sine på en dvd plate. Neste generasjon vil det nok være et must med større lagringsplass. Microsoft valgte ikke å benytte seg av DVD for moro skyld, man gjorde det for at man kom frem til at det ikke var et spesielt behov for spill på HD-DVD denne generasjonen. I etterkant kan man vel si at de gjorde rett i det, hvis det viser seg at HD-DVD er en flopp, så har man da sluppet å betale ekstra for noe man strengt tatt har liten nytte av. Sådan er jeg fan av dette med valgmuligheter, jeg slipper at noen dytter på meg noe jeg ikke har behov for. Men det er jo fint at enkelte mener at to spill er et bevis på at utviklerne sliter med å få plass på dvd. Jeg er uenig i mye av det Microsoft gjør, men jeg er glad for at de ikke valgte å kjøre opp prisen ved å inkludere HD-DVD spiller for å hovedsaklig fremme et format. Så du mener Sony også burde hatt DVD som interndrev, og hatt ett eksternt drev med Blu-ray? Nei, er totalt uenig i den siste setningen din. Såklart har Sony integrert Blu-ray i PS3 for å fremme Blu-ray, men nå er faktisk PS3 den aller billigste Blu-ray spilleren. Greit, den var dyr i første omgang, men da var den fremdeles den billigste Blu-ray spilleren. Og det må jo rett og slett være en fordel med 25g med plass, i forhold til usle 4,7g? Kanskje det ikke er noe vits enda, men etterhvert som spillene tar mer plass slipper man å sitte med flere hundre plater og holde styr på. Uansett, knallbra å lage en slik konsoll med støtte for Blu-ray, til den prisen! Det er hva enhver HiFi entusiast blir glad for å høre! Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Teit at kundene må betale for formatkrigen, dette kunne eierne avgjort med en fotballkamp, i dress og slips såklart Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 4.7gb? Hvorfor ikke bruke dual layer med 9.4gb? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Pioneer var også med i utviklingen av Blu-Ray, sammen med Sony. Ingen artikler nevner dette... Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Vel synes det blir for lettvint av M$ å først være med på å bygge opp og støtte hd dvd, og når det viser seg at deres format på en måte har floppet, sier de bare: -Vi skifter gjerne til Blu-ray. Alt for brukeren. Så sitter 360 eierne igjen med hd-dvd addon og blu-ray addon og alt er et eneste rot. De som har ps3 derimot har innebygd blu-ray fra starten av uten ekstra kabler og fiksfakseri. Sony har fra starten vært sikre på at deres format ville komme overlegent ut og inkluderte Blu-ray i ps3 fra starten av. Dere sier dere ikke bryr der om hvem som vinner osv, hvorfor stiller dere da spørsmål ved påstanden min? Hvis dere ikke bryr dere er det jo ingenting å diskutere. Tror du misforstår MS rolle i det hele. De har ikke noe eierskap i HD DVD på den måten en del tror. De ble invitert inn i HD DVD og BD gruppene av selskapene i begge gruppene,bl.a. Warner og Disney. Warner ville ha med MS pga avansert videocodec (VC-1) og Disney på grunn av interaktivt innhold. Husk at BD kun gikk for Mpeg 2 før MS kom inn i utviklingen, og vi skal være j*** glad for at filmstudioene nå kan velge noe annet enn Mpeg2 der det kreves, f.eks AVC-MPeg4 eller VC-1 også på BD formatet. MS satte som krav til begge gruppene at de skulle være enige om en del ting, bl.a. fordi hvis MS aktivt skulle støtte dette så ville de ikke ha to villt foskjellige format da det ville gi helvete i support på Windows PC'ene. Noe så "enkelt" som DVD ga MS allerede mye arbeid med support på PC. Derfor ville de at begge leiere skulle bruke deres egen lille HDi for interkativiet - noe f.eks både Disney og også Sony representantene (!) gikk for som den beste løsningen. Men vips så ble Sun med i BD gruppen også og plutselig gikk BD styret og stemte ned HDi løsningen og det ble Java istedet (så kan man gjette hvilke krav Sun satte for å åpne pengeboka) - til tross for Sony's egen ekspert gruppe i utgangspunktet ønsket HDi og til tross for at Disny (et BD studio) hadde jobbet sammen med MS i utviklingen av HDi. Takk og lov ble de andre videokodekene beholdt. Og det var Warner (BD studio) ønsket VC-1 f.eks etter å ha sett codecen i bruk på digital fremvisning på en filmfestival tidligere. Videre var MS imot den strengeste formen for kopibeskyttelse som bl.a. Sony ønsket. MS mente det ville virke mot sin hensikt og igjen øke supporthelvet/utgiftene. Men BD+ ble også framstemt i BD gruppen, og med to av kravene avfeid (HDi og ikke ønsket bruk av BD+) så gikk MS ut av BD gruppen etter en tids forhandlinger fram og tilbake. De ble værende i samarbeidet med HD DVD pga studioene der gikk for de kravene MS satte da de ble invitert inn i gruppen. Det pussige var at en del av studioene satt i begge grupper.. Husk at det var bl.a. div. filmstudioer som inviterte MS inn i begge gruppene. Ikke MS som ønsket seg inn, de hadde laber interesse i starten. BD hadde ikke vært det der er i dag uten MS innflytelse på et tidspunkt før formatet ble lansert. Tenker bl.a. da på videocodecene som Sony hadde begrenset til Mpeg 2. HD DVD er og blir Toshiba's format, men med MS som en av mange støttespillere. MS har ikke eierskap på den måten at de har hatt noe med utvikling av hardware å gjøre. Hva med Warner filmstudio - DE har hatt aktiv rolle. De gikk lenge for både HD DVD og BD, men skiftet for noen dager siden til kun BD pga de mente det ville ha mest for seg i lengden - etter å ha sett ann salget over tid. DE har vel gjort det du beskylder MS for. MS er da fortsatt i HD DVD leieren siste jeg sjekket. Alt som foregår nå er egentlig bare spekulasjoner. Husk også at HD DVD add on ikke har vært brukt til spill eller tenkt til spill. Det har kun vært en billig inngangsbillett fordi som ønsker å se HD DVD film. HVIS Microsoft kommer med en billig BD add on så er det av samme grunn! DE som ønsker å se BD film billig, skal kunne få gjøre det. HVIS kundene IKKE ønsker to avspillere og et sabla rot, som du skriver, så lar de være å kjøpe! Dette er et valg de selv tar. MEN da må de jo kjøpe en Blu-ray spiller uansett for å få se BD! Hvem skal du da klandre for rotet, Panasonic hvis de kjøper en panasonic spiller, Samsung - hvis de kjøper en samsung spiller? Disse avspillerne er jo mye større også. Større rot. Eller skal man klandre Sony for rotet hvis de kjøper PS3 som BD spiller (hvilket jeg har gjort). Det er snakk om valg. VIL man ha en BD spiller ved siden av HD DVD spilleren, så må man kjøpe en. Enten en liten add on sak ved siden av 360'n eller en mye større kladeisj fra andre produsenter. Hvorvidt det kommer en slik add on er en annen sak. Jeg har vanskelig for å tro at det gjør det med det første. HD krigen er ikke helt over ennå selv om den har tippet kraftig. Jeg har selv en mening om hvordan dette går, men det blir litt på siden. MS har ikke driti seg ut. HD DVD er ikke deres format. De støtter det i likhet med mange andre selskap, valgte side som så mange andre - og de må alle nå vurdere hva de skal gjøre videre etter at Warner byttet side og tippet balansen kraftig. Så også Microsoft. Hvis BD blir neste genereasjons DVD format så ville det være rart om ikke MS skulle kunne lage en BD løsning for 360 også. Man kan fint ta et BD drev og dytte det inn i hvilken som helst Windows PC. Skulle de la være det også? Det er alltid populært å hate MS. Men finn en annen grunn en HD DVD, da. Kjære vene. Endret 9. januar 2008 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Herminator Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg ser ikke hvordan de har dritet seg ut med PS3. Det er imo den beste SPILLkonsollen om man ser bort fra mediemulighetene. Jeg tror de kommer til og fortsette å satse videre på mediemulighetene i tillegg til selve konsollen. De har jo faktisk vunnet HD DVD vs blu-ray krigen MYE på grunn av PS3 Sist jeg sjekket så er det flere og bedre spill til xbox 360. Men det er nok ganske rett at de har gått så bra for blu-ray pga av ps3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg