Gå til innhold

Kjøpe bærbar PC til 11000kr (Acer Aspire 5920G), god til gaming?

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe denne bærbare PCen for skolebruk og til spilling. Den er satt ned fra 13000kr til 11000kr:

Acer Aspire 5920G

Klarer denne de fleste nyere PC-spill greit? Medium eller high på grafikkinnstillinger? Tenker ikke på Crysis, for det krever jo en sinnsyk PC for å kunne kjøres tilfredsstillende. Er i tillegg Acer Aspire et bra PC-merke? Og er det faktisk et godt tilbud dette her?

Litt off-topic spørsmål, men er det egentlig ikke mer enn 1 års garanti på PCer?

Spesifikasjoner:

• Prosessor: Intel Core 2 Duo T7500 2,2GHz (Santa Rosa)
  • Skjerm : 15,4" Acer Crystal BrigthTFT WXGA (1280x800)
  • Minne : 2048 MB (2 x1024MB)
  • Harddisk : 250 GB Harddisk
  • Chip-set : Mobile Intel PM965 Express
  • Grafikk : Geforce 8600-GT 512MB
  • Optisk enhet : HD - DVD Leser og DVD Brenner
  • Lydkort : Dolby®-certified surround sound system with two built-in Acer 3DSonic stereo speakers and one subwoofer supporting low-frequency effects, Intel® High-Definition audio support,S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) support for digital speakers
  • Batteri : 8 Celler
  • Eksterne porter : 4 x USB 2.0 ports, 1 x HDMI™ port with HDCP support,1 x External display (VGA) port,1 x ExpressCard™/54 slot, 5-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 1 x S-video/TV-out (NTSC/PAL) port,1 x Consumer infrared (CIR) port , 1 x IEEE 1394 port ,1 x Modem (RJ-11) port , 1 x Ethernet (RJ-45) port ,1 x Headphone/speaker/line-out jack with S/PDIF support
  • Nettverkskort : 10/100 Mbit nettverkskort,Trådløst 802.11g/n WLAN
  • Tastatur : 88-/89-key keyboard, inverted "T" cursor layout, 2.5 mm (minimum) key travel, Seamless touchpad pointing device with 4-way scroll button, 12 function keys, four cursor keys, two Windows® keys, hotkey controls, embedded numeric keypad, international language support, independent Euro and US dollar sign keys, Empowering Key , asy-launch buttons: WLAN, Internet, email, Bluetooth®, 3G (optional), Acer Arcade™ ,Acer MediaTouch keys: play/pause,stop,previous,nextandrecord keys
  • Vekt . 2.75 Kg
  • Programvare :Windows Vista Home Premium Edition (Norsk, Dansk, Engelsk) , Norton® Antivirus (3 md. fri bruk), Cyberlink PowerDVD, NTI CD Maker,Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide, Acer GridVista,Microsoft® Works 8.5 with Office Home and Student 2007 Trial
  • Garanti : 1 års garanti (ikke på batteri) Support : 800 84 880 (09:00 – 17:00)
  • Multimedia : 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD), 0.3MP Orbicam - Web kamera integrert

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen vil fungere ypperlig til spill :) Den skal vel til og med kunne kjøre Crysis på medium uten noe særlig problemer med hakking.

Hva garantien angår så innbilte jeg meg at den skulle være på 3 år, men det er godt mulig jeg tar feil og blander reklamasjonstiden med garantitiden.

Lenke til kommentar

Hvor lang garantitid man vil gi er opp til produsenten. 1 år er vanlig. Derimot er norske forbrukere dekket av forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett til å reklamere på feil eller mangler ved varen i inntil 5 år etter kjøpsdato.

5920G er en ypperlig pc, dog ville jeg aldri kjøpt den da den etter min mening har alt for dårlig oppløsning på skjermen. Om dette ikke er ett problem for deg er det vel bare å slå til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...