Nauz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Kjekt å høre at Blu-ray ligger ann til å vinne krigen Jeg har ps3 og er uhyre glad for at Sony valgte å integrere en god Blu-ray spiller. Deilig med alt i en boks! Wii kan ikke helt sammenlignes siden dette er mer en konsoll for de " spesielt intreserte" med et helt annerledes spillutvalg. Måten man spiller wii på er revolusjonerende og annerledes i forhold til ps3 og xbox noe som gjør den mer unik. Når det gjelder xbox og playstation så er dette de " vanlige" konsollene som folk har i stua si og da er det for mange viktig med gode mulitmedialøsninger som innebygget dvd spiller, Blu-ray +++ Dette er min personlige mening, er du uenig så får du være det Endret 9. januar 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Og bare for å understreke hvor lite film har å si på konsoller for massene, på Wii kan man ikke spille av en musikk cd engang og den koster det samme eller mer enn en premium 360 her i Norge. Allikevel selger den langt bedre enn både PS3 og 360... Kanskje noen skal fortelle folk at den ikke kan spille av noe som helst, da slutter den nok å selge. Forskjellige konsollar blir kjøpt av forskjellige folk av forskjellige grunnar. Eg kjenner folk som har kjøpt PS3 nettopp på grunn av film-/multimediafunksjonaliteten. Kay Jeg sa massene.......HD film er kun for en liten gruppe og vil være det lenge... Jeg er ganske sikker på at PS3 ville solgt mye mer forøvrig hvis den hadde hatt et dvd drev og kostet 1000-2000kr mindre. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Tjaa, delvis enig men, tror folk i dag gjerne betaler noen tusen ekstra for og få alt i ett. Hadde ikke ps3 hatt innebygget blu-ray spiller hadde jeg kanskje vurdert xbox 360 fremfor ps3. Skulle man måtte kjøpe blu-ray spiller, trådløst netverkskort, batteri lader osv i tilleg så hadde prisen sansyneligvis vært høyere dersom man vil ha full pakke ( bare se på xbox 360 som et eksempel, sist jeg regna på det ble maskinen langt dyrere en ps3 når man la til dvd, trådløst netverkskort og lader) Takket være Blu-Ray drevet i Ps3`en bråker den heller ikke så mye når man spiller( mulig jeg tar litt feil, men har hørt at Blu-ray drevet er med på og reduserer støy nivået) Endret 9. januar 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nå ser det og ut som Paramount vil trekke seg fra HD-DVD, og dermed står kun Universal igjenne av filmselskapene som støtte av HD-DVD. Personelig håper jeg at man kan få en slutt på denne HD krigen innenfor filmformatet og få et format å holde seg til. Jeg bryr meg ikke mye slik sett hvem som vinner, men det ville vært fint å kunne legge alt det der bak seg og faktisk kunne kjøpe en HD film i et format man vet vil være der i fremtiden. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei no kan HD DVD like så godt legge inn årene meiner eg, virker som det ikkje er så mye meir grunn for de å kjempe for. La det stilne til på fronten raskest mulig. Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tjaa, delvis enig men, tror folk i dag gjerne betaler noen tusen ekstra for og få alt i ett. Hadde ikke ps3 hatt innebygget blu-ray spiller hadde jeg kanskje vurdert xbox 360 fremfor ps3. Skulle man måtte kjøpe blu-ray spiller, trådløst netverkskort, batteri lader osv i tilleg så hadde prisen sansyneligvis vært høyere dersom man vil ha full pakke ( bare se på xbox 360 som et eksempel, sist jeg regna på det ble maskinen langt dyrere en ps3 når man la til dvd, trådløst netverkskort og lader) Takket være Blu-Ray drevet i Ps3`en bråker den heller ikke så mye når man spiller( mulig jeg tar litt feil, men har hørt at Blu-ray drevet er med på og reduserer støy nivået) Tja, var ikke så mange som beholdt PS2 som sin eneste dvd spiller tror jeg. Særlig film entusiaster vil jo ha ordentlig dedikerte spillere. Å bruke konsoll blir vel sett på som litt lavmål eller harry blant de. Er nok mange som ser på det at man kan laste ned filmer og tv serier over Live som ganske viktig også. Det kommer nok ikke til å skje på PSN med første siden Sony vil jo selge Blu-ray filmer. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei no kan HD DVD like så godt legge inn årene meiner eg, virker som det ikkje er så mye meir grunn for de å kjempe for. La det stilne til på fronten raskest mulig. Da blir det stille i fjøset Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kanskje Blu-ray vil bli den nye lasedisken og HD-dvd den nye betamaxen. Nei holder meg til dvd til hd formatet blir billigere med billigere spillere, bedre filmutvalg og mest av alt filmer som koster mindre enn 199 på super tilbud. Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kanskje Blu-ray vil bli den nye lasedisken og HD-dvd den nye betamaxen. Nei holder meg til dvd til hd formatet blir billigere med billigere spillere, bedre filmutvalg og mest av alt filmer som koster mindre enn 199 på super tilbud. Tror det er sjanse for det. Tviler sterkt på at Blu-ray tar over slik som dvd gjorde. Etter hva jeg skjønner så oppskalerer jo dagens maskiner DVD veldig bra også, så forskjellen blir ikke all verden med HD filmer. Pluss nedlastng i fremtiden osv. Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nylig fortalte microsoft at de har gått inn en rekke avtaler med diversre tv-kanaler og et filmstudio om produkter på XBLM. Amerikanske ABC har avtalt om å levere diverse tvserier som Lost og Gray's Anatomy i HD på markedplace. Disney Channel skal levere filmer, selvom Disney utelokket lanserer filmer på Blu-Ray ellers. Filmstudioet MGM, som er eid av Sony, skal også lansere filmer på Live. Klassikere som Danser med Ulver, Terminator og Rocky skal komme. Men så er da problemet i skrivende stund at MS ikke tilbyr denne tjenestene i Norge. Men det ser ut som at MS driver en større sattsing på digitalt leverte filmer over nettet, noe som ikke er begrensett av format krigen. Bare MS litt fart i seg, og gir også oss nordmenn muligheten til dette. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Siden HD-DVD/Blu Ray uansett ikke skal brukes til spill, ser jeg ikke noe poeng med dette i det hele tatt. Det virker jo ikke som om HD-DVD spilleren har noe poeng heller siden spillere for HD format begynner å bli billige. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Digital distribusjon av film og slikt tror jeg ikke blir å være noe som er utbredt før man har gode internettlinjer overalt. Per i dag er det veldig mange som ikke har god nok internettlinje til å raskt laste ned slikt innhold, spesielt ikke slik innhold som er i HD kvalitet. Derfor tror jeg at man i en overgangsperiode blir å se aktiv bruk av blu-ray/HD-DVD, alt etter hvem som trekker lengste strå. Og slik det ser ut i dag er det blu-ray som trekker lengst. Ikke at det gjør noe for forbrukeren, som slipper å forholde seg til flere sider informasjon og forvirringer før man kan komme i nærheten av å velge et format. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Tja, var ikke så mange som beholdt PS2 som sin eneste dvd spiller tror jeg. Særlig film entusiaster vil jo ha ordentlig dedikerte spillere. Å bruke konsoll blir vel sett på som litt lavmål eller harry blant de. Er nok mange som ser på det at man kan laste ned filmer og tv serier over Live som ganske viktig også. Det kommer nok ikke til å skje på PSN med første siden Sony vil jo selge Blu-ray filmer. Blu-ray spilleren på ps3 er ikke noe møkk Sony har slengt på i all hast men, en skikkelig god Blu- Ray spiller. Dvd spilleren på ps3 er også av den bedre sorten med blant annet oppskalering. Har ikke spesielt god peiling på lyd/bild men, ser at en god del brukere på feks Avforum bruker Ps3 som Blu-ray spiller. Skal man finne entusiaster innen hjemmekino, så er avforum.no stedet og lete. Så syntes det er litt feil å si det er lavmål og bruke Ps3 som dvd/blu-ray spiller. Endret 9. januar 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tja, var ikke så mange som beholdt PS2 som sin eneste dvd spiller tror jeg. Særlig film entusiaster vil jo ha ordentlig dedikerte spillere. Å bruke konsoll blir vel sett på som litt lavmål eller harry blant de. Er nok mange som ser på det at man kan laste ned filmer og tv serier over Live som ganske viktig også. Det kommer nok ikke til å skje på PSN med første siden Sony vil jo selge Blu-ray filmer. Blu-ray spilleren på ps3 er ikke noe møkk Sony har slengt på i all hast men, en skikkelig god Blu- Ray spiller. Dvd spilleren på ps3 er også av den bedre sorten med blant annet oppskalering. Har ikke spesielt god peiling på lyd/bild men, ser at en god del brukere på feks Avforum bruker Ps3 som Blu-ray spiller. Skal man finne entusiaster innen hjemmekino, så er avforum.no stedet og lete. Så syntes det er litt feil å si det er lavmål og bruke Ps3 som dvd/blu-ray spiller. Ikke enda. Men så snart det kommer dedikerte spillere til rimelige priser så blir det sånn. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Vi får se da Tror de aller fleste film-frelste har skaffet seg Blu-ray spiller/ Hd-dvd spiller allerede. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nei no kan HD DVD like så godt legge inn årene meiner eg, virker som det ikkje er så mye meir grunn for de å kjempe for. La det stilne til på fronten raskest mulig. Eventuelt kjøre hardere, for å redusere tapene mest mulig. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tja, var ikke så mange som beholdt PS2 som sin eneste dvd spiller tror jeg. Særlig film entusiaster vil jo ha ordentlig dedikerte spillere Jeg er film entusiast med stor dvd samling. PS2 har vært min eneste dvd spiller noensinne. Mer enn nok fornøyd med den. Bildene var sylskarpe og ga meg ingenting å klage på. Og sammenlignet med MANGE andre dvd spillere så var den fortsatt veldig bra. Kjøpte meg til og med Action Replay 2 med sonefri funksjon slik at jeg kunne se filmer fra hele verden på den. De aller fleste av mine venner brukte PS2 som sin eneste dvd spiller, så jeg etter min erfaring utgjør dette en ganske stor målgruppe som har Playstation som sin eneste format avspiller. Jeg kommer heller aldri til å kjøpe meg en annen Blu-ray spiller enn PS3. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Og akkurat det sier vel mer at du liker film, men bryr deg ikke like mye med kvalitetn på avspilleren. Blu-ray spilleren i PS3 har jeg ingen peiling på, men dvd spilleren på min PS2 (som var en av grunnene til at jeg kjøpte PS2) er langt ifra noen god dvd spiller. Jeg har ikke særlig god greie på dvd spillere, men hvis du er en audio/video entusiast som bruker enormt med penger på hobbyen din, så aldri i verden om du hadde gått for en ps2 som dvd avspiller. For min bruk duger den, men jeg er ikke allverdens imponert. At noen bruker blu-ray spilleren i PS3 i sitt oppsett hjemme nå kan jeg godt forstå, da de dedikerte spillerene som er ute nå visstnok ikke skal være så sinnsyke de heller. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg personlig skjønner ikke hva folk finner bedre og mer tilfredstillende i dyrere utstyr. I stuen har faren min surround anlegg til over 30k, og jeg har prøvd PS3 der oppe, Blu-ray, lyd og alt er jo helt problemfritt, overlegen kvalitet. Så hvorfor kjøpe seg enda en Blu-ray spiller da? Hva mer er du ute etter liksom? Når jeg brukte PS2 hadde jeg riktignok bare en 21" gammel bilderørs tv, men det var ikke mange som hadde bilderør over 32" uansett på den tiden. Det kan godt hende lydkvaliteten er dårlig på PS2's dvd spiller, men bilde ser jo ut som dvd det. Er det en dvd spiller så ser dvd'ene ut som DVD-er ser ut. Skarpe og flotte. Det blir kanskje litt vel urettferdig og sammenligne den med dagens dvd spillere som oppskalerer osv. Endret 10. januar 2008 av Ramius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå