Gå til innhold

Blu-Ray Vs. HD-DVD - Microsoft kryper til korset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft sa heilt i starten (av 360) at dei "kunne" gå for blu ray om det var dette som blei standarden. Då og påpeikte eg her i ein eller anna diskusjon at dette var eit teikn til svakhet.

Uansett er det stort sett det same for meg. Microsoft har sagt heile veien at spela vil bli utgitt på DVD. Og for tida virkar det som om dette er nok. Neste omgong derimot bør dei vurdere om dei fortsatt skal satse på HD DVD, eller blu ray -- og ha ein av dei stasjonane innebygd.

Lenke til kommentar

Det har nå vært i korta at MS kan gi ut et blu-ray addon om det skulle være nødvendig. Det har dog ingen ting å si for konsollsalget til MS ettersom MS ikke er avhengig av at deres drev vinner krigen, Sony derimot mister et veldig godt salgsargument om blu-ray går ballalaiken eller hvis det blir slik at hd-dvd og blu-ray kommer i en og samme enhet.

Lenke til kommentar
Det har nå vært i korta at MS kan gi ut et blu-ray addon om det skulle være nødvendig. Det har dog ingen ting å si for konsollsalget til MS ettersom MS ikke er avhengig av at deres drev vinner krigen, Sony derimot mister et veldig godt salgsargument om blu-ray går ballalaiken eller hvis det blir slik at hd-dvd og blu-ray kommer i en og samme enhet.

Så er det dette med add-ons da. Se på Sega Genesis i sin tid:

Mega_Drive_II_(PAL)_+_Mega-CD_II_(PAL)_+_32X_(PAL).jpg

Er det det MS-folket vil ha?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Mega_Drive_II_(PAL)_%20_Mega-CD_II_(PAL)_%20_32X_(PAL).jpg

Utseendemessig ble Genesis stygg med alle addons samt at det ble et uhorvelig kabelrot av det. Addonene til X360 kobles til via USB så du får et helt annet opplegg om du kjøper en HD-DVD f.eks i.o.m at du kan sette den hvor du vil under TVen (så fremst du har en forlengeles kabel til USB vel og merke).

Samt at Addonene til Sega var i et forsøk, desperat sådann, på å forlenge konsollens levetid og var kun ment for spilling. X360 har ingen addons som er ment for spilling så du trenger ingen addons for å spille noen av X360 sine spill og da frafaller mye av den argumentasjonen og sammenligningen mellom Genesis og X360.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du sammenligne en film add-on med det der?

For de aller fleste holder DVD filmer i mange år til. Og innen noe HD format har tatt over for DVD så er nok alle ute med nye konsoller for lenge siden. MS har jo også filmer og tv serier man kan se over Live hvis man vil. Dog kanskje ikke i Norge enda.

Lenke til kommentar

Godt at Blu-Ray har vunnet da :p

Ja, er bombesikker nå, på grunn av to ting.

1. Warner gikk over til Blu-Ray, fra mai er det slutt på HD DVD filmer fra dem.

og den viktigste grunnen:

2. tv,aviser, nettaviser, blogger, folk, ansatt, osv osv melder nå om at HD DVD VS Blu-Ray krigen er over, og Blu-Ray vant. Dette sprer seg som ild i tørt gress, og vi kommer til å se det på salgstallene de nesten månedene. HD DVD er "borte" innen året.

Lenke til kommentar

For de aller fleste holder DVD filmer i mange år til. Og innen noe HD format har tatt over for DVD så er nok alle ute med nye konsoller for lenge siden. MS har jo også filmer og tv serier man kan se over Live hvis man vil. Dog kanskje ikke i Norge enda.

Det blir jo det samme? En 360 eier som vil ha muligheten til å spille av begge deler må finne seg i å ha to eksta drev.

Lenke til kommentar
Microsoft sa heilt i starten (av 360) at dei "kunne" gå for blu ray om det var dette som blei standarden. Då og påpeikte eg her i ein eller anna diskusjon at dette var eit teikn til svakhet.

Nei det sa de ikke. Kun når Blu-ray virkelig begynte å selge mer enn HD DVD så begynte MS å si dette.

Hadde jeg vært ansvarlig for formatsatsing i Microsoft hadde jeg vært ekstremt flau over å måtte støtte Blu-ray etter en lang blindvei med HD DVD.

Skulle de nå lansere Blu-ray så håper jeg de som har kjøpt HD DVD add on kunne få byttet den inn i en Blu-ray add on. Innen kort tid sluttes det vel å produsere HD DVD tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det blir jo det samme? En 360 eier som vil ha muligheten til å spille av begge deler må finne seg i å ha to eksta drev.

Hva har film med 32x å gjøre? Den var jo for spill.

Lenke til kommentar

Film ja, men da har man og andre alternativer som Toshibas 2 i 1 drev som man får kjøpt. Men nå er Sega genesis addons beregnet for spill, om man ville spille de spillene som kom på 32X eller Sega CD måtte man kjøpe de 2 addons, man trenger ikke kjøpe noen ekstra addons for å spille spillene til X360, men om man er spesielt interesert og vil spile ha film har man den muligheten og, men da har man og andre alternativ og i form av stand alone spillere.

Lenke til kommentar

OMFG MS har rippa meg for alle spenna mine!!1 nå må jeg kjøpe ps3, så jeg kan spille spill, siden hd dvd ikke finnes!1234

Eller er det slik at det ikke har noe å si? Siden Xboxen ikke på noe vis knyttet opp mot HD DVD spillvis..

Uanz; Fint om BR ligger ann til å vinne, for i det tilfelle blir det lettere å overtale mor når PS3 får de gode spillene.

Lenke til kommentar

For i det hele tatt få utnyttet HD film så man ha en HDTV og være villig til å betale nesten dobbelt så mye for filmene og ta til takke med ut mye mindre utvalg. Markedet som kan og vil si ja til det der er ganske lite.

Innen Blu-ray eller hva det blir som tar over for DVD, så er nok ikke hverken PS3 eller 360 å finne til salgs lenger.

Selv synes jeg det virkelig er på tide med et standard format hvoir man TA OPP tv programmer fra TV. Ganske merkelig vi fikk fra det som standard på VHS til DVD spillere som var et rent avspillings medium.

Lenke til kommentar
Noen sier og at blu-ray vant slaget men tapte krigen ettersom de fleste forbrukere har vært uvitende og uinteresert i formatkrigen og koset seg med DVD filmer.

Er vel for tidlig til å si at blu-ray har tapt noe. HD formatet vil nok overta DVD til slutt. Spørsmålet blir vel om blu-ray rekker å bli film standarden før fysisk oppbevaring av film og spill er en ting av fortiden, og downloads og streaming regjerer. Noe jeg mener til slutt blir unngåelig. Jeg liker å ha en film eller et spill jeg kan holde i henda, men å ha hele film og spill biblioteket på en HDD har sine klare fordeler det og.

Lenke til kommentar

Og bare for å understreke hvor lite film har å si på konsoller for massene, på Wii kan man ikke spille av en musikk cd engang og den koster det samme eller mer enn en premium 360 her i Norge.

Allikevel selger den langt bedre enn både PS3 og 360... Kanskje noen skal fortelle folk at den ikke kan spille av noe som helst, da slutter den nok å selge. :p

Lenke til kommentar
Og bare for å understreke hvor lite film har å si på konsoller for massene, på Wii kan man ikke spille av en musikk cd engang og den koster det samme eller mer enn en premium 360 her i Norge.

Allikevel selger den langt bedre enn både PS3 og 360... Kanskje noen skal fortelle folk at den ikke kan spille av noe som helst, da slutter den nok å selge. :p

Forskjellige konsollar blir kjøpt av forskjellige folk av forskjellige grunnar. Eg kjenner folk som har kjøpt PS3 nettopp på grunn av film-/multimediafunksjonaliteten.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...