Gå til innhold

Ny LCD kjøpt, noe er løst inni den.

iCar

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte på mandag 2 nye LCD tver fra Expert, begge er av Samsung merket den ene er 26" og den andre 32".

Pakket dem opp først igår, når jeg oppdaget at jeg hørte noe slenge løst inne på skjermen, man hører det tydelig når man beveger på skjermen, tok sjansen på å slå den på osv..Den virker fint ikke noe annet problem med med den enn at noe er løst inni.

32" av samme modell er det ikke noe løst inni.

SÅ spm mitt er, hva kan jeg gjøre? Finnes det noe tilsvarende DOA system for LCD tver å som for mobil? At jeg kan ta med til butikken og kreve å få nytt skjerm, vil jo helst unngå å sende tven til rep allerde.

Takkker forsvar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då må kontakte forretningen der du kjøpte den og forklare problemet. Du har ikke KRAV på en ny vare i denne situasjonen, og det er ikke noen lovmessig "DOA"retur for deg som privatperson. Kravet på leverandøren er at han må utbedre skaden (dersom det er noen), og ikke før produktet har vært reklamert på 3. gang for samme symptom har du KRAV på omvlevering/heving.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Då må kontakte forretningen der du kjøpte den og forklare problemet. Du har ikke KRAV på en ny vare i denne situasjonen, og det er ikke noen lovmessig "DOA"retur for deg som privatperson. Kravet på leverandøren er at han må utbedre skaden (dersom det er noen), og ikke før produktet har vært reklamert på 3. gang for samme symptom har du KRAV på omvlevering/heving.

Da har du nok tatt feil, jeg har et DOA(Dead on arrival) krav på tven når den feiler rett etter å ha åpent den fra esken. Det er ikke en feil som har oppstått etter å ha tatt den i bruk, men heller før.

Uansett har nå fått ordnet det, tok med TV til butikken fikk utlevert ny uten noen spørsmål, er visstnok 7 dagers DOA på TVer fikk jeg opplyst.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt en Demobrukt Xbox 360 (Halo Edition, som har HDMI) for 3000 kroner. Det er noe løst inne i den. Høres ikke helt ut som en skrue. Men som feks en piteliten plate som man bruker og ha på skruene for og få bedre feste...

Demo-Brukt. Kanskje derfor den var tilsalgs?

Vis jeg får bytta den, jeg må vell ikke betale noe mellomlegg?

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt en Demobrukt Xbox 360 (Halo Edition, som har HDMI) for 3000 kroner. Det er noe løst inne i den. Høres ikke helt ut som en skrue. Men som feks en piteliten plate som man bruker og ha på skruene for og få bedre feste...

1. Du har kun lovfestet angrerett dersom du har kjøpt en gjenstand (fra en forretning) vi fjernsalg/internet.

2. Selv om varen er "demo-brukt" har du de samme reklamasjonsmulighetene som om produktet var nytt.

3. Du har ingen "innbytte-krav". Dersom den er kjøpt over disk, KANSKJE butikken vil bytte den for deg. Om de gjør det, stiller de eventuelt sine egne betingelser - du har ikke lovfestet bytterett på varer solgt over disk.

Lenke til kommentar

1. Du har kun lovfestet angrerett dersom du har kjøpt en gjenstand (fra en forretning) vi fjernsalg/internet.

2. Selv om varen er "demo-brukt" har du de samme reklamasjonsmulighetene som om produktet var nytt.

3. Du har ingen "innbytte-krav". Dersom den er kjøpt over disk, KANSKJE butikken vil bytte den for deg. Om de gjør det, stiller de eventuelt sine egne betingelser - du har ikke lovfestet bytterett på varer solgt over disk.

Tja, 2.'ern er vi nå i en diskusjon om, om du ser på N76 tråden under.

Lenke til kommentar

Tja, 2.'ern er vi nå i en diskusjon om, om du ser på N76 tråden under.

Fikk svar fra forbrukerportalen.no:

"Hei,

I prinsippet er det ingen forskjell på nye, ubrukte varer og demovarer.

Fristene i forbrukerkjøpsloven gjelder fra den dagen du overtar varen enten den er helt ny eller bare ny for deg. Som et eksempel kan jeg nevne at reglene er de samme for nybil som for bruktbil.

Du kan lese mer om forbrukerkjøpsloven på våre nettsider.

Med hilsen

--

"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...