knut Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 FibreChannel og iSCSI i samme boks med støtte for opptil 60 SAS og S-ATA-disker. Les mer Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Rimelig og rimelig. Vet at vanlige SAN fort koster en drøy mill, men SAN for mannen i gata er nok et stykke unna. Vi får holde oss til NAS enda. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Rimelig og rimelig. Vet at vanlige SAN fort koster en drøy mill, men SAN for mannen i gata er nok et stykke unna. Vi får holde oss til NAS enda. Tja, spørs hvordan du setter det opp, du kan jo bare sette opp en server som NAS gateway til denne også Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Rimelig og rimelig. Vet at vanlige SAN fort koster en drøy mill, men SAN for mannen i gata er nok et stykke unna. Vi får holde oss til NAS enda. Tja, eg har nå en maskin med 4 disker (skal utvides til 8) som er koblet til filserveren min via ATA over Ethernet, som igjenn tilbyr lagringsplassen via NFS/CIFS - det må vel være SAN for mannen i gata? ATA over Ethernet er iSCSI uten overhead med IP pakker da det er en egen protokoll rett på ethernet nivå - blir sikkert mye det samme som Fibre Channel over Ethernet, og til hjemmebruk er ytelsen helt ok. Er uansett disken i klienten min som er flaskehalsen på rundt 40-60MB/s Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Rimelig og rimelig. Vet at vanlige SAN fort koster en drøy mill, men SAN for mannen i gata er nok et stykke unna. Vi får holde oss til NAS enda. Tja, eg har nå en maskin med 4 disker (skal utvides til 8) som er koblet til filserveren min via ATA over Ethernet, som igjenn tilbyr lagringsplassen via NFS/CIFS - det må vel være SAN for mannen i gata? Er jo fortsatt ikke til å sammenlikne med et san. I et san soner man jo opp lun som man igjen kan formatere som vanlige disker, og det blir noe ganske annet Og for å si det sånn, du ville ikke frivillig kjørt vmware esx + vmware vc mot delte nfs-shares Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå