Gå til innhold

A7V og Thoroughbred...

Turboneger

Anbefalte innlegg

Har stappa en TB som jeg kjøpte for en annen maskin (trodde CPUen var død, tok feil...) i en maskin med A7V rev 1009 BIOS. Asus' dokumentasjon rundt dette kortet er helt rævva, og jeg lurer derfor på om noen av dere kan fortelle meg et par ting:

Vil det være mulig å "overklokke" TBen, som ifølge hovedkortet er en Thunderbird 1300, til 133 FBS, uten at dette har noen innvirkning på CPUen? Evt, vil dette tvinge AGP og PCI-frekvenser i været? Har lite peil på dette, men har hørt at alle busshastighetene på hovedkortet er avhengig av hverandre. Takler en 250W strømforsyning en TB, et Kyro 2 og 1x5400 RPM HD og 1x7200 HD, pluss nokka smådill? Har jo maskinen PÅ, men eg veit ikke om det vil funke under load.

Ang min andre datamaskin: Dreiv å fikla litt me CPUen (Spitfire Duron 1ghz) for å låse opp bruene der, uten hell. Etter det skjer følgende, med både Duronen og den nyinnkjøpte TBen: Starte maskin, den telle RAM og begynne av og til me å lese IDE-enheta og det styret der, så kommer BIOS opp. Går man ut av BIOS slår datamaskinen seg av, og jeg har problemer med å få den på etterpå - må gjerne til en del trykking på startknappen og masse mas før det går. Trodde som sagt det var CPUen, men tydeligvis ikke. Tenker nå at det er hovedkortet, iom at det var to, ett rimelig heftig, skrujernglipp når jeg dreiv å herja med kjøleren.. :/ Men er ikke sikker. Er et SIS737-kort (A7S333 e.l.). Har plast der hvor jernet lander, men det ene var som sagt rimelig heftig (hadde nesten tårer i øynene av frustrasjon over lamme kjølere), men ser ingen synlige skader.

Mange spørsmål. :) Håper på hjelpsomme svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det være mulig å "overklokke" TBen, som ifølge hovedkortet er en Thunderbird 1300, til 133 FBS, uten at dette har noen innvirkning på CPUen? Evt, vil dette tvinge AGP og PCI-frekvenser i været? Har lite peil på dette, men har hørt at alle busshastighetene på hovedkortet er avhengig av hverandre. Takler en 250W strømforsyning en TB, et Kyro 2 og 1x5400 RPM HD og 1x7200 HD, pluss nokka smådill? Har jo maskinen PÅ, men eg veit ikke om det vil funke under load.

Hvis du har maskinen ved siden av deg nå er det bare og prøve og kjøre en stresstest.. Hvis den er stabil er det bare og øke Vcore for og se du har litt slingringsmonn.

Og PCI og AGP skal være på 3366 hvis du setter opp FSB. Dividerne er ikke bestemt av CPU ,men av Hovedkort.

Og hvis du øker FSB så skal du jo få XP2100+. Jeg har ikke hørt om en Tbread 1300mhz så du har nok 2100+ ,dermed så er det jo ikke noe farlig og sette den opp.

Ang min andre datamaskin: Dreiv å fikla litt me CPUen (Spitfire Duron 1ghz) for å låse opp bruene der, uten hell. Etter det skjer følgende, med både Duronen og den nyinnkjøpte TBen: Starte maskin, den telle RAM og begynne av og til me å lese IDE-enheta og det styret der, så kommer BIOS opp. Går man ut av BIOS slår datamaskinen seg av, og jeg har problemer med å få den på etterpå - må gjerne til en del trykking på startknappen og masse mas før det går. Trodde som sagt det var CPUen, men tydeligvis ikke. Tenker nå at det er hovedkortet, iom at det var to, ett rimelig heftig, skrujernglipp når jeg dreiv å herja med kjøleren.. :/ Men er ikke sikker. Er et SIS737-kort (A7S333 e.l.). Har plast der hvor jernet lander, men det ene var som sagt rimelig heftig (hadde nesten tårer i øynene av frustrasjon over lamme kjølere), men ser ingen synlige skader.

Jeg har (Hadde , ble ødelagt for noen dager siden) et MSI Nforce 420D kort og der kunne jeg ikke stille multiplier. Gikk i et annet hovedkort ,men ikke i det MSI kortet. Enda bra man kan stille CPUèn uten og gå inn i bios da. (Tegner man på de rette strekene så får du en multiplier) Er vell L6 bruene hvis jeg ikke husker feil akkurat nå.

Kanskje litt dumt spørsmål dette ,men har du laget kortsluttning Vertikalt og ikke horizontalt?

||||

||||

Skal jo bare være Nedover kortsluttning ,men ikke Bortover.

Jeg har også gleppet skrutrekkern så den slår ned på hovedkortet. ENgang så klarte jeg og lage et stort hull i en kondensator. Jeg bare tok litt isolerende matriale rundt og tok litt teip rundt.

Så et hovedkort er nok designet for en viss "klønefaktor" :)

ahhh. Endelig ferdig med og svare.

EDIT: LIten qoute feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...