Gå til innhold

Hardware.no: Bring tilbake HW.no's gamle design!

Anbefalte innlegg

* Borders!

Det må være synlig skille mellom de forskjellige avdelte elementene.

* Uavbrutte vertikale linjer

Innskutte elementer som bryter de vertikale linjene forstyrrer mye

* Kontraster

Lyse design med bare gradientkanter ser muligens pent ut, men kontraster er nødvendig for å skape skille og lesbarhet. At det visuelt begrenser hvor bred siden oppfattes er ikke negativt.

* Klart skille design på content og reklame.

Ikke kamuflere reklame som content og ikke la content se ut som reklame. Rent spesifikt i dette tilfellet kan prisguideboksen nevnes hvor fordi den hadde så stor kontrast i forhold til resten av siden ble den automatisk tolket som reklame av en rekke her og i andre tråder. Det er klart plass til reklame, men da bør det være store som klart bryter designet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere, meg selv inkludert, savner det gamle "listeformatet", hvor artiklene enkelt og greit blir ramset opp i én og samme kolonne. Det skaper med en gang mye mer oversikt. Reklamer og annet "stash" kan f.eks. komme i separate kolonner til høyre eller venstre for hovedkolonnen (som selvsagt er artikler), slik at det ikke står i veien for artiklene. Det høres kanskje ut som det gamle designet, men det er da kun en moderasjon av det designet vi ("klagerne") er ute etter..

Lenke til kommentar

Skrev i en annen tråd at jeg syntes det nye designet virket litt rotete, men at det godt kunne være en tilvenningssak. Vel, det viser seg at det IKKE er en tilvenningssak...

Opplever stadig å kommer over nye tråder på forumet under diskuter artikler, uten at jeg har oppdaget artikkelen på forsiden først. Slutter meg derfor til oppropet om å få tilbake det gamle designet, eventuelt ordne strukturen på det nye annerledes.

Lenke til kommentar
Som emnetittel sier; bring tilbake det gamle designet!

Det nye er for uoversiktlig, glorete og billig! Keep it simple!

De som ikke liker det nye kan slenge seg på her ;) Det burde vell være mulig at hver enkelt bruker kan velge sin egen layout..?

HW.no er tydligvis bitt av ITavisen.no-basillen. Både digi.no og ITpro.no er ver mer eller mindre samme ræle. Eneste som var litt finere var logoen. Thats it.

Er ganske so einig her ja, får oss som har brukt HW i flere år er det som eit sjokk å komme tilbake å sjå dette glorete designet. kva er vitsen med eit pent utsene, når vi er interesert i artikkler som er der ;) og synst at det er blitt tungvint å gjere noke der no.

Bring the old HW back ;)

Lenke til kommentar

Liker heller ikke det nye designet. Samme med forumet. Hva har skjedd? Finner ikke engang mulighet til å sette norsk språk. Kanskje dere heller skulle kalle nettstedet diskusjon.com?

Jeg må bare si at jeg har gått fra å besøke hw.no daglig til å besøke dere en gang i uken. Det finnes gode alternativer som ikke satser så hardt på reklame.

Lenke til kommentar

Som dere ser så er det viktig at det gjennomføres en forandring, og det litt kvikt! Det går bare ut over dere selv desto lenger dere venter. Så vær vennlig og bring tilbake det gamle designet, eller i det minste noe som ser likt ut.

Lenke til kommentar
Som dere ser så er det viktig at det gjennomføres en forandring, og det litt kvikt! Det går bare ut over dere selv desto lenger dere venter. Så vær vennlig og bring tilbake det gamle designet, eller i det minste noe som ser likt ut.

"Vi setter kjempestor pris på tilbakemeldingene, så keep them coming *ler*! Tusen tusen tusen takk! Vi ønsker samtidig å si at vi ikke bryr oss om dem og at vi på ingen måte til ta de til følge. At brukerne av nettstedet ikke synes det nye (råååååfete og 31337) designet er über, er noe de må ta på sin egen kappe. Vi sier at dette er fett og da er det sånn. Basta. Men igjen, tuuuuuusen takk for tilbakemeldingene!"

Leses gjennom et slør av ramsalt ironi.

Og til fanboysa: Hele det overstående er skrevet og drevet av pur ondskap og uvilje. Jeg er altså ikke i det hele tatt skuffet eller lei meg for at favorittsiden min gjennom flere år er blitt ødelagt. Igjen; evil...

EDIT: typo

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor skal "crewet" til hw.no endre tilbake til gammelt design?

Er det noen andre Websites (Nettbanker anyone?) som bryr seg om brukerne?

Eller gjør de "oppgraderinger" når de føler det er "nødvendig"?

Fri og bevare at slike folk ikke koder "Mission Critical Applications".

Men, det kan jo se ut som om en del av slike "kodere" har fått jobb hos EDB. :D

Lenke til kommentar

Hver dag går jeg inn på hardware.no for å sjekke om det har blitt noen endring på designet, men neida, ingenting skjer. Dag etter dag går, og siden ser minst like stygg ut som forrige gang jeg sjekket. Hva er det dere venter på!? Denne saken burde det være full prioritering på, helsikkes irriterende at ingenting blir gjort! Ved å vise så liten interesse i denne saken viser dere egentlig bare hvor lite alvorlig dere tar dette. Dere kan prøve å bortforklare dere med at "ting tar tid" så mye dere bare orker. At det har tatt såpass lang tid som dette kan kun klassifiseres som dårlig innsats og engasjement! Så kom igjen, gjør noe!

Endret av XII
Lenke til kommentar
Hver dag går jeg inn på hardware.no for å sjekke om det har blitt noen endring på designet, men neida, ingenting skjer. Dag etter dag går, og siden ser minst like stygg ut som forrige gang jeg sjekket. Hva er det dere venter på!? Denne saken burde det være full prioritering på, helsikkes irriterende at ingenting blir gjort! Ved å vise så liten interesse i denne saken viser dere egentlig bare hvor lite alvorlig dere tar dette. Dere kan prøve å bortforklare dere med at "ting tar tid" så mye dere bare orker. At det har tatt såpass lang tid som dette kan kun klassifiseres som dårlig innsats og engasjement! Så kom igjen, gjør noe!

lol ta det rolig da man. Det er ikke verdens undergang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...