Gå til innhold

Hardware.no: Bring tilbake HW.no's gamle design!


Anbefalte innlegg

Det nye designet er uoversiktelig. Alt flyter overens. Det er vanskelig å se hva som er "nytt" etter en refresh av siden.

 

Resultatet er allerede klart;

 

Jeg leser HW.no/Gamer.no/Amobil.no mindre. Jeg har nå begynt å gå direkte til forumet framfor å gå på forsiden for å se de seneste aktuelle forumtrådene.

 

Hadde satt pris på om designet hadde blitt forandret til noe mer klassisk (likt det gamle).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers er det hyggelig at folk skriver hva som er galt og slikt så nettverket kan ta det innover seg og jobbe med det videre. Sidene er jo ikke 100% ferdig enda. Man driver enda med litt tilpassing. :)

Men her er det ikke behov for "litt" tilpassing. Her må det en fullstendig makeover til. Spiller egentlig ingen rolle om det arbeid som gjenstår med det nye designet, en stor majoritet av lojale hw.no-brukere er fullstendig imot hele "moderniseringen".

 

At de burde svare er jo klart, men det er rimelig mye å gjøre dem for tiden så de blir ikke tid til alt, ellers garanterer jeg at de leser alt som blir sagt her i tråden :)

Dersom det stemmer at de leser denne tråden jevnlig, noe de antageligvis gjør, er det litt dårlig gjort å ikke ta tilbakemeldingene til etterretning. Når folk er så sjenerøse at de er villig til å ta av tiden sin til å komme med kommentarer, er det minste man kan gjøre å faktisk vise brukerne at de ikke bare sløser bort tiden sin.

Lenke til kommentar

"Moderne" er ofte slik du kan se nå med mye lyse farger og ingen skarpe kontraster og heller overbruk av gradienter i svakt mørkere farger. Mangel på skarpe kanter gjør at designet distanserer seg fra klassiske to-/trekolonners og virker ofte bredere og ikke så ovenfra-og-ned, men IMO synker oftest lesbarheten og sidens usability av dette.

 

Den tingen som ødelegger det nye designet mest er IMO at alle linjer brytes hele tiden som resulterer i at du leser med flakrende blikk i åttetall nedover og må for hvert nytt element først identifisere om det er hva du er ute etter eller ikke. Den gamle fronten med sitt klassiske monobredde design med rette linjer kunne jeg lese fra topp til bunn på femten-tyve sekunder med fast scrollhasighet nedover, men den nye tar vestentlig lengre tid. Jeg har faktisk aldri lest den fra toppen og ned da jeg heller lagde greasemonkeyscriptet i signaturen fordi jeg vet at hvis jeg ikke gjør endringene selv vil ingen gjøre de.

Lenke til kommentar
Det nye designet er uoversiktelig. Alt flyter overens. Det er vanskelig å se hva som er "nytt" etter en refresh av siden.

 

Resultatet er allerede klart;

 

Jeg leser HW.no/Gamer.no/Amobil.no mindre. Jeg har nå begynt å gå direkte til forumet framfor å gå på forsiden for å se de seneste aktuelle forumtrådene.

...

Helt enig, har ikke kommentert enda, forsøkt å la det nye designet synke inn, men resultatet er at jeg leser overskriften til den første artikkelen så rett på forum. Jeg titter mer på Gamer.no nå enn før og bruker alternativer engelskpråklige sider for hardware nyheter.

 

Nyhetene må presenteres i listeformat i kronologisk rekkefølge. Reklame på siden.

 

Sorry, hw.no fungerer ikke for meg lenger.

Lenke til kommentar
Sorry, hw.no fungerer ikke for meg lenger.

Denne meningen kommer nok flere og flere til å dele dersom hardware-crewet ikke gjør noe!

 

Grunnen til at jeg engasjerer meg såpass i dette emnet er at jeg faktisk bryr meg om hvordan hardware.no-siden ser ut, i likhet med de fleste andre lojale lesere. Og sånn som den ser ut nå, kan jeg med hånden på hjertet si at den har en dyster fremtid i møte dersom ingenting blir gjort.

 

Til hardware-crewet: Det er ingen skam å innrømme at dere har mislykket med designet. Tvert imot, det krever faktisk en del "guts". Derfor håper jeg at dere kan være såpass ærlige med dere selv at dere tør å si at dere rett og slett har bommet, og at dere derfor tar designet tilbake i sin gamle gode fasong. Og dersom det er ønskelig, kan dere selvfølgelig gjøre småjusteringer for å piffe opp det gamle designet litt. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
XII: HELT enig, men det hjelper så lite... Ikke en kjeft i crewet har svart på ropet fra "grasrota" om at endringen suger. Som jeg har sagt gang på gang - de venter og venter, så løser det seg selv...

Skjønner ikke at de kan sitte og ta all kritikken uten å gjøre noe med det. Skulle tro at brukernes meninger var førsteprioritet... Er vel kun idealisten og optimisten i meg som tenker at det er realiteten...

Endret av XII
Lenke til kommentar

Det er nok mye følelser inne i bildet her.

 

Det nye designet er på mange måter "babyen" til crewet bak det. Og kritikken kan nok falle mange tungt for hjertet. Selv har de nok jobbet med dette lenge, og kjenner nå til hvordan designet er lagt opp og hvordan det skal brukes. De håper nok at brukerne vil "venne" seg til designet etter en stund.

 

Problemet er bare at så lenge designet er lite intuitivt for nye brukere vil hw.no har problemer med å få nye faste lesere. Samtidig som det nye designet etter min mening på ingen måte virker like "seriøst" som det gamle. Ofte virker gammeldagse design mer seriøse og utstråler kanskje mer kunnskap. Når så du sist en doktoravhandling med fancy forside, speilende overskrifter osv.

Lenke til kommentar

har nesten helt sluttet å bruke hw.no etter "oppgraderingen".

 

Greit nok med fargevalg og bakgrunn og sånn, men dere har feilet TOTALT når det gjelder brukervennlighet.

Få tilbake den enkle måten å få oversikt over artikler på som var før.

 

Måten artiklene var listet opp tidligere var genial. Nå er det uoversiktlig ogvanskelig å få med seg hva som er nytt og gammelt.

 

Tror jeg må bruke patchen til Johndoemakt om dere ikke skjerper dere.

Hvis ikke jeg bare slutter helt å lese hardware.no. Det siste frister mest akkurat nå

Lenke til kommentar

som jeg har sagt før; før det nye ble lansert var det jo mulig å logge inn på beta-sidene, så det burde ikke vær så særlig vanskelig å velge enten det gamle eller det nye!

 

hadde jeg vært helt ny til hw.no og sett det nye designet for første gang, hadde jeg nok ikke vært der så lenge for å si det slik.

 

har ikke lest fremsida siden det nye ble lansert, i tilfelle kun første artikkelen da det er den eneste som en faktisk ser på hele sida. ellers går jeg heller til hw.no og trykker på prisguiden istedenfor å skrive prisguide.no i adressefeltet, fordi det går raskere..

 

hw.no, slutt med dette tullet og få tilbake det gode gamle!

nevnt tidligere så sitter dere bare på gjerdet å venter til det har roet seg, eller rettere sagt brukerne som klager ikke er her lenger.

Lenke til kommentar
som jeg har sagt før; før det nye ble lansert var det jo mulig å logge inn på beta-sidene, så det burde ikke vær så særlig vanskelig å velge enten det gamle eller det nye!

Nei, det burde ikke være så veldig vanskelig. Hvis de likevel ønsker å være så naive og ikke vil gi slipp på det nye designet, kan de i det minste åpne opp muligheten for å kunne velge mellom det gamle eller nye designet. Og hvis en slik mulighet f.eks. kun var tilgjengelig for registrerte brukere, hadde sikkert flere registrert seg også. Så med andre ord kan begge parter tjene på en slik løsning.

 

hadde jeg vært helt ny til hw.no og sett det nye designet for første gang, hadde jeg nok ikke vært der så lenge for å si det slik.

Nei, det hadde ikke jeg heller. Dette er et faktum som hw-crewet er nødt til å ta stilling til, enten de ønsker det eller ikke!

 

har ikke lest fremsida siden det nye ble lansert, i tilfelle kun første artikkelen da det er den eneste som en faktisk ser på hele sida.

Kjenner meg igjen...

 

nevnt tidligere så sitter dere bare på gjerdet å venter til det har roet seg, eller rettere sagt brukerne som klager ikke er her lenger.

Det stemmer nok at denne tankegangen benyttes. Det jeg ikke skjønner er at det eneste hw-crewet gjør ved å tenke slik er å skyte seg selv i foten. Ved å tviholde på det nye designet straffer de til syvende og sist seg selv: Vi lesere kan finne hardwarenyheter andre steder. Derimot for "hw.no-bedriften"er det verre; lojale lesere vokser ikke akkurat på trær, så for å holde på leserne som allerede er her må crewet gjøre det de kan for å ivareta deres interesser. Og ut ifra meningene som har blitt ytret av en god del brukere, er én av interessene å få tilbake det gamle designet. Ved å overse dette, åpner de også opp muligheten for at en god del lesere etterhvert vil finne seg et annet sted å lese sine daglige hardware-relaterte nyheter. Og jeg tror også det kan bli en del vanskeligere å få nye lesere slik som siden ser ut nå...

 

Løsningen på problemet er veldig enkel: gi leserne det dem ønsker!

Lenke til kommentar
Jeg syn også dette er rotete, stygt og forferdelig.

 

bruker også http://www.hardware.no/artikler som ikke er så forskjellig fra det gamle:-)

nei nei nei. FY ble jeg fortalt. Der er det jo såklart alt for lite luft, herregud :roll:

 

 

Hadde vært kult å se noen designforslag fra alle kritikerne, endring trengtes etter min mening.

Endret av karlsn
Lenke til kommentar

For min del virker det som de blåser i hva leserne sier, og drøyer det ut til vi ikke gidder mere, eller har sluttet å lese her. Dere burde ikke tatt en så radikal oppgradering, evnt latt brukerne velge hvilken utgave de vil se på. Dette likner alt for mye på ITAvisen og ITPro, dere ser her at en veldig stor del av brukerne ikke liker det nye designet selv etter snart 2 uker. Selv har jeg gått stort sett over til T-Break og AnandTech da de har oversiktige sider som er lette å bruke, i motsettning til nye hardware. Bruker stort sett kun forumet her, og leser sjelden over forsiden.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Det at det har vært litt stille fra oss ikke er det samme som at vi ikke bryr oss om tilbakemeldingene som har kommet.

 

Det er imidlertid mange ting å fikse i forbindelse med en slik stor lansering som dette, og det er mye som tar tid. Når det er sagt, vil jeg også påpeke at vi ikke er ute etter å gjøre hverdagen sur for brukerne våre. De oppfatningene som har blitt ytret her og i andre tråder vedrørende designet vil være med på å forme nye revisjoner av designet, og forhåpentlig får vi "ryddet opp" ytterligere om ikke så lenge.

 

Får jeg foreslå at vi tar en runde med helt konkrete forslag til hvordan forsiden burde vært strukturert annerledes? De to hovedpunktene jeg har på blokka foreløpig er at vi vurderer å gjøre artikkelkolonna mer regelmessig og andre kolonne (siste tester etc.) tydeligere.

Lenke til kommentar

Dere kan starte med å samle alle artikklene i en kolonne og alt bør havne i faste kolonner, gjerne fjerne den grå "boksen" øverst.

Få de siste fra bruktmarkedet ut på hovedsiden igjen.

Velg gjerne ett litt mørkere fargeskjema, med flere gråtoner? Sidene har blitt for lyse og man får rett og slett vondt i øynene av å se på de etter en stund.

 

Mine tips til forbedring som bør skje kjapt, vet mange har sluttet å lese hardware pga denne store oppdateringen.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...