FXDC Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg får vel si som forrige gang designet ble skiftet " Jeg likte det gamle bedre " Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det er fint, men uoversiktelig. Folk burde ikke måtte bruke tid på å finne ut hva som er artikler og hva som ikke er det. Med det gamle designet så man med en gang hvor artiklene var, nå må man lete. Ting går i ett. Lag et skille mellom artikler og resten av siden, f. eks. en ramme rundt artiklene (ikke hver enkelt, men hele blokken), og et skille mellom artikler og annonser, så er jeg fornøyd. Flott med en designoppgradering, men ikke fiks det som ikke er ødelagt. Altså, gjør siden mer oversiktelig igjen. Endret 9. januar 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hm, ta bort reklamen mellom artiklene så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har ikke lest hele tråden. Så jeg vet ikke om dette har blitt påpekt tidligere. Men grafikken samsvarer ikke med med hverandre på framsiden. Altså "HW" logoen har speilbildet rett under seg, mens "Hardware.no" har speilbildet 1 cm lengre ned, dette så veldig rart ut. Jeg synes det ser riktig ut. Både logoen og teksten speiler seg i den samme overflaten. Logoen står helt nede på speilflaten mens teksten står et stykke over. Dermed blir det luft mellom teksten og den speilede teksten. Her har jeg tegnet på en svart strek som skal være speilingslinjen: Dagens versjon: Og en versjon med teksten flyttet ned til speillinjen: Åpne gjerne bildene i en ny tab for å se de uten den sorte ramma rundt. Meningsmåling: Hva er ditt førsteinntrykk av det nye designet? På det øverste bildet så har ikke den speila teksten samme start punkt, og det vil da se rart ut, og det vises enda bedre når du tegnet inn speilingslinjen. Lenke til kommentar
Viper666 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Pokker...samme feil som IT-avisen gjorde for en tid tilbake. Dette ble et rotete sammensurium av annonser og artikler om hverdandre. likte mye bedre den gamle stilen. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fant en liten feil :-) http://www.hardware.no/tester/ Tester skrives med stor "T" Utover det må jeg si jeg digger designet, det gir også et litt mer avis-preg over den. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Faen ta ass! Hva er vitsen med å ta så jævlig av når man skal piffe opp sider? Det her begynner å gå samme veien som itavisen og itpro for min del. Snart er den så uoversiktlig at jeg bare slutter å ture innom En av direktørene i Google Norge ga for ikke så lenge siden i et intervju uttrykk for at han trodde den minimalistiske framtoningen til google var mye av grunnen til at google hadde vunnet søkemotorkampen. Han viste til msn sin søkemotor og yahoo sin, der surferen blir bombardert med så mye mer enn hva kan kom til siden for, og hvordan googles "rett på sak" sannsynligvis hadde fungert til deres fordel. Nå blir det selvfølgelig noe annet for hw.no, siden de tilbyr så mye mer. Men moralen burde allikevel være den samme, at jo mindre flashy og over the top du gjør det, desto bedre og mer vellykket kommer det til å bli. I hvert fall så langt formatet går. Innholdet må jo selvfølgelig også være der. Det du sier om Google er noe jeg selv har tenkt mange ganger. Jeg har i utgangspunktet ikke problemer med å benytte meg av andre søkemotorer, men Google sin er så enkel og grei, rett og slett fordi jeg slipper masse annet enn "søk". Selv om HW har langt mer innhold å by på, så betyr ikke det at siten behøver å se ut som et bombet området. Beklager igjen. Rema1000 har et slagord som jeg tror de rappa fra Google: Det enkle er ofte det beste. Ja, det er faktisk det. Som oftest. Er det noen mulighet for at utviklerne eller de som har valgt utseendet kommenterer i denne tråden? Ville vært moro å høre hva HW selv mener om dette, fremfor en "nyhet" på forsiden. Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg ler meg i hjel. Med en gang det kommer noe nytt friker folk helt ut... Det er en flott side, og den ER oversiktlig bare en bruker et par minutter på å sette seg inn i layouten. Reaksjonene minner meg litt om da Vista kom ut ^^ Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
toker5 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er enig med andre her at det nye designet er rotete. Det er rett og slett blitt mindre oversiktlig. Og hvor har kategori-lista til venstre i prisguiden blitt av? Fint og flott med nytt design, men hvorfor prøve å fikse noe som fungerer? Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Skulle ønske dere hadde en sidevisning der man fikk blandet nyhetene fra Data, foto, mobil og spill på en side i kronologisk rekkefølge. En ny fane med "alle artikler", "blanda drops" eller lignende. Bra jobba! Designet er veldig bra og milevis over latterlige itavisen. I motsetning til itavisen som stort sett skriver artikler på 5-10 linjer, så klarer dere å skrive artikler med innhold og mening. Det skal dere ha cred for! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Det nye designet ser jo kult ut sånt da MEN... er bruker vennligheten på topp da!!!! Nei jeg synes det er flere ting ved siden som ikke er der lenger som var der i går (altså det gamle designet), vil da presisere bla. at speedometeret er borte fra øverste linje noe som var til svært stor nytte for meg og sikkert mange andre? Andre ting er at det er ikke like lett å søke i prisguiden som tidligere da den sto under "søk i Hardware". Vil gjerne ha noen kommentarer til dette fra brukere! Som kanskje er enige om dette eller uenige? Vil også ha noe svar fra redaksjonen om mulig, om disse gamle endringene vil bli satt tilbake til dette nye designet. Ellers er det ett mye tøffere design, godt jobba. :!: [/size=1]Er så skuffet over det nye rotete designet!Hold artiklene i EN kolonne på samme måte som før. Dette designet var rett og slett tragisk! La meg velge det gamle om jeg heller vil ha det.[/size] Om det er ille, les herfra: http://www.hardware.no/artikler/ Vel, jeg føler du nå dømmer siden regelrett ned fordi du i starten fokuserer på midten av designet og nedover for å prøve å få et helhetsinntrykk. Du skal i dette ikke lese fra midten og nedover, men nedover 2 og 2 kolonner. Altså, de to venstre og de to høyre kolonnene. Ikke alle 4 eller tre på en gang. Når jeg leser siden i de venstre kolonnene og nedover legger jeg knapt merke til de på høyre side. Så de plager meg ikke. Deretter leser jeg det på høyre side om det er noe der. Så har dessverre hardware.no også kastet seg på samme "design" som digi.no/itavisen.no/itpro.no osv. Jeg kan ikke skjønne hvorfor alle "web designere" synes at dette er så veldig bra. Grunnen til at jeg likte det gamle designet var at alle artikler var sentrert i midten. Noe lignende som neowin.net sitt oppsett. Det gjorde det veldig enkelt å lese siden alle overskrifter startet på samme plass. Reklamen var heller ikke for irriterende med dette oppsettet. Nå blir alt mye mere komplisert, og man må søke og lete etter artikler. Jeg kommer nok fortsatt til å lese hardware.no, men nå kommer alle overskrifter til å bli lest gjennom en RSS leser... på samme måte som jeg etterhvert har gjort med digi.no, itavisen.no osv... tregere side enn før, får håpe det blir raskere. Siden ser veldi fin ut, men hvor er søk i prisguiden?? Den MÅ tilbake Det er ti ganger bedre å søke, som det står i artikkelen. Øverst i høyre hjørne er det et søk som søker gjennom forumet, artikkelsystemet og prisguiden. Føler forøvrig at det er urettferdig å sammenligne det nye designet med itpro, kanskje oppsettet er noe i samme stilen, men itpro har i tillegg en verre innpakning som gir et dårligere helhetsinntrykk. Når dere så trekker slutningen om at layouten på itpro og hardware.no er lik (noe jeg mener det ikke er) får dere automatisk et dårligere inntrykk av hardware.no. Endret 9. januar 2008 av TSP Lenke til kommentar
ErlendKanne Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei! Syntes dette var ein passende anledning til å registrere meg som forumbruker her... Ei lita tilbakemelding på det nye designet, basert på 60 sekunder med bruk: Det første som slo meg var "NEEEEEEEEEIII!!!!! Ikkje ITavisen ein gang til!!!" men så såg eg kjapt at så gale var det heldigvis ikkje... Når eg først leste at hardware.no skulle oppdateres håpte eg egentlig på noko litt meir ala google sine små, nesten umerkbare oppdateringer av google.com... * "Andres nyheter" gjemt nederst på siden??!?!?!?!? Det må vel være ein spøk? Har riktignok ikkje hardware.no som startside i nettleseren men det første eg gjer når eg går på nett er likevel å besøke hardware.no, nettopp på grunn av at det er (var?) ein god portal videre på nettet. (I tillegg til egne nyheter selfølgelig! ) Pri 1 bør være å få denne delen lenger opp og frem på siden!!!!!! * Fint og "moderne" design men skillet mellom nyhetessaker og reklame bør vere bedre markert etter mi meining. * Har alltid likt at nyhetssakene blir presentert som på gamle hardware.no, som var veldig, veldig oversktelig og bra - enkelt og brukervenlig. Så eit steg tilbake der, kanskje?. Men det er nok ein vanesak... Det har kanskje og litt med (det fraværende) skillet mellom reklame og nyhetssaker å gjere? ...så håper eg bare at eg ikkje er den einaste med disse meiningane, sånn at dei kanskje kan bli tatt hensyn til! R.I.P, gamle hardware.no. (Er det kanskje mulig å gi brukarar eit valg mellom "nytt og fancy" og "godt, gammalt" design??? Nei? Rekna ikkje med det det, heller... ) Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Blei litt mykje rot, det eine slår i hel det andra. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Jeg liker det.. Med en gang jeg gikk inn på siden trudde jeg siden ikke var helt oppe så satt å venta på at den skulle bli "normal" så fikk det trøtte trynet mitt se det nye designet EDIT: Synes det er bra det kom no nytt, var litt lei det gamle... Endret 9. januar 2008 av aGal Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Rotete. Det ser ut som en blanding mellom arngren-sidene og itpro.no. Det værste er at det er sant dessverre helt enig. Pent design veier ikke opp for rotete layout og et labert skille mellom hva som ser ut som nyhet og hva som ser ut som reklame. Som de gamle sier: "Ting var bedre før i tiden" Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Førsteintrykk: Jikes! Nytt design? Jammen... joda.. javel Rotete. Nei.. tja, åpent. Åpent er ordet. Lyst. Uovseriktlig. Ingen skille mellom artikler. Why!!!! Reklame bryr meg ikke, jeg "betaler" gjerne for å lese Hardware.no. Andreintrykk: Se det ja! Åpent. Lyst. Pent. Rolig. Artiklene var det jo litt system i likevel (ble litt vel likt itavisen.no, men hw.no sine artikler er i det minste gjevnt over gode) Kanskje dere skal ha mindre forskjell på artiklene på forsiden. Noen brede og noen smale blir litt rot... på en måte. Fiks Søket!! Det viser jo 2000 forumtråder..... som er LIKE! Bare av forskjellige brukere. Konklusjon: Dette liker jeg. Dette kan jeg bli vant til! Liker at hele hw-nettverket har "samme" design. Endre litt på søkefunksjonen dere... litt VEL mange resulteter? Gratulerer HW! Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det ser veldig uoversiktelig ut. Bytt tilbake til gammel design ffs!!! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Pent nytt design, jeg liker det =) En ting, bakgrunnen bak reklamen kunne vært byttet syns jeg Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Veldig flott design, fint og se at logoen også har fått en oppfriskning, det trengtes! Synes ikke det var noe særlig mer rotete, mest uvant tenker jeg. Får jeg vel bare begynne og irritere meg over alle vanenerder her på forumet som klager og synes det forrige designet var bedre. Dere sa akkurat det samme forrige gang HW skiftet drakt, så hva sier det dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå