Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir bare mer og mer fornøyd jo mer jeg bruker det, dog irriterer det litt at det er noen ytelsesproblemer nå i starten. Likte spesielt at jeg ved et enkelt klikk på Artikler får en lang og fin remse. :)

Jeg kan ikke helt si at jeg kjøper sammenligningen med ITAvisen sin nyversjon når den kom, det er natt og dag i forskjell for min del der. Kommer sikkert over litt småplukk og slikt som nok kan være litt plagsomt, men det får jeg heller ta når det kommer om jeg gidder bruke tid på det.

Vil Kulturo endre design også, eller vil den bli stående med sin egen?

Lenke til kommentar

Okei? Kan ikke si at jeg ble imponert ved første øyekast ihvertfall... trodde først at noen hadde hacket forsiden egentlig...

Første som kommer opp for meg er; rotete... jeg likte at nyhetene lå på perler som en snor slik de gjorde i det forrige designet.

Vi får se etter en stund, men jeg ble skuffet.

Lenke til kommentar

La meg illustrere hva jeg mener med rotete. Jeg sammenligner med Dagbladet.no som har _noe_ av samme layouten(forskjellig størrelse på nyheter osv).

Her ser man at nyhetene er tydelig avgrenset fra resten av siden.

post-5080-1199881502_thumb.jpg

På HW.no sitt nye design er det ingen tydelig avgrensning.

post-5080-1199881514_thumb.jpg

Sånn, da burde redaksjonen skjønne hva folk mener med rotete.

Hvis HW.no skal beholde det nye designet så etterlyser jeg ihvertfall noe alá Dagbladet.no sin nyhetsoversikt. En nyhetsoversikt som er klart avgrenset fra annet tjafs.

Lenke til kommentar
rartkr8.png

Dette var rart ja synes jeg. Her burde dere ha funnet på en smartere løsning med designet. Et eller annet skurrer veldig her. Designet på Siste nytt, Tester og Prisguide ser veldig bra ut. Men de knappene til høyre og måten de lissom "blender" inn i hverandre er svært så ubalansert synes jeg. Ellers må dere få pakket inn enkeltsakene på forsiden inn i bokser slik det er/var før på Gamer.no (og muligens hw.no også) Jeg føler at siden ikke virker proff og seriøs nok slik det ser ut for øyeblikket. Lissom litt vanskelig å skille mellom hva som er reklame og hva som er saker og artikler. Ellers, steinherlicht! :)

Det er skrevet mye konstruktivt og mye ukonstruktivt i denne tråden fra før av, så jeg skal begrense meg litt. Men jeg vil dra frem et par ting.

- Enhetlig utseende på knappene på toppen som flere, blant annet Kenny Bones, etterlyser.

- Det blir veldig mye hvitt på skjermen når jeg leser forsiden av hw.no nå. Jeg har 1920*1200-oppløsning, en oppløsning som blir mer og mer utbredt, dere kan sikkert kjøre en poll på forsiden for å sjekke opp dette ift hva slags skjermer folk sitter med. Det hadde vært fint om siden i alle fall skalerte bedre i bredden slik at man fikk litt mer igjen for å ha store skjermer. HW.no burde ligge litt i forkant der, og det blir ikke færre mennesker med widescreen som det også er påpekt tidligere i tråden. Det er slitsomt nok for øynene å se på en pc-skjerm, ref forskning fra Institutt for Optometri ved Høgskolen i Buskerud, da man blunker mindre når man sitter foran en lcd-skjerm. Om man bytter litt mellom netshop.no og hw.no skjønner man veldig fort hva som er mer behagelig. Jeg vil derfor foreslå en annen bakgrunnsfarge enn hvitt. Det er ikke så mye som skal til heller..

- Støtter også DuTTZi, et. al, når det gjelder en avgrensning mellom nyheter og reklame. Dette vil nok, for mange, utgjøre en stor forskjell, og det kan sikkert implementeres uten for mye arbeid.

Ellers vil jeg legge til at logoen er stilig, og at med disse endringene så vil nok ganske mange få en lettere overgang til det nye designet.

-Tore

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Enig i mykje av kritikken som allereie er gitt.

Det burde vere betre skille mellom «spaltene». Artiklene på framsida burde ikkje vere fordelt over fleire spaltar. Plagsomt med reklamene som går over fleire spaltar.

prisguide.hardware.no gir anna font-, farge- og lenkestil en t.d. «siste nytt».

Artiklar/Guidar/Testar har gir god oversikt :) ... Veldig bra!

Arial font i overskrift på desse sidene passer ikkje inn :(

Synes den «nye», oppfriska hw-logoen såg bra ut :)

Lenke til kommentar

Vel, det ble litt vel luftig og hvitt. Sikker på at mac gutta koser seg nå som alt er apple hvitt og gjør seg helt egentlig bedre å se på enn alt annet. Siden er direkte slitsom, selv om det sikkert kommer seg. Forandringen Itpro.no gjorde var nok til at jeg nærmest sluttet å besøke siden, og dette ligner fryktelig.

Ønsker om ikke annet at dere legger til en mulighet for andre design/layout/fargevalg slik at brukerene selv kan velge.

Lenke til kommentar
La meg illustrere hva jeg mener med rotete. Jeg sammenligner med Dagbladet.no som har _noe_ av samme layouten(forskjellig størrelse på nyheter osv).

[...]

Sånn, da burde redaksjonen skjønne hva folk mener med rotete.

Hvis HW.no skal beholde det nye designet så etterlyser jeg ihvertfall noe alá Dagbladet.no sin nyhetsoversikt. En nyhetsoversikt som er klart avgrenset fra annet tjafs.

Men dette er jo kun på toppen, på den måten får man inn en ekstra nyhet i starten. Syntes det er greit jeg, for den er tydelig avgrenset på resten av siden, som du fort vil se. Så artikkelbiten er jo enkel å lese, både på forsiden og ved bruk av Artikkel knappen. :)

Syntes link til Speedometeret bør flyttes opp i toppmenyen, den blir for bortgjem "der nede".

Lenke til kommentar
Syntes link til Speedometeret bør flyttes opp i toppmenyen, den blir for bortgjem "der nede".

Støttes, jeg måtte faktisk lete for å finne det, og det er vel ikke meningen med en slik tjeneste, det blir jo bare til at den ikke blir brukt og kun blir brukt av de som vet om den... Dårlig dette..

Ellers er jeg enig i at det er rotete å se på, men likevel utrolig pent design, så jeg henger meg ikke så mye opp i det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...