BennyXNO Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Marker reklamene bedre, slik at det er lettere å skille mellom artikler og reklame. Ellers er jeg fornøyd så langt! Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hva jeg har reagert mest på foreløpig: Forsiden: Jeg savner et mye tydeligere skille, både grafisk og innholdsmessig, mellom første og andre kolonne. Å ha nyheter i begge kolonnene gjør det veldig vanskelig å få raskt oversikt over innholdet. Jeg mener det hadde vært best om ~samtlige~ nyheter havner i tur og orden i første kolonne, og at andre kolonne inneholder kun kategoriserte snarveier. Artikkelsiden: Flytt reklamen som dytter på ingressen! Den bryter noe hinsides med kolonnene og drar ~all~ fokus bort fra ingressen (jeg trodde ikke at det var mulig å gjøre en slik fatal feil). Ingressen blir seendes ut som en del av en annonselinje på tvers av de to kolonnene. Skal dere ha annonser som bryter kolonnene må ~hele bredden~ være annonser, ikke deler av den. Gamer.no: Hvor er alle videoene? Jeg ønsker meg en liste over de siste videoene på samme måte som dere har liste over de siste artiklene og demoene (de hvite menyknappene). RSS: Linkene fungerer ikke. Men det var det vel noen som har nevnt allerede. Endret 9. januar 2008 av Drømmemannen Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 5) Naviger mellom nettsidene våre Nå ligger det faste linker til Hardware, Akam og Gamer på toppen av siden. Her mangler Amobil. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mitt førsteinntrykk: Her var det vanskelig å få oversikt. Hvor gamle er artiklene? Er det noe system på at de nyeste vises øverst? De er ikke markert med dato og klokkeslett heller. Inntil det blir rettet på kommer jeg til å kun bruke http://www.hardware.no/artikler Den vanlige forsida blir for slitsom Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Veldig uoversiktlig i forhold til det gamle, nå må man lete gjennom reklame for å finne ting....uff uff Synd det skal være reklamen som bestemmer.... Endret 9. januar 2008 av Timetraveler Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 -Vedrørende de 3 målene, må si at det dessverre er markant skivebom på det første, "...mer luftige og oversiktelige" Her er det bommet så det suser. :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Min mening om det nye designet og en del feil med det samme som jeg legger merke til på min widescreen 22 Tommer : Sentrering av sidene Ser at visningen av sidene blir sentrert på dette nye designet, det er forsåvidt greit, men det skaper litt problemer når man skalerer skriftstørrelsen for de som trenger ekstra store bokstaver. Hadde helst sett at ved skalering så hadde Selve sidestørrelsen også økt (trekke mer ut i kantene). Forum Forumet lider også av samme sentreringsproblem som over, og isteden for at tesktvinduene og innleggene blir sentrert blir de skyvet litt til høyre i steden. Litt ubehagelig om man er vant til å ha skriften ca i midten. Oversiktighet Det nye designet gir meg et viss inntrykk for å være litt rotete, finner ikke ting så fort som før og føler jeg må lete litt mye unødvendig, dog gi meg noen dager og jeg tipper at det blir lett igjen. Men hvis en ny bruker opplever dette også så kan det fort trekke ned til at man ikke har så veldig lyst til å skrive / bruke disse sidene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Rotete. Det ser ut som en blanding mellom arngren-sidene og itpro.no. Noe sånt ja. Hvorfor og hvem "bestemmer" at "Nå er det tid for nytt heftig design på websida vår!!" ? Blir det gjort noe "testing" mot "brukere"? Eller er det mer "Webdesigneren fra helvete går amok i <sett-inn-designer-verktøy-her>"? Man venner seg til alt, og noen av oss er mer opptatt av innhold enn stil. Dog. Stil/utseende er ikke uvesentlig, men for hw.no's tilfelle vil jeg ikke si at dette var en forbedring. Bare "endring for endringens skyld", og som sagt. Jeg venner meg til det. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mitt førsteinntrykk: Her var det vanskelig å få oversikt.Hvor gamle er artiklene? Er det noe system på at de nyeste vises øverst? De er ikke markert med dato og klokkeslett heller. Inntil det blir rettet på kommer jeg til å kun bruke http://www.hardware.no/artikler Den vanlige forsida blir for slitsom Takk, slenger meg på denne. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Et salig rot. Takke F*en for at forumet er det samme. if it aint broken, dont fix it. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fine farger osv., men hvordan skal jeg klare å se med et øyekast om det er kommet noen nye nyheter? Slik som det er nå er det ikke sortert etter publiseringstidpsunkt (sammenlign med hw.no/artikler)? Siden fremstår som rotete og mer Itavisen/itpro-lignende. HW.no sitt tidligere genuint oversiktlige layout savnes! Lenke til kommentar
jaco Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Utseendemessig synes jeg det nye designet er veldig bra, men som veldig mange har nevnt er oppsettet på forsiden noe rotete. Men det verste av alt: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...www.hardware.no 114 feil!? Hvorfor har dere ikke jobbet med å få HTML-en gyldig fra starten? Det jeg også lurte på. Dårlig utført. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Logikken er ikke i nærheten av å være så komplisert som enkelte her påstår. Er bare å begynne på toppen og fortsette nedover til man møter på artikler man alt har lest. I motsetning til tidligere markeres dessuten besøkte lenker, slik at det skulle være tydelig hva man har sett og ikke sett selv for den distré. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Alt er så hvit, når jeg ser på det flyter alt i sammen som i en stor smeltedigel. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk en følelse av at siden tilhører det der itpro-tech greiene nå av en eller annen grunn. Likte heller ikke den reklamen på toppen, og kanskje litt for mye reklame i det hele tatt egentlig? Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fantastisk design! Kudos for det =D Eneste jeg kunne tenke meg, er muligheten til å velge hvilke sider som det skal linkes til på toppen. Som da i mitt tilfelle er HW.no Gamer.no og Amobil.no =) Og gjerne muligheten for å legge til egne linker også. Da blir nok hw.no fort min nye startside =) Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hovedsiden: Pent design om en bare kikker på det. Når en begynner å lese blir det mer forvirring. Litt rotete layout. Man må liksom bevege synet rundt på hele siden for å skille ut det man er på jakt etter. Virker ikke som om ting har en fast plass. Nyhetene bør ligge etter hverandre nedover – slik dere delvis har gjort (mener ikke det er noe galt i denne enkelt og par inndelingen). To av de øverste nyhetene (til høyre) forsvinner litt, siden det er så mye ”rot” ellers nedover på denne plassen. Jeg synes dere bør lage hovedspalten med nyhetene litt bredere, og spalten med bedrift, linux, mac osv. litt smalere. Artiklene har et fint slikt forhold. Nederst på hovedsiden bør dere som tilligere tilby flere saker fra artikkelarkivet. Artikkelarkiv: Presenter dette slik dere alltid har gjort – i måneder. Slik at man eksemplvis kan klikke for å se nyhetene fra november. Prisguide: "På jakt etter datautstur" virker som en annonse. Flytt den opp like under hovedsøken - i tilsvarende stil. Teksten i søk-boksene bør forsvinne når man trykker for å søke. Kanskje også flytte søkboksen(e) under banneren og hovedmenyen. Tester: Flott att dere har fått en fast rubrikk med litt basic info og priser. Den gamle rullegardinmenyen var mye bedre enn disse ”arkene” man klikker på. Siste tester bør dere ha vannrett øverst på siden (under hovedmenyen) – som i gamle dager. Artiklene: Blir presentert oversiktelig. Synes fortsatt det holder med de tre siste fra forumet helt nederst. Det jeg foreslår her er kanskje å sette layoutet litt tilbake til slik dere hadde det før. På den måten blir det en kryssning mellom de to. Hadde hvertfall blitt utrolig førnøyd om det hadde blitt slik. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Man venner seg sikkert til det nye utseende, får dere nå bare testene til å ligge under riktig link så ordner det seg, opplever at enkelte tester ikke stemmer med det som står, feks søkte jeg på en test av speilreflekscamere og fikk da opp omtale av støvfjerning Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Logikken er ikke i nærheten av å være så komplisert som enkelte her påstår. Er bare å begynne på toppen og fortsette nedover til man møter på artikler man alt har lest. I motsetning til tidligere markeres dessuten besøkte lenker, slik at det skulle være tydelig hva man har sett og ikke sett selv for den distré. Skal si meg enig. Bruker man 10 sekund på å sette seg inn i designen burde man skjønne logikken. Det eneste jeg synes mangler er dato på artiklene på forsiden. Dette synes jeg er et must... Dato ligger på artiklene i arkivet, så det kan jo ikke være noe problem å fikse. Lenke til kommentar
JohnWayne Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg syntes det ble rotete, likte å raskt kunne se nye saker i en sentralisert kolonne. Også enig i at sporadiske plasserte reklameplasser skaper et rotete inntrykk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå