Gå til innhold

Støv Innvendig i PS3

FunkyHunk

Anbefalte innlegg

Du har misforstått littegrann her. Til vanlig oppbevarer jeg Ps3'n min ved siden av tv'n. Men der står den litt trangt, og har ingen mulighet til å blåse luften ut bakover. Så har jeg flyttet, og skulle bare se en dvd, så jeg dro frem min Ps3 igjen. Da ble den ståendes en stund på gulvet, og først da fant jeg ut hvor mye og varm luft som kom ut i bakkant.

Så til vanlig har jeg Ps3 ved tv'n, men jeg er vel ikke akkurat flink til å støvsuge, så det samler seg litt støv der allikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøper du Ps3, xbox 360, pc osv osv å legger den under senga sammen med alle hybelkaninene som bor på de fleste gutterom, så får du værsågod å ta regningen selv. Ta vare på sakerne deres!

Det er vel det trådstarter ønsker å gjøre. Han lurer bare på hvordan. Får det er vel ikke slik at ps3'en kun blir støvete om morra di ikke vasker ordentlig i stua! :tease:

Det er synd at det ikke er lov til å åpne opp maskinen for å vaske den (for vi som ønsker å ha garantien i fem år), for luftgjennom-strømningen kommer nok til å bli dårlig med årene...

Lenke til kommentar
hvorfor oppbevarer du ikke ps3'en høyere over havet? min står ved siden av tven, ca 1 meter over gulvet. ikke noe problem med støv og hår da. evt kan du finn en krakk eller et høyttaler stativ:P

min står inne i et skap under tven, har hatt den i 3mnd, men ser fortsatt urørt ut av støv.

NETTOPP! da må en bare sørge for god ventilasjon :-)

Endret av CoaX-
Lenke til kommentar
Kjøper du Ps3, xbox 360, pc osv osv å legger den under senga sammen med alle hybelkaninene som bor på de fleste gutterom, så får du værsågod å ta regningen selv. Ta vare på sakerne deres!

Det er vel det trådstarter ønsker å gjøre. Han lurer bare på hvordan. Får det er vel ikke slik at ps3'en kun blir støvete om morra di ikke vasker ordentlig i stua! :tease:

Det er synd at det ikke er lov til å åpne opp maskinen for å vaske den (for vi som ønsker å ha garantien i fem år), for luftgjennom-strømningen kommer nok til å bli dårlig med årene...

Var ment som kommentar til innlegget over innlegget mitt som du siterte, om den personen som ikke fikk reperasjon på garanti. ;) Kjenner trådstarter personlig, og nei, mora vasker ikke hos han, det må han å dama gjøre selv.

Lenke til kommentar

Gjetter på at det blir sikkert litt mindre støv innvendig i ps3'en hvis jeg blåser med trykkluft inn i luftekanalene osv.

Men som jeg veit av erfaring, er det ikke nok å blåse på ting for å bli kvitt det verste.

Man får vel unna de største klumpene, men det fiiine støvet som legger seg på kjøleribber osv blir nok sittende. Håper bare garantien gjelder enda etter man får termiske problemer :cry::p

Lenke til kommentar
åpner man ps3'en mister man vell garantien? så det er kanskje ikke det lureste ^^

Nei man mister ikke garantien, man kan også bytte ut hardisken uten å miste garantien. Det er tross alt ikke microsoft (pliis ikke start en fanboy krig nå det var en spøk :p)

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

nei men sony har jo lagt opp til att du skal kunne bytte ut hardisken...å ta av lokket å romstere inni ps3en er ikkje noko sony har lagt opp til trur eg..

blir som å si att "eg kan skifte olje på bilen uten å miste garanti så då kan eg sikkert fjerne nokre deler av motoren også"

:)

Lenke til kommentar
nei men sony har jo lagt opp til att du skal kunne bytte ut hardisken...å ta av lokket å romstere inni ps3en er ikkje noko sony har lagt opp til trur eg..

blir som å si att "eg kan skifte olje på bilen uten å miste garanti så då kan eg sikkert fjerne nokre deler av motoren også"

:)

Neinei, det har jeg ikke sagt heller, jeg bare svarte på spørsmålet h*n's jeg

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Det stemmer det. Om man ser i brukermanualen så står det forklart hvordan man bytter hdd. Så det er lov.

På garanti delen står det klart at den ikke gjelder om garantiseglet er ødelagt. Og det vil bli ødelagt om man åpner maskinen! (Altså ikke når man fjerner lokket til hdd. Det er noe annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...