Gå til innhold

Sikker OC av E6600 med ocz pc6400

Anbefalte innlegg

Ødela mine forrige ram brikker da jeg glemte og stille ned hz på rammen før jeg økte cpu fsb'n. Så har bestillt 4gb OCZ pc6400 vista upgrade editition. I mitt hoved kort (p965 neo) kan jeg max justere fsb fra 266 til 320 eller no lignende som gir 3ghz istedenfor 2.4, men hvor lang ned skal jeg sette rammen før jeg maxer fsb'n? 667mhz? Er det forresten noen andre tips angående den rammen som timings som kan lønne seg og endre på, gidder ikke ta store risker denne gangen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du setter forholdet til 1:1, så er du ihvertfall på den sikre siden hvis du ikke skal lenger opp enn ca. 320MHz fsb. Men jeg har enda ikke opplevd å ødelegge minnet med for høy fsb, så lenge volten ligger innenfor spec'en. Uansett, 320MHz fsb gir deg 640MHz på minnet med 1:1 og det er i alle fall ingen fare.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd og kjøre minne på 533mhz og 667mhz, og klarer ikk engang og få til fsb på 320 som skulle gi 2.89ghz. Det blir svart skjerm på 333mhz og prosessoren stiller seg bare tilbake til 900mhz på 320mhz fsb. Kan også stille rammen på 800mhz. Stort mer er det ikke å stille i mitt dårlige hovedkort. Har pc6400, men burde jeg prøve og ha rammen på 800mhz før jeg stiller opp fsb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...