Gå til innhold

Compaq Armada 7400 med NT og Safeguard Easy 1.02 problem:

odrange

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Armada 7400 fra et større firma. maskinen er satt opp med NT4 og SafeGuard Easy 1.02

Når jeg starter maskinen kommer det spørsmål om pålogging med brukernavn og passord, som jeg selvfølgelig ikke har *sukk*

Går det an få startet i dos, eller på annen måte få lurt denne maskinen til starte uten NT?

Noen som har en ide om hvordan jeg kan få brukt denne maskinen til noe?

Maskinen har ikke diskettstasjon eller cdrom. Har en PCMCIA cdrom.

Takknemlig for svar

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv brukernavn Administrator og blankt (ingen) passord. Normalt å sette det opp slik når maskiner avhendes til utenforstående.

SafeGuard Easy krypterer harddisken. Når firmaet bruker et slikt system for å beskytte seg, er det utrolig hvis de har solgt maskinen uten å slette harddisken på sikker måte, og legge inn et nytt operativsystem, og uten SafeGuard.

Hvis du ikke kommer inn med blankt passord, bør du kontakte firmaet og be dem enten åpne maskinen for vanlige brukere, altså uten passord, og uten kryptering, eller be dem legge inn et nytt system, og med de nødvendige drivere for å bruke eksternt utstyr som f.eks. CDROM-en.

Lenke til kommentar

>Hva hvis jeg bytter harddisk i denne, vil det hjelpe?

Normalt skal det virke. Men jeg kjenner ikke til hvordan SafeGuard virker, det kan jo hende det er noen finurlige sikkerhetsfunskjoner der. Sannsynligvis ikke noe problem, siden du får bootet Windows.

Men du trenger ikke å bytte harddisk. Boot fra en installasjons-cd, og formater harddisken. Du kan benytte Winnt 4, Win2K, og WinXP til dette.

Det aller beste er å unngå dette, og få passord fra firmaet, eller få dem til å rekonfigurere og dekryptere maskinen uten passord. Hvis du velger å formatere, må du installere alt på nytt, og får sannsynligvis masse strev med å finne riktige drivere til PCMCIA-CDROM, lyd, video, osv.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å boote fra en PCMCIA cdrom, den kjører ikke autostart...

noen forslag?

Må det være å boote fra en intern cdrom eller diskettstasjon??

(Ny intern diskettstasjon koster 950,-)

Kan noen skaffe meg billigere???

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...