Delish Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Fikk mitt nye Asus P5N-T Deluxe i posten i dag, bytta ut P35-DQ6 for å kunne kjøre SLI snart... Problemet er at systemet fryser hele tida, enten under oppstart eller etter at windows har komt opp. Hardware: P5N-T Deluxe Q6600 G0 med Noctua 12F oppå Corsair 6400CL5 1GB også prøvd med Kingston 6400CL4 1GB brikke XFX 8800GTX (626/980/1500) usb keyboard og mus NEC sata DVD-RW Seagate 400GB sata 5stk 120mm vifter og ei 80mm 620W Corsair PSU Har prøvd software: Oppdatert til siste BIOS 0502 Reinnstallere XP Installere Vista (32bit) BIOS står på default, bortsett fra 1,95V til ram Memtest (kubuntu liveCD) kjørt 30min 1pass = 0 errors forsøkt med og sette timings og volt til minne i bios Hardware testet: 1-4 brikker med Corsair 1GB 6400CL5 1-2 brikke med Kingston 6400CL4 (booter ikke med 1 brikke i slot B1) tatt ut gfx kort og montert på ny (står i øverste slot (1)) remontert strømkabler til HK Noen som har en ide om hva som kan være galt? oppdatering: Memtest kjørte 20runder i natt (8timer) uten feil eller frys. Skal prøve med en annen harddisk, har prøvd og skiftet sata kabel allerede. Endret 9. januar 2008 av Delish Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Du bruker memtest86+ 1.70? Øk spenning litt til nb. Kunne du postet et template over bios. Her er en for 680i ikke så ulik tenker jeg. Disable alt du ikke trenger. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor .......TEMPLATE....... AI Tuning: Manual Nvidia GPU Ex: Disabled LinkBoost: Disabled FSB - Memory Clock Mode: Unlinked x FSB - Memory Raio: N/A (10) FSB (QDR), Mhz: Your cpu speed (means ...FSB) Actual FSB (QDR), Mhz: ... MEM (DDR), Mhz: your memory speed (means ...mhz speeds) Actual MEM (DDR), Mhz: ... Vcore Voltage: Around 1.25v (need to be adjuset for oc) Memory Voltage: 2.100v (check volt for your memory) 1.2v HT Voltage: 1.35v NB Core Voltage: 1.4v SB Core Voltage: Auto CPU VTT Voltage: 1.4v DDRII Controller Ref Voltage: AUTO DDRII Channel A Ref Voltage: AUTO DDRII Channel B Ref Voltage: AUTO tCL (CAS Latency):.. write correct for your memory tRCD:.. write correct for your memory tRP:... write correct for your memory tRAS:.. write correct for your memory Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Virtualization Technology: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100 SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200 Endret 9. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Delish Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Joda prøvd og resatt BIOS opptil flere ganger. Det var memtest86+ 1.70 jeg brukte. Gikk og kjøpte ett xfx 780i kort i dag, og det virker fint (så langt) så for min del kan tråden avsluttes om ingen andre har samme problem. Lenke til kommentar
theonly47 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us ditta korte skall vist nokk ikkje funke så veldig bra med q6600(ikkje bekrefta frå asus). eg og ein kamerat kjøpte 2 like pcer der begge har same problemet, max irriterandes! på eine pcen fryser den stort sett i bios, er umulig å flashe. eller stille på noke der. den andre gjekk det an å installere windos på og fryser når eg overfører filer frå ein plass til ein anna. så om noken har planer om å bestille ditta hovud korte, vent til det kjemer ut ein bios som funker! eller ivertfal ikkje bruk q6600 med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå