Gå til innhold

Feil IP fra Nextgentel-router

Anbefalte innlegg

Har ADSL fra Nextgentel, samt NextTV og NextPhone (IP-tv og IP-telefoni). Jeg har en trådløs Linksys-router som jeg har koblet "utenfor" SpeedTouch-routeren jeg fikk fra NGT for å gi meg wlan. DHCP er deaktivert i Linksysen, slik at den kun opererer som aksesspunkt.

Så til mitt problem: Jeg får feil IP-adresser... Jeg får av en eller annen grunn offentlige IP-adresser istedenfor adresser i 10.0.0.x-ranget. Hvis jeg restarter routeren fra NGT så får jeg riktig DHCP-info med en gang, men hvis den blir stående en dag uten å restartes så får jeg bare feil IP igjen. Jeg har testet alle portene på switchen i NGT-routeren.

Jeg har prøvd å lete etter DHCP-innstillinger på admin-panelet til NGT-routeren, men det virker som alt av "avanserte" innstillinger er fjernet for oss brukere.

DHCPen som deler ut adressene er på 217.13.4.25 (Den skulle vel vært 10.0.0.1, som er NGT-routeren).

IP-adressene jeg får er f.eks. 89.10.107.205

Jeg har ingen andre maskiner på nettverket (som kunne delt ut adresser), så dette må komme utenfra.

Noen som kjenner til problemet, eller har fornuftige forslag til løsning? Tenkte å spørre her før jeg ringer NGT...Etter erfaring så prøver jeg å unngå for mye support derfra.

PS: Jeg mener dette problemet oppsto omtrent da jeg fikk NextTV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...