Rockna Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei. Jeg kjøpte meg en moped for en uke siden ca. Når vi var og så på den var ikke noen synlige skader, var mørkt ute så var ekstra vanskelig og finne feil. Nå noen dager etter kjøpet har jeg funnet flere og flere feil og skader. Når vi var og kjøpte den sa far til han jeg kjøpte den hos "Den er helt fin, dette er den beste mopeden du får for 8000kr" Vi skrev under på en kontrak at det ikke var noen feil eller mangler på mopeden. Feil jeg har funnet hit til. - Den lekker olje (par tusen i jobb på verksted) - Svingarmen er bøyd - styre bøyd - clutchen funker dårlig og er veldig slitt - el-nettet er veldig dårlig og koblet dårlig. - Mye strips og teip jobb. Så mitt spørsmål er da kan jeg heve kjøpet siden han sa at alt var i orden med denne mopeden? Han skrev jo også under på at alt var helt fint med mopeden. Mvh Tom R. Jenssen Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Uten at jeg er helt sikker på dette, så har du skrevet under på at mopeden var i fin stand når du kjøpte den. At den nå er slik som du forteller er da på arket din egen feil(?). Du kan jo prøve å ta det opp med personen du kjøpte den av, hvis h*n eier litt samvittighet børr det kunne ordnes. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Ingen som vet? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Lurar verkeleg på kvifor du ikkje prøvekøyrte eller ved annan "synfaring" forsikra deg om at mopeden var i forskriftsmessig stand... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Sto det noen punkter ang. det elektriske på kontrakten f.eks? Evt. ting som ble krysset av for feil eller ikke. Hvis det er ikke er opplyst om grove feil står saken sterkere ved din side. Lønner seg å ordne opp dette så fort som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå