Gå til innhold

problemer med XP boot disketter!!!

gadus

Anbefalte innlegg

STORT problem!!!!!

jeg prøver å innstallere winXP Pro på enny maskin :shrug:

MEN, jeg får ikke bootet opp CDen, og jeg får heller ikke WinXP startupdiskene til å fungere.

Når jeg pakker ut filen fra microsoft får jeg en liten feilmelding om: one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!!

Hva FA** betyr dette???

Jeg får laget alle 6 diskene, men de vil ikke boote opp på den nye maskinen. Har dette noe med feilmeldingen jeg får når jeg pakker opp filene????

Please help, begynner å bli despo nå :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar, men det er nok ikke riktig så enkelt.

Jeg booter med win98 CDen, sterter deretter opp med DOS med CDrom støtte. Når jeg da kjører winnt.exe i I386 katalogen, kommer det faktisk opp en setup skjerm, men med en feilmelding om at pprogrammet kke finner noe sted å legge en swap fil. Hva er dette???

Disken er formatert på min andre maskin, 120 GB formatert i NFTS, med 1 partisjon for å holde det enkelt foreløpig.

HMMRFFF :shrug: blir tullete av dette

Lenke til kommentar
STORT problem!!!!!

jeg prøver å innstallere winXP Pro på enny maskin  :shrug:  

MEN, jeg får ikke bootet opp CDen, og jeg får heller ikke WinXP startupdiskene til å fungere.

Når jeg pakker ut filen fra microsoft får jeg en liten feilmelding om: one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!!

Hva FA** betyr dette???

Jeg får laget alle 6 diskene, men de vil ikke boote opp på den nye maskinen. Har dette noe med feilmeldingen jeg får når jeg pakker opp filene????

Please help, begynner å bli despo nå :grumpy:

Er det norsk xp du prøver å installere, http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/sub/tekni...l/0464.all.html

one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!!

Betyr at setupen kanskje ikke liker tastaturet ditt, det er det betyr?

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å boote fra Windows 98 for så å kjøre igang installasjonen av XP fra promt. Det er ikke mulig. Fila winnt.exe som kjøres når du har en bootbar-disk, får ikke nok minne frigjort i Dos til at dette går ann + et par andre ting.

Du er nødt til å lage en Bootbar Xp-disk for å få til dette.

Her har du to linker til dette:

http://www.tacktech.com/display.cfm?object...icle.cfm&id=157

http://www.tacktech.com/display.cfm?id=160...ect=article.cfm

Lenke til kommentar

LoL - Neivell...Jeg kopierte inn win xp cd'n til hd'n jeg skulle installere det på og kjørte det derfra...etter å ha boota med win98 diskett, konverterte selvf til NTFS under installasjonen, det er et MUST.

Men hvis du sier det ikke går så drømte jeg vel bare...gidder ikke diskutere crap.

PS! Install fila heter "winnt.exe" og ligger i "I386" katalogen

Lenke til kommentar
takker for svar, men det er nok ikke riktig så enkelt.

Jeg booter med win98 CDen, sterter deretter opp med DOS med CDrom støtte. Når jeg da kjører winnt.exe i I386 katalogen, kommer det faktisk opp en setup skjerm, men med en feilmelding om at pprogrammet kke finner noe sted å legge en swap fil. Hva er dette???

Disken er formatert på min andre maskin, 120 GB formatert i NFTS, med 1 partisjon for å holde det enkelt foreløpig.

HMMRFFF :shrug:  blir tullete av dette

xp trenger 8mb upartisjonert plass, prøv å partisjoner med xp setupen på cdn... Ellers gå inn i bios og la riktig cdrom være første bootenhet hvis du skal boote derfra

Lenke til kommentar
STORT problem!!!!!

j

Hva FA** betyr dette???

Det betyr : paginerer en eller flere CON kode ugyldig for gitt tastaturkode!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...