gadus Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 STORT problem!!!!! jeg prøver å innstallere winXP Pro på enny maskin MEN, jeg får ikke bootet opp CDen, og jeg får heller ikke WinXP startupdiskene til å fungere. Når jeg pakker ut filen fra microsoft får jeg en liten feilmelding om: one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!! Hva FA** betyr dette??? Jeg får laget alle 6 diskene, men de vil ikke boote opp på den nye maskinen. Har dette noe med feilmeldingen jeg får når jeg pakker opp filene???? Please help, begynner å bli despo nå Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har du prøvd med fex win98 bootdisk fra www.bootdisk.com?? i mappen i386, på cd rom'en ligger filen winnt.exe som starter installasjonen. og regner med at du ikke krøller med first boot device og slikt... Lenke til kommentar
gadus Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 vel, har prøvd dette........ Men, når jeg booter med win98 disk, sier maskina at jeg ikke kan starte WinXP installeringen fra Dos????? Hvor beng skal jeg starte den fra da???? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har du bare prøvd den setup.exe eller noe sånt?? for den funker ikke.. skriv x: hvor det er cd rom cd i386 winnt.exe da funker det. Lenke til kommentar
gadus Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 takker for svar, men det er nok ikke riktig så enkelt. Jeg booter med win98 CDen, sterter deretter opp med DOS med CDrom støtte. Når jeg da kjører winnt.exe i I386 katalogen, kommer det faktisk opp en setup skjerm, men med en feilmelding om at pprogrammet kke finner noe sted å legge en swap fil. Hva er dette??? Disken er formatert på min andre maskin, 120 GB formatert i NFTS, med 1 partisjon for å holde det enkelt foreløpig. HMMRFFF blir tullete av dette Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 STORT problem!!!!! jeg prøver å innstallere winXP Pro på enny maskin MEN, jeg får ikke bootet opp CDen, og jeg får heller ikke WinXP startupdiskene til å fungere. Når jeg pakker ut filen fra microsoft får jeg en liten feilmelding om: one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!! Hva FA** betyr dette??? Jeg får laget alle 6 diskene, men de vil ikke boote opp på den nye maskinen. Har dette noe med feilmeldingen jeg får når jeg pakker opp filene???? Please help, begynner å bli despo nå Er det norsk xp du prøver å installere, http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/sub/tekni...l/0464.all.html one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!! Betyr at setupen kanskje ikke liker tastaturet ditt, det er det betyr? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Eneste bootdisken som funker er win98 - win2k og xp bootdisketter er det værste mølet som microsoft har knøla sammen, Alltid problemer med dem og må hente w98 bootdisk. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det går ikke ann å boote fra Windows 98 for så å kjøre igang installasjonen av XP fra promt. Det er ikke mulig. Fila winnt.exe som kjøres når du har en bootbar-disk, får ikke nok minne frigjort i Dos til at dette går ann + et par andre ting. Du er nødt til å lage en Bootbar Xp-disk for å få til dette. Her har du to linker til dette: http://www.tacktech.com/display.cfm?object...icle.cfm&id=157 http://www.tacktech.com/display.cfm?id=160...ect=article.cfm Lenke til kommentar
Izex Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 LoL - Neivell...Jeg kopierte inn win xp cd'n til hd'n jeg skulle installere det på og kjørte det derfra...etter å ha boota med win98 diskett, konverterte selvf til NTFS under installasjonen, det er et MUST. Men hvis du sier det ikke går så drømte jeg vel bare...gidder ikke diskutere crap. PS! Install fila heter "winnt.exe" og ligger i "I386" katalogen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 takker for svar, men det er nok ikke riktig så enkelt. Jeg booter med win98 CDen, sterter deretter opp med DOS med CDrom støtte. Når jeg da kjører winnt.exe i I386 katalogen, kommer det faktisk opp en setup skjerm, men med en feilmelding om at pprogrammet kke finner noe sted å legge en swap fil. Hva er dette??? Disken er formatert på min andre maskin, 120 GB formatert i NFTS, med 1 partisjon for å holde det enkelt foreløpig. HMMRFFF blir tullete av dette xp trenger 8mb upartisjonert plass, prøv å partisjoner med xp setupen på cdn... Ellers gå inn i bios og la riktig cdrom være første bootenhet hvis du skal boote derfra Lenke til kommentar
Spir- Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 STORT problem!!!!! j Når jeg pakker ut filen fra microsoft får jeg en liten feilmelding om: one or more CON code pages invalid for given keyboard code!!! Hva FA** betyr dette??? Det betyr : paginerer en eller flere CON kode ugyldig for gitt tastaturkode!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå