Lefse Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei, nå er jeg lei av lefse-bassen fra bilstereoen, og vil bygge det om for god lydkvalitet. Jeg tenkte jeg ville satse på en god 10" eller 12" subwoofer i ei lukka kasse, eller porta, om det er mer hensiktsmessig for lydkvaliteten. Jeg er ute etter stram, kontrollert bass, istdenfor masse høy buldring, som det er nå. Jeg har sett på Soundstream PCW10 og PCW12 og synes de så lovende ut, noen som har noen formening om de? Forsterkeren som skal drive subben er en Magnat Pantera One 450watt i 2 ohm og 300 watt i 4 ohm, den er ikke stabil i 1 ohm. Frontsettet skal også byttes ut etterhvert, så er åpen for forslag der også, der har jeg også fundert på Soundstream. Takker for alle gode råd og forslag. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Morel Elate 10 til 1898,- "comes to mind" Hvor mye skal du ut med for høyttalere? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Kan også slenge på Peerless XXLS Alu, kr. 1 695,- for 10" og 1 985 for 12" Vet ikke om Eltek kan få tak i versjonen med klar støvhette, men... Endret 9. januar 2008 av epifant Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Syns den Peerlessen var finest med svart støvhette da. Takk for forslagene. Det Soundstream forntsettet jeg har kikka på, koster rundt 1500,-, så kan si rundt 1500,- for frontsett, budsjettet kan strekkes litt om nødvendig da, hehe. Nå har jeg Magnat classic 213 frontsett og to Xpress 12 subber, er tydelig at det er lagd mest for lydtrykk, for å si det sånn. Subbene er lettdrevne som fy, men er mest høy buldring fra de, hehe. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Tar meg den frihet og gjør en solid bump min egen tråd her. Hvordan mener dere den peerless suben spiller med Magnat Pantera One? Den er oppgitt til 300 watt i 4ohm og 450 watt i 2ohm. Tror dette er ganske ærlige tall også. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Hvordan spiller den sammen med forsterkeren jeg nevnte, tror du? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 peerless suben spiller nok ganske bra med den forsterkeren, så den er ett godt valg Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 vet ikke sikkert om den kan leke med en SE sub.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 vet ikke sikkert om den kan leke med en SE sub.. Nei, det er ikke sikkert, men med den forsterkeren, så blir det muligens best med peerless, da den vel har høyere følsomhet en RE SE Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Har ikke hertz subber brukbart høy sensitivitet? Ville også være noe å se nærmere på. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kan legge til Climax Phat901, litt under hva du hadde tenkt deg, selges ut for 995 nå, kan sammenlignes med Hertz 300D, men 901:en tåler mere effekt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Siden Eltek har tilbud på Seas lotus 12", så burde du helt klart gå for en sånn, meget bra sub www.dynabel.no Lenke til kommentar
epifant Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Enig i den. Lotusene er knallsubber Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Oppgraderingen av bilanlegget blir nok ikke atkuelt før til sommeren, driver bare å "sonderer" markedet litt for tiden, så er ikke så mye vits å komme med tips om tilbudsvarer. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Oppgraderingen av bilanlegget blir nok ikke atkuelt før til sommeren, driver bare å "sonderer" markedet litt for tiden, så er ikke så mye vits å komme med tips om tilbudsvarer. Jeg har snakket med eltek ang. denne kampanjen og de sa at det kom til å vare en stund. Så jeg ville helt klart spart opp litt og gått for den, etter hva jeg har forstått er dette noe lignende "årets deal". Trenger du kasseberegninger så har jeg til 10" i både lukka, portet og 4.orden bandpass! Husk på at Seas har vunnet nm i emma to ganger!!! Endret 6. mars 2008 av tobbelobb Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Hørtes lovende ut, skal se på de subbene til sommeren igjen og ta en vurdering. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg legger til Infinity Kappa Perfect 10.1 ca 1790,- til 1990,- Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 ikke se bort fra rockford fosgate da! P2 feks;) Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 ikke se bort fra rockford fosgate da! P2 feks;) de spiller jo ikke fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå