Gå til innhold

Kjøp av intern 500 Gig hd, tips?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så er jeg ute etter en 500 gig hdd.

Di kriteriene jeg har er at den må være, stillegående, ha en grei pris (Helst ikke over 800 kr.) og S-ATA tilkoblinger.

Noen som har tips og råd om hva som egner seg best for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det er veldig mange forskjellige meninger, personlig liker jeg seagate og wdc, fordi jeg alderig i løpet av 13 år har hatt trøbbel med dem.

men i det siste har det blitt mer og mer WDC, siden de er billigere, og jeg syns de støyer mindre, muligens litt mer susing, men mye mindre av den "knitrelyden" som kommer ved intensiv lesing/skriving, som i alle fall jeg syntes er det mest irriterende

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Jeg vill gått for WDC , da jeg tidligere ikke har hatt noen store problemer med de diskene.

Når det gjelder støy mener jeg at støyen fra dem er veldig lavfrekvente og da ikke så irriterende som andre disker jeg har hatt (Maxtor, seagate). Noen ville sikkert mene det motsatte, jeg bygger min erfaring på 7 forskjellige disker jeg har hatt fra WDC, den siste WDC SE16 500GB.

Når det gjelder lese skrive hastighet, er det vel ikke så mye som skille de diskene i samme klasse.

Lenke til kommentar

Har nylig kjøpt den Samsungen du hadde link til, er veldig fornøyd så langt. Veldig mye mindre bråk enn noen disk jeg har hatt før, særlig etter at jeg lastet ned utility-program fra Samsung og fikk aktivisert "Automatic Acoustic Management" og stilt på "Quiet", gjorde at søkelyden ble mye mykere og mindre påtrengende. Har lest at den innstillingen skal redusere ytelsen litt, men jeg merker i alle fall ikke noe til det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da må du inn i disk management og aktivere og partisjonere disken. På xp

Start - kontroll panel - administrative verktøy - datamaskin behandling - disk behandling

disken skal komme opp som grå, høyre klikk den og velg formater som - ntfs

Endret av hello(win)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...