Multi-Task Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Hei Har tenkt å skaffe en 'antistatic wrist strap' for å fikse en del ting på min macbook, jeg lurer på hvordan jeg skal feste denne på selve mac'en? Ved arbeid på vanlige maskiner er det jo greit siden det er mange steder man kan plassere 'krokodilleklemmen' uten å skade deler, hvor bør den plasseres ved arbeid på macbook? Kanskje et dumt spørsmål, men håper noen kan svare meg edit: Beklager hvis dette inlegget virker feilplassert :S Endret 8. januar 2008 av Multi-Task Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Den skal ikke festes i maskina du jobber på. Stroppen rundt håndleddet ditt, krokodilleklemmen skal på jordet metall, som feks. metallbiten i et jordet stikkontaktuttak. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Og dette er du sikker på? Jord er relativt, det viktige med antistatiske tiltak er at du får samme spenningspotensiale som maskina du jobber på, så derfor bør du feste den i maskina... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ja, det er jeg sikker på. Alle antistatiske matter jeg har jobbet på har vært koblet til Jord. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 ja, og på mattene ligger det du skal arbeide med slik at det får samme spenningspotensiale. Det hjelper lite viss du er jordet, viss ditt spenningspotesionale er flere tusen volt forskjellig fra det du arbeider på... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ja jeg har og hørt det av en kamerat som gikk elektro, at det var trygt å ta på metall i kabinettet først, for da mister man evnt statisk ladning. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 på maskiner jeg jobber på, pleier jeg å la strømledningen sitte i, men den hovedbrytern bak lar jeg stå av. da er kabinettet jordet, men det går ingen strøm til komponenter i datamaskinen... da bør man trygt kunne koble wrist-strap'en til jord... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå