Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg er ikke så bastant som man skal ha det til Jeg har bare sterke meninhger om ting... og dette er kanskje ikke så populært bestandig Når man da treffer andre som ikke lar seg plukke på nesen, så kan det fort bli konfrotasjoner. Jeg er altså en snill gutt med gode hensikter... Men enkelte ganger kan ting bli blåst litt opp... Litt av skylden tar jeg på min kappe, da jeg kanskje har ordlagt meg litt feil, og litt av skylden tar jeg meg den frihet og deler ut til andre for litt hårsårhet... Vi kan godt runde av der, men husk at det er forskjell på å ha meninger om ting og å vite ting. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg er ikke så bastant som man skal ha det til Jeg har bare sterke meninhger om ting... og dette er kanskje ikke så populært bestandig Når man da treffer andre som ikke lar seg plukke på nesen, så kan det fort bli konfrotasjoner. Jeg er altså en snill gutt med gode hensikter... Men enkelte ganger kan ting bli blåst litt opp... Litt av skylden tar jeg på min kappe, da jeg kanskje har ordlagt meg litt feil, og litt av skylden tar jeg meg den frihet og deler ut til andre for litt hårsårhet... Vi kan godt runde av der, men husk at det er forskjell på å ha meninger om ting og å vite ting. De ter jeg fullstendig klar over Selv om det kanskje har vært litt missforstående, så er det altså mine meninger og opplevelser jeg snakker om her i denen tråden. Jeg har heller aldri noensinne sagt at jeg "vet" noe som helst i denne tråden. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Selv om det kanskje har vært litt missforstående, så er det altså mine meninger og opplevelser jeg snakker om her i denen tråden. Du må få med ka dine faktiske "opplevelser" er. Viss de "opplevelsene" er å prøvekjøre 2 mercedeser, er det ikkje rare opplevelsene å basere utsagn på. Som f.eks at gamle girkasser er dårlige og at mercedesen er et dårligere kjøp enn enn mazdaen. Jeg har heller aldri noensinne sagt at jeg "vet" noe som helst i denne tråden. Det oppfattes slik når du skriver at dine opplevelser gir konklusjonen at gamle mercedes har hakkete og treige girkasser. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Selv om det kanskje har vært litt missforstående, så er det altså mine meninger og opplevelser jeg snakker om her i denen tråden. Du må få med ka dine faktiske "opplevelser" er. Viss de "opplevelsene" er å prøvekjøre 2 mercedeser, er det ikkje rare opplevelsene å basere utsagn på. Som f.eks at gamle girkasser er dårlige og at mercedesen er et dårligere kjøp enn enn mazdaen. Jeg har heller aldri noensinne sagt at jeg "vet" noe som helst i denne tråden. Det oppfattes slik når du skriver at dine opplevelser gir konklusjonen at gamle mercedes har hakkete og treige girkasser. Jeg må ikke få med noe som helst jeg skal jeg fortelle deg. Hvem er det som har sagt at jeg MÅ det? Forum rundt om på nett, er ett fritt sted for alle, så lenge man holder seg til forumreglene. Men som jeg har sagt tidligere flere ganger.... så beklager jeg feilformuleringen. Nå ble nettopp saken avsluttet på en noenlunde hyggelig måte... så kommer du her og begynner på igjen! Livet går videre... Lenke til kommentar
thamule Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Selv om det kanskje har vært litt missforstående, så er det altså mine meninger og opplevelser jeg snakker om her i denen tråden. Du må få med ka dine faktiske "opplevelser" er. Viss de "opplevelsene" er å prøvekjøre 2 mercedeser, er det ikkje rare opplevelsene å basere utsagn på. Som f.eks at gamle girkasser er dårlige og at mercedesen er et dårligere kjøp enn enn mazdaen. Jeg har heller aldri noensinne sagt at jeg "vet" noe som helst i denne tråden. Det oppfattes slik når du skriver at dine opplevelser gir konklusjonen at gamle mercedes har hakkete og treige girkasser. Jeg må ikke få med noe som helst jeg skal jeg fortelle deg. Hvem er det som har sagt at jeg MÅ det? Forum rundt om på nett, er ett fritt sted for alle, så lenge man holder seg til forumreglene. Men som jeg har sagt tidligere flere ganger.... så beklager jeg feilformuleringen. Nå ble nettopp saken avsluttet på en noenlunde hyggelig måte... så kommer du her og begynner på igjen! Livet går videre... SOm du sjøl seier er forumet fritt for alle, og eg blei så irritert av å lese tråden at eg berre måtte komme med et innlegg. Selvfølgelig må du ikkje dette som eg påpeikar, men diskusjonen generelt blir litt lettare og eg er sikker på at den heftige diskusjonen som var hadde blitt avsluttet noen sider før i tråden. Det var et tips. Men viss du ønsker slutt på diskusjonen skal eg ikkje dra den ut... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Selv om det kanskje har vært litt missforstående, så er det altså mine meninger og opplevelser jeg snakker om her i denen tråden. Du må få med ka dine faktiske "opplevelser" er. Viss de "opplevelsene" er å prøvekjøre 2 mercedeser, er det ikkje rare opplevelsene å basere utsagn på. Som f.eks at gamle girkasser er dårlige og at mercedesen er et dårligere kjøp enn enn mazdaen. Jeg har heller aldri noensinne sagt at jeg "vet" noe som helst i denne tråden. Det oppfattes slik når du skriver at dine opplevelser gir konklusjonen at gamle mercedes har hakkete og treige girkasser. Jeg må ikke få med noe som helst jeg skal jeg fortelle deg. Hvem er det som har sagt at jeg MÅ det? Forum rundt om på nett, er ett fritt sted for alle, så lenge man holder seg til forumreglene. Men som jeg har sagt tidligere flere ganger.... så beklager jeg feilformuleringen. Nå ble nettopp saken avsluttet på en noenlunde hyggelig måte... så kommer du her og begynner på igjen! Livet går videre... SOm du sjøl seier er forumet fritt for alle, og eg blei så irritert av å lese tråden at eg berre måtte komme med et innlegg. Selvfølgelig må du ikkje dette som eg påpeikar, men diskusjonen generelt blir litt lettare og eg er sikker på at den heftige diskusjonen som var hadde blitt avsluttet noen sider før i tråden. Det var et tips. Men viss du ønsker slutt på diskusjonen skal eg ikkje dra den ut... Jeg har lest igjennom diskusjonen, og det er neimen ikke mange av postene som er rettet mot trådstarter og hans spørsmål. Så endelig ut til at diskusjonen mellom visse medlemmer hadde gitt seg, da det dukket opp et nytt her og startet den på ny. GigaFlow formulerte seg feil på starten, men har jo flere ganger rettet det opp videre i tråden. Har tidligere sett ganske mye etter en Ford Focus. Har snakket endel med en lokal forhandler, og dette mente han også var et lurt valg. Mange av mine venner derimot foreslår andre biltyper, og da står spesielt Mercedes høyt, da spesielt E klasse. S klasse har også vært nevnt da det ligger en svært fin bil ute kjørt av den sovjetiske ambassaden. Om dette er verdt det vet jeg ikke enda. Må jo også si at jeg ikke tenner på ideen rundt automat gir. Tenner heller ikke på dette med at de gamle Mercedesene, og gamle biler generelt ikke har airbag. Jeg har 75k til rådighet. Mange mener at dette er en høy grense for første bil, noe jeg skjønner godt. Noe som derimot jeg ikke liker er ideen om at airbagen "kanskje" løser seg ut i en krasj. Mao, sikkerhet er greit. Av prinsipp har jeg unngått biler som Ford Fiesta og Honda Civic, da man her ikke har veldig mye å "ta imot med". Hva sier dere? Er det noen spesielle merker og modeller jeg bør se etter? Er det overhodet lurt å gi så mye for min første bil? Endret emnetittel da denne ble litt misvisende etter hvert. Jeg ville mye heller valgt en nyere Focus enn en eldre Mercedes. Focus har veldig gode kjøreegenskaper, av de beste i sin klasse, samt at det skjedde veldig mye på sikkerhetsfronten siste del av 90-tallet. Du sier jo at sikerhet er greit. En Fiesta fra Slutten av 90-tallet er nok ikke noe mindre sikker enn en 80-talls Mercedes (den er for eksempel sikrere enn BMW 3-serie fra samme tid) selv om den har lengre snute. Hva som er lurt eller ikke ved å kjøpe en bil i den prisklassen tør jeg ikke helt si. Skulle du være så uheldig å vrake bilen, og du har delkasko så har du jo tapt veldig mye penger, om det var din skyld da vel å merke. Skal man ha fullkasko så koster jo det veldig mye i forhold, rundt det dobbelte. Sånn sett så kan det jo være lurt å kjøpe en billigere bil å ha de første årene frem til man har fått bedre kjøreerfaring samt har fått bygget seg opp bonus. Jeg så selv på Focus, riktignok av de billigste, mens jeg endte opp med en 2004 varebil til 35.000,- som førstebil. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 En fordel med eldre Mercedes, som jeg ikke tror har vært nevnt enda, er jo muligheten for å skru selv, om man er litt teknisk interessert. Det kan jo reduserer verkstedskostnadene en god del. Ser for meg at det ikke er like enkelt i en mer moderne bil med masse elektronikk. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Hei. Lykke til med bilkjøp. Er ikke noen expert selv, men det første jeg ville ha gjort var å melde meg inn i NAF. Og tatt med bilen du lurer på dit, uansett hva du ender opp med. Har spart meg for noen blundere opp igjennom. Selgers "fantastiske" biler som viser seg å være nesten kondemnerbar og bare så vidt kjørbare. Personlig liker jeg Toyota. Kjørte Corolla for 10 år siden, og det var en veldig grei bil på alle måter. God å kjøre, god på vinterføre, god plass og bare går og går. Hvis jeg skulle kjøpe ny bil nå ville det nok blitt en toyota, eventuelt en elbil av en eller annen sort, siden jeg bor rett utenfor byen, og ikke skal så langt. http://www.elbilnorge.no/index.php?name=Ne...bakgrunn=brukte Kjørelengde omlag 4 mil Endret 11. januar 2008 av Erigon Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Hei. Lykke til med bilkjøp. Er ikke noen expert selv, men det første jeg ville ha gjort var å melde meg inn i NAF. Og tatt med bilen du lurer på dit, uansett hva du ender opp med. Har spart meg for noen blundere opp igjennom. Selgers "fantastiske" biler som viser seg å være nesten kondemnerbar og bare så vidt kjørbare. Personlig liker jeg Toyota. Kjørte Corolla for 10 år siden, og det var en veldig grei bil på alle måter. God å kjøre, god på vinterføre, god plass og bare går og går. Hvis jeg skulle kjøpe ny bil nå ville det nok blitt en toyota, eventuelt en elbil av en eller annen sort, siden jeg bor rett utenfor byen, og ikke skal så langt. http://www.elbilnorge.no/index.php?name=Ne...bakgrunn=brukte Kjørelengde omlag 4 mil Moren til kjæresten min har en corolla, men dog av nyere modell. Den får jeg låne mye, og er stort sett fornøyd med den. Litt kjip motor mener jeg, men er da vandt med en mondeo ... Kommer ikke til å kjøpe elbil dessverre...FÅr noe være måte på å drepe kjøreglede momentant. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det fine med japsebilene er at de, om de ikke ruster bort eller er skamkjørt av en 19åring altfor lenge, er fantastisk driftssikre og greie biler å ha med å gjøre. Mercedes er fine biler å kjøre langt i, men ikke noe jeg vil anbefale som førstebil, det kan fort bli dyrt om en såkalt skuddsikker automatkasse først ryker - men dette skal jo litt til. Jeg holder meg til mazda, og kjører nå rundt i et pengesluk av en 626 GT 4ws, som det er få av i norge, og dertil vanskeligere å få tak i de litt mer eksotiske delene som gjerne går istykker etter 19-20 år... Heldigvis er den nydelig å kjøre, men man merker at all elektronikken er "ny" i modellen (88mod, første av GD-karosseriet, GC var betydelig "enklere" elektronikkmessig) Vi har også en mondeo v6 ghia luxus, 96mod, som det er maks ti av i norge med samme utstyrsnivå, hadde det ikke vært for det relativt høye driftsbudsjettet på disse så kunne jeg tenkt meg å ha en selv, går bra og ligger godt på veien... Dessverre er ikke alle mondeoer skapt slik, har prøvd vesentlig nyere mondeoer som har vært helt rumpe å kjøre i forhold. (den vi har er en av de best utstyrte av modellen, med bla.annet AAS - elektronisk justerbare dempere - og litt annet snacks) Du får se deg litt om i markedet, er ikke alltid den dyreste bilen som er best. Et lite råd helt på tampen, styr unna MX-3 til du er tørr bak øra... Kjøp deg noe mer vanlig, både med tanke på deletilgang og sikkerhet. Endret 13. januar 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå