Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da sier vi det sån da... Så kan alle som har bilproblemer heretter sende en PM til Jada-jada... Det er jo bare tull og tøys det dere sier her. Jeg forklarer bare det JEG har opplevd når det gjelder eldre automatkasser! Jeg er helt sikker på at Jada-jada vet hva han snakker om... "Setter meg fast" ?? Må da ikke være noen bilguru for å sette fast meg... er da ikke det som er poenget her... Poenget er at det virker som om det er totalt forbudt og komme med egne meninger og synspunkter på hva man selv har opplevd. Om jeg har vært uheldig med de bilene jeg har kjørt kan godt være det... men det er det JEG har opplevd. Vi andre kan jo ikke rygge unna så fort man ser Jada-jada logge seg på liksom. Han er helt sikkert flink og vet mye om bil, men det har da ingenting og si... så lenge jeg har opplevd det jeg har gjort. Det får være opp til trådstarter og luke ut det han vil tro på... Herregud, ta deg sammen. Jeg skriver ikke at alle problemer skal tas via Jada-jada. Jeg skriver at i dette tilfellet, hvor det er Mercedes og deres automatkasser som blir diskutert, så er Jada-jada langt mer kyndig på feltet enn en (DEG) som har prøvd to biler. Som jada-jada selv skriver, trådstarter kan sende han en PM hvis det er noe han lurer på rundt temaet. Det er ikke vi som skriver tull og tøys min gode mann, det er deg selv. Du lirer av deg udokumenterte påstander og synsinger som ikke holder mål og blir motbevist med en gang. Hold deg til å skryte av VW, det er det du er best til. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Da sier vi det sån da... Så kan alle som har bilproblemer heretter sende en PM til Jada-jada... Det er jo bare tull og tøys det dere sier her. Jeg forklarer bare det JEG har opplevd når det gjelder eldre automatkasser! Jeg er helt sikker på at Jada-jada vet hva han snakker om... "Setter meg fast" ?? Må da ikke være noen bilguru for å sette fast meg... er da ikke det som er poenget her... Poenget er at det virker som om det er totalt forbudt og komme med egne meninger og synspunkter på hva man selv har opplevd. Om jeg har vært uheldig med de bilene jeg har kjørt kan godt være det... men det er det JEG har opplevd. Vi andre kan jo ikke rygge unna så fort man ser Jada-jada logge seg på liksom. Han er helt sikkert flink og vet mye om bil, men det har da ingenting og si... så lenge jeg har opplevd det jeg har gjort. Det får være opp til trådstarter og luke ut det han vil tro på... Herregud, ta deg sammen. Jeg skriver ikke at alle problemer skal tas via Jada-jada. Jeg skriver at i dette tilfellet, hvor det er Mercedes og deres automatkasser som blir diskutert, så er Jada-jada langt mer kyndig på feltet enn en (DEG) som har prøvd to biler. Som jada-jada selv skriver, trådstarter kan sende han en PM hvis det er noe han lurer på rundt temaet. Det er ikke vi som skriver tull og tøys min gode mann, det er deg selv. Du lirer av deg udokumenterte påstander og synsinger som ikke holder mål og blir motbevist med en gang. Hold deg til å skryte av VW, det er det du er best til. Ta meg sammen... hehe.. Leser du det jeg skriver i det hele tatt? Jeg vet da at Jada-jada er mer kyndig enn meg.... skrev jeg ikke det? Så klart det er udokumentert så lenge jeg kun snakker om egne opplevelser.... Man synser ikke når man forteller hva man har opplevd.... Du som må ta deg sammen litt nå tror jeg.. hehe Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 5. Gamle Automatkasser er ikke bra! Det folk gjerne reagerer på er dette sitatet. Det er såvidt jeg kan se det første du sier om automatkasser i denne tråden, og du nevner ikke med et ord at det er din egen erfaring som tilsier dette. Begrenset erfaring, i tillegg. Hadde du skrevet f.eks "Jeg har hatt dårlig erfaring med gamle automatkasser på de bilene jeg har prøvd, men det gjelder nok ikke alle eldre automatkasser", så hadde ikke folk blitt sure. Spesielt ikke de som selv har gamle automatkasser. hehe.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ta meg sammen... hehe.. Leser du det jeg skriver i det hele tatt? Jeg vet da at Jada-jada er mer kyndig enn meg.... skrev jeg ikke det? Så klart det er udokumentert så lenge jeg kun snakker om egne opplevelser.... Man synser ikke når man forteller hva man har opplevd.... Du som må ta deg sammen litt nå tror jeg.. hehe Du er virkelig et håpløst tilfelle. God bedring. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 5. Gamle Automatkasser er ikke bra! Det folk gjerne reagerer på er dette sitatet. Det er såvidt jeg kan se det første du sier om automatkasser i denne tråden, og du nevner ikke med et ord at det er din egen erfaring som tilsier dette. Begrenset erfaring, i tillegg. Hadde du skrevet f.eks "Jeg har hatt dårlig erfaring med gamle automatkasser på de bilene jeg har prøvd, men det gjelder nok ikke alle eldre automatkasser", så hadde ikke folk blitt sure. Spesielt ikke de som selv har gamle automatkasser. hehe.. Åja... så si det da.. hehe. Skjønner jo sef. at dette kan missforståes... viste ikke at de tvar akkurat denne stningen som ble ragert på her. Men dette også var basert på min egen erfaring.. men skulle sef. skrevet dette kanskje. Den kjøper jeg Jeg har da ingen grunn til og henge rundt her og drive med løgn om gamle automatkasser... Ta meg sammen... hehe.. Leser du det jeg skriver i det hele tatt? Jeg vet da at Jada-jada er mer kyndig enn meg.... skrev jeg ikke det? Så klart det er udokumentert så lenge jeg kun snakker om egne opplevelser.... Man synser ikke når man forteller hva man har opplevd.... Du som må ta deg sammen litt nå tror jeg.. hehe Du er virkelig et håpløst tilfelle. God bedring. Like så Så går vi videre Lenke til kommentar
Swe Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Mercedes E-klassene fra 96-97 har problemmer med automatkassen. Problemet er at girkassen som ble laget til denne bilen er for svak, og dette medfører at den må forsterkes, ellers vil den ryke. På vår bil ble det smelle lyder hver gang bilen skiftet gir, vi måtte ut med 25tusen for arbeidet, hos spesialist. Mercedes skulle ha enda mer, og bruker samme firma. Det ante meg ja... De få merchedesene jeg har kjørt (med automat) har ikke vert tilfredstillende. Girkassene på de jeg har kjørt har vert treige og virker ganske skrøpelige... Hehe, ja det ante deg vel ja Men nå snakker vi om to forskjellige kasser her da, ettersom w210 E-klassen fra 1996 fikk en ny, elektronisk kasse. Ganske riktig hadde den barnesykdommer, men den girer til gjengjeld utrolig mye kjappere og mindre rykkete enn de gamle kassene fra w124-modellene. Disse gamle kassene, derimot, er utrolig robuste. Men bevares, det er jo ikke noe vits i å komme med vettige argumenter mot en som sammenligner 12-13 år gamle automatgirkasser med nymotens DSG-kasser som fungerer på en helt annen måte. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Mercedes E-klassene fra 96-97 har problemmer med automatkassen. Problemet er at girkassen som ble laget til denne bilen er for svak, og dette medfører at den må forsterkes, ellers vil den ryke. På vår bil ble det smelle lyder hver gang bilen skiftet gir, vi måtte ut med 25tusen for arbeidet, hos spesialist. Mercedes skulle ha enda mer, og bruker samme firma. Det ante meg ja... De få merchedesene jeg har kjørt (med automat) har ikke vert tilfredstillende. Girkassene på de jeg har kjørt har vert treige og virker ganske skrøpelige... Hehe, ja det ante deg vel ja Men nå snakker vi om to forskjellige kasser her da, ettersom w210 E-klassen fra 1996 fikk en ny, elektronisk kasse. Ganske riktig hadde den barnesykdommer, men den girer til gjengjeld utrolig mye kjappere og mindre rykkete enn de gamle kassene fra w124-modellene. Disse gamle kassene, derimot, er utrolig robuste. Men bevares, det er jo ikke noe vits i å komme med vettige argumenter mot en som sammenligner 12-13 år gamle automatgirkasser med nymotens DSG-kasser som fungerer på en helt annen måte. Det har du sikkert helt rett i. Da er det sikkert de gamle kassene jeg har prøvd... Mulig det er snakk om to forskjellige kasser... det kan ikke jeg komentere... Endret 10. januar 2008 av GigaFlow Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Mulig det er snakk om to forskjellige kasser... det kan ikke jeg komentere... Selvsagt kan du ikke det - Du kan jo ingenting om temaet? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Mulig det er snakk om to forskjellige kasser... det kan ikke jeg komentere... Selvsagt kan du ikke det - Du kan jo ingenting om temaet? Helt riktig Sluquet Jeg skriver bare det jeg har opplevd... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Mulig det er snakk om to forskjellige kasser... det kan ikke jeg komentere... Selvsagt kan du ikke det - Du kan jo ingenting om temaet? Helt riktig Sluquet Jeg skriver bare det jeg har opplevd... Jepp - du har opplevd at to biler har "giret hakkete" og at girkassene har "virket skrøplige" - og utifra dette skriver du at "gamle automatkasser er ikke bra!" Smart. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 OK hvor mange MB med aut har du hatt? i følge din egen bilhistorie ZERO og det er vel grunn nok til at en som meg som har en slik bil kan skrive at du tar feil. At jeg reagerer på enkelte av dine innlegg er grunnet du ofte kommer med direkte feilopplysninger og da må det sannelig være lov til å reagere? Du krangler jo i gjennom hele denne tråden samt du skriver feilopplysninger og det må faktisk man få lov å reagere på... Krangler ikke jeg Jada-jada... Jeg deler mine erfaringer.. De ter to vidt forskjellige ting det. Selv om du er heldig med din bil.. så kan det vel hende at andre med lik bil som deg kan ha problemer? Blir som om jeg skulle sagt: Min bil har ikke hatt noen feil overhodet... så at VW ligger langt ned på statistikken over biler med mye feil må være tullprat og feil" Jeg skriver om MINE opplevelser angående gamle automater.... så er det opp til andre og luke ut det de vil tro på eller ikke. Det slik det funker rundt om på nett i dag. Jeg skjønner at du uansett vil si at det jeg har opplevd bare er tull og at jeg er fullstendig uten kompetanse... men det kan du like godt fortelle meg på PM... så slipper vi og forsøple denne tråden med slikt. Bare for å drepe denne diskusjonen dere har, hvilken erfaring GigaFlow har du med Mercedes, og automatgir på Mercedes? Snakker da ikke om automatgir generelt. Mener ikke dette frekt, for det er godt mulig du kan mye om Mercedes, men til nå har jeg ikke lest noe som tyder på at du har god nok kunnskap for å trekke konklusjoner om samtlige Mercedeser Når det er sagt, så har jeg sett på følgende biler;http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=tabs Gammel Merce som mange av mine kamerater. Personlig stiller jeg meg svært tvilende til mangelen på airbag. Da påstår andre at Airbag ikke hjelper. Da får du heller ha på beltet. Ender bare opp med brannsår og whiplash. Størrelsen på bilen hjelper også godt. Først: Linken peker til ei stygg Boble ... Uansett, airbag og setebelte er ikke enten/eller. Belte skal ALLTID brukes, og airbag er et sikkerhetsTILLEGG til beltet. For øvrig er Focus en bil jeg har sansen for. Gode kjøreegenskaper. Jeg har kun prøvd 2-literen i Focus, og den passet veldig godt til bilen, så jeg er litt skeptisk til 1,6-liter, dog. Beklager. HEr er riktig link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9eda6woWj134506 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Mulig det er snakk om to forskjellige kasser... det kan ikke jeg komentere... Selvsagt kan du ikke det - Du kan jo ingenting om temaet? Helt riktig Sluquet Jeg skriver bare det jeg har opplevd... Jepp - du har opplevd at to biler har "giret hakkete" og at girkassene har "virket skrøplige" - og utifra dette skriver du at "gamle automatkasser er ikke bra!" Smart. Ikke helt riktig formulert... Ut i fra dette så skriver jeg min mening og hva JEG ville gjort. Jeg skriver MIN EGEN MENING OM HVA JEG VILLE GJORT! Gud... hvor lenge skal man diskutere dette da... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Beklager. HEr er riktig link:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9eda6woWj134506 Hoho, steintøff bil! Bare synd CD-skiltene ikke følger med.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Bare for å drepe denne diskusjonen dere har, hvilken erfaring GigaFlow har du med Mercedes, og automatgir på Mercedes? Snakker da ikke om automatgir generelt. Mener ikke dette frekt, for det er godt mulig du kan mye om Mercedes, men til nå har jeg ikke lest noe som tyder på at du har god nok kunnskap for å trekke konklusjoner om samtlige Mercedeser Jeg har ingen erfaring med Mercedes i det hele tatt. Bortsett fra de gangene jeg har kjørt en Mercedes. Da har ikke opplevelsen av automatkassen vært god. Jeg skriver altså bare det mener og hva jeg har opplevd. Ikke noe værre enn det... hehe EDIT: Jada-jada har altså sikkert helt rett i det han sier om disse girkassene og at de kanskje ikke er så dårlige som jeg sier... men uansett, så endrer ikke dette MIN opplevelse av disse girkassene. Endret 10. januar 2008 av GigaFlow Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ikke helt riktig formulert... Ut i fra dette så skriver jeg min mening og hva JEG ville gjort. Jeg skriver MIN EGEN MENING OM HVA JEG VILLE GJORT! Gud... hvor lenge skal man diskutere dette da... Ikke helt riktig formulert? Kan du si at det står noe annet i innlegget der du begynner å bable om ting du ikke kan noe om (girkasser) enn "gamle automatkasser er ikke bra!"? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ikke helt riktig formulert... Ut i fra dette så skriver jeg min mening og hva JEG ville gjort. Jeg skriver MIN EGEN MENING OM HVA JEG VILLE GJORT! Gud... hvor lenge skal man diskutere dette da... Ikke helt riktig formulert? Kan du si at det står noe annet i innlegget der du begynner å bable om ting du ikke kan noe om (girkasser) enn "gamle automatkasser er ikke bra!"? Alt jeg har skrevet her og ellers i de fleste andre forum er opplevelser og de erfaringer JEG har hatt med det det snakkes om. Jeg snakker altså ikke på vegne av Møller Norge/Kongen/Statsministeren eller noen andre i det hele tatt. Jeg snakker om mine erfaringer. Er det ikke lov til og ha egne MENINGER om ting man har opplevd/prøvd? Joa.. som jeg skrev lenger opp her.... så kunne jeg kanskje skrevet at jeg ikke er kvalifisert til og svare objektivt på spørsmålet, men at jeg svarer av egne erfaringer. Men dette blir egentlig litt flisespikkeri mener jeg.. Det vil alltid være noen som er mer kvalifisert til og svare på spørsmål enn andre... Så hvis en slik diskusjon skal dukke opp hver gang det kommer noen andre med større kvalifikasjoner, være seg PC/Foto/Bil/Bilpleie eller annet, så ville det bli fullt av slike diskusjoner. Det såes altså ikke tvil fra min side om det du/Jada-jada eller andre sier her når det gjelder disse girkassene... men det forandrer altså ikke MIN opplevelse. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hele poenget her kjære Gigaflow, er at du gir uttrykk for at du har grunnlag å uttale deg på. Hadde du presisert hvor lite som ligger til grunn for din uttalelse til å begynne med hadde det ikke vært noe problem. Ditt grunnlag er like tynt som om jeg skulle sagt at alle fra Midt-Østen er terrorister fordi jeg vet at Osama er en terrorist. Du skjønner vel kanskje da at det ikke helt henger på greip. Det det ender opp med er at du kanskje sår ubegrunnet tvil i hodet til en person, og det er litt trist. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg skjønner hvor du vil hen, det gjelder bare å få det skrevet slik at folk ikke misforstår. Ikke alltid det enkleste i verden. Bastante meninger er aldri populært, selv om det er skrevet i beste hensikt. Du skrev: Det vil alltid være noen som er mer kvalifisert til og svare på spørsmål enn andre... Så hvis en slik diskusjon skal dukke opp hver gang det kommer noen andre med større kvalifikasjoner, være seg PC/Foto/Bil/Bilpleie eller annet, så ville det bli fullt av slike diskusjoner. Skal man dra dette inn i et hypotetisk PC-eksempel, så ville det du skrev om automatgirkasser blitt noe ala dette: "Jeg har hatt to AMD-prosessorer, begge har blitt ødelagt. AMD er noe dritt!" Eller kanskje bare "AMD er noe dritt". Punktum. En utenforstående som kanskje ikke har peiling på PC ville tatt dette for god fisk. På samme vis vil "Gamle automatkasser er noe dritt" enten bli A) tatt for sannhet eller B) gjennomskuet. Alternativ B vil deretter generere mange sure innlegg. Nå har ikke jeg lest så mange av dine tidligere innlegg, men kanskje du har en vane for å være bastant om ting du ikke kan så mye om, slik at enkelte brukere har fått deg opp i halsen? Endret 10. januar 2008 av Olsenhower Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hele poenget her kjære Gigaflow, er at du gir uttrykk for at du har grunnlag å uttale deg på. Hadde du presisert hvor lite som ligger til grunn for din uttalelse til å begynne med hadde det ikke vært noe problem. Ditt grunnlag er like tynt som om jeg skulle sagt at alle fra Midt-Østen er terrorister fordi jeg vet at Osama er en terrorist. Du skjønner vel kanskje da at det ikke helt henger på greip. Det det ender opp med er at du kanskje sår ubegrunnet tvil i hodet til en person, og det er litt trist. Kjære deg Sluquet: Hvis du leser det jeg skriver.. så ser du at jeg har beklaget dette litt lenger opp i denne tråden. Det hele baserer seg altså på en feilformulering fra min side... ikke noe annet. Så lenge JEG har hatt problemer med feks. 3 stk. Golf'er, så kommer jeg IKKE til å kjøpe det igjen, uansett om det er en bilmekaniker eller andre som prøver og overbevise meg om at jeg kun har vert uheldig og at jeg burde prøve en Golf til. Derfor så mener jeg at det er sunt hvis mange svarer i poster som dette, hvor dem legger inn personlige opplevelser av det det snakkes om. Så er det jo bare litt ekstra krydder om det dukker opp en som Jada-jada og kan svare på dette profesjonelt og med større erfaring. Ut ifra dette, så er det trådstarters oppgave og sile ut infoen som er skrevet og veie det ene opp mot det andre. Dermed så vil mest sannsynlig Jada-jada sine erfaringer veie mer enn mine meninger og opplevelser. You see? Er vi enige da? Eller skal vi fortsette dette til det uendelige? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg skjønner hvor du vil hen, det gjelder bare å få det skrevet slik at folk ikke misforstår. Ikke alltid det enkleste i verden. Bastante meninger er aldri populært, selv om det er skrevet i beste hensikt. Du skrev: Det vil alltid være noen som er mer kvalifisert til og svare på spørsmål enn andre... Så hvis en slik diskusjon skal dukke opp hver gang det kommer noen andre med større kvalifikasjoner, være seg PC/Foto/Bil/Bilpleie eller annet, så ville det bli fullt av slike diskusjoner. Skal man dra dette inn i et hypotetisk PC-eksempel, så ville det du skrev om automatgirkasser blitt noe ala dette: "Jeg har hatt to AMD-prosessorer, begge har blitt ødelagt. AMD er noe dritt!" Eller kanskje bare "AMD er noe dritt". Punktum. En utenforstående som kanskje ikke har peiling på PC ville tatt dette for god fisk. På samme vis vil "Gamle automatkasser er noe dritt" enten bli A) tatt for sannhet eller B) gjennomskuet. Alternativ B vil deretter generere mange sure innlegg. Nå har ikke jeg lest så mange av dine tidligere innlegg, men kanskje du har en vane for å være bastant om ting du ikke kan så mye om, slik at enkelte brukere har fått deg opp i halsen? Jeg er ikke så bastant som man skal ha det til Jeg har bare sterke meninhger om ting... og dette er kanskje ikke så populært bestandig Når man da treffer andre som ikke lar seg plukke på nesen, så kan det fort bli konfrotasjoner. Jeg er altså en snill gutt med gode hensikter... Men enkelte ganger kan ting bli blåst litt opp... Litt av skylden tar jeg på min kappe, da jeg kanskje har ordlagt meg litt feil, og litt av skylden tar jeg meg den frihet og deler ut til andre for litt hårsårhet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå