Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parklyspære på Audi A6

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan jeg kan skifte den defekte (halogen) parklyspæra på min 2002 Audi A6 Avant 2,7T? Instruksjonsboka sier dette kun bør gjøres av fagkyndig personell, men jeg er ikke alt for interessert i å betale en liten 1000-lapp for dét...

Det er ikke plass i motorrommet bak lykta til å ta av dekselet. Jeg er tekniker, men ikke biltekniker.

Anyone..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvordan jeg kan skifte den defekte (halogen) parklyspæra på min 2002 Audi A6 Avant 2,7T? Instruksjonsboka sier dette kun bør gjøres av fagkyndig personell, men jeg er ikke alt for interessert i å betale en liten 1000-lapp for dét...

Det er ikke plass i motorrommet bak lykta til å ta av dekselet. Jeg er tekniker, men ikke biltekniker.

Anyone..?

Byttet akkurat både parklys og xenon-pære på min BMW. Her stod det ettertrykkelig i instruksjonsmanualen at dette skulle gjøres av autorisert personell. Har du noenlunde teknisk innsikt bør det ikke være noe problem. Sjekk for øvrig www.nordicaudi.com og se om du finner noen guider der.

Lenke til kommentar

heisan.

når du skal bytte pære på venstre side, må du av med deksel til sevo/bremseveske. dette sitter like bak lykta.

skal du bytte høyre, må du av med luft inntaket til luftfilteret, det som går frem og ut i grillen, dette er bare å dra fra hverandre, sitter bare sammen med noen plast flenser.

Lenke til kommentar

hei igjen.

etter forrige post jeg la inn, har jeg vært på møller en tur.

jeg tenkte jeg skulle bytte ut de orginale parklys pærene med noen nye fine blå med 8000 kelvin. dette vi da se sprekere ut enn de gamle gule.

jeg gikk inn og spurte om de kunne hjelpe meg med å bytte pærene, ikke noe problem sa de. de fikset dette på 10 min.

jeg prøvde meg da på at dette bytte av pære burde være mulig uten at de tar betalt for det. det er vel såppas service her sa jeg , at dere bytter pærene mine uten kostnad, JA det er klart vi gjør sa de der.

altså: kostet meg ingen ting å få byttet pærene hos møller

vedder på at du klarer det også potsy

Pærer hadde jeg med selv, bare for å nevne det :innocent:

Endret av audifreek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...