reverbation Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) 13th Floor Elevators er mitt favoritt-band når det gjelder psykedelia, i tillegg liker jeg Love, Brian Jonestown Massacre og Velvet Underground. Syns også Primal Scream er verdt å nevne i denne tråden. Endret 10. januar 2008 av reverbation Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jau, Love er stor stas. Jeg var heldig nok til å oppdage dem akkurat i tide til å få med konserten de (vel, Arthur Lee med nytt band i alle fall) holdt på John Dee for et par-tre år siden, som ble Arthurs siste norgesbesøk. Forever Changes er et stort album, og Da Capo er ikke dårlig det heller. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Oh. Elsker Love! Arthur Lee har helt fantastisk stemme. Liker spesielt "A Message to Petty". Ellers horer jeg veldig mye paa The Doors, Jefferson Airplane, Nico og Strawberry Alarm Clock. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tidlig Porcupine Tree er relativt psykedelisk. Den senere musikken (med unntak av Voyage 34 kanskje) har noen psykedeliske elementer, men er mer progressiv rock. elnslolz. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 For dei som har lagt merke til den spesielle bakgrunslyden som følger med i heile albummet "Psychedelic Sounds Of The 13th Floor Elevators", så er den lyden laget på flaske, har eg hørt. Ganske interresant Eit meget bra album og foresten Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei, denne tråden må det jo bli liv i igjen! Du har glemt noen viktige band i den listen der: Soft Machine, Gong, The Electric Prunes og Traffic blant andre. Love for eksempel er et fantastisk bra band, med en god vokalist og gitarist Arthur Lee, jeg anbefaler spesielt Forever Changes-albumet, men også Four Sail og førstesporet August. Fantastisk sang, sykeste og beste psykedelia-soloen jeg har hørt til nå. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Gong er rått, veldig sært. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ingenting som slår det hvis man vil ture Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tidlig Steven Wilson / Porcupine Tree anbefales. Albumene Voyage 34, The Sky Moves Sideways, On The Sunday of Life og Up The Downstair. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå