Gå til innhold

Tastatur og mus til PS3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Men hvorfor skal du spille COD med tastatur og mus? Hvorfor ikke bare spille det på pc hvis du liker mus/tastatur.

Det er jo vesentlig enklere å spille COD med tastatur og mus enn med kontroll. SÅ hvis du virkelig vil spille COD uten kontroll og med mus istedet for PS3 fordi du er redd for konkurranse online, vær så god. Begynn og spille med kontroll når du er klar for litt ordentlig konkurranse :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg for min del, liker veldig godt det å sitte i stua og game... I stua har jeg ingen pc, og ønsker heller ikke det pr dags dato. Dette er pga alt fra økonomi til støy og til brukervennlighet. PS3'en er glimrende å bruke til de fleste ting jeg har behov for i stua (lett surfing, musikk, spill, film).

 

Men FPS spill blir IKKE annet enn et irritasjonsmoment for meg når det kommer til å kontrollere med "stikka". Dette er totalt uavhengig av om jeg spiller multiplayer eller singelplayer. Uansett blir det mer eller mindre en lidelse å spille slik. Dette har jeg erfart gjennom kjøp av ett par fps titler, som jeg siden har solgt igjen, fordi jeg ikke orker å spille de lenger pga "stikka".

Har ingen planer om online "konkurranser", det gjør jeg heller på pc'en uansett. Da sitter jeg mer privat og konsentrerer meg bedre enn hva jeg gjør i stua.

 

Sånn, nå har jeg forklart HVORFOR jeg lurer på om det har kommet fler fps spill med støtte for mus til ps3, så kanskje noen kan svare på akkurat det? =)

Lenke til kommentar
Har det kommet noen flere fps spill i det siste med støtte for mus??

 

Nei. Såvidt jeg vet er Unreal Tournament III det eneste som støtter bruk av mus.

 

Sånn, nå har jeg forklart HVORFOR jeg lurer på om det har kommet fler fps spill med støtte for mus til ps3, så kanskje noen kan svare på akkurat det? =)

 

Fordi enkelte mener det ville gi musebrukerne fortrinn i online-spill.

Lenke til kommentar

Uten tvil en fordel, kanskje jeg hatt hatt mulighet for kills online xD Er vel de som treffer bedre med sticks, vanesak vil jeg tro. Ang. mus/tastatur så skal alt ubs funke. Skal du installere linux, så funker ikke G15. Tror det er pga usb-hubben i tastaturet.. Funker fint med mus plugga i g15, og g15 i ps3 når jeg er i xmb da.

Lenke til kommentar

Nå har dere hørt en grunn til å bruke mus og tastatur (se over), og det finnes utallige flere. Jeg kommer heller aldri til å kjøpe et PFS-spill til PS3 hvis jeg må styre med kontrollen. Jeg er ikke så vanvittig dårlig, men føler at det hemmer meg personlig i forhold til mus/tastatur, og dermed blir det et irritasjonsmoment.

 

Kontrollen til PS3 er mye bedre enn mus/tastatur til mange forskjellige spill, bare ikke til FPS. Så på samme måte som folk ser ut til å godta at det passer seg med ratt/pedaler til bilspill, burde det være det samme med mus/tastatur til FPS-spill. Jeg har grusa mange ratt-kjørere selv med kontrollen, så synes ikke dere burde være så redd for at spill skal få støtte for mus/tastatur.

Lenke til kommentar

Sammenligningen med ratt er ikke helt rettferdig, da det er nærmest opplest og vedtatt at det er vanskeligere å spille med ratt, ikke lettere. Problemet med mus er at dersom det faktisk gir et klart fortrinn, noe dere selv ser ut til å mene, vil de tvinge de "seriøse" spillerne over på mus hvis de skal ha en sjanse til å hevde seg, og dette er vel noe Sony og spillprodusentene ikke ønsker. Forstår det godt, jeg har ikke spesielt lyst til å spille med mus selv, da det er ukomfortabelt å sitte med en sånn i sofaen, men på den annen side er det ikke videre givende å tape hele tiden. Kan fort føre til at folk ikke gidder å spille da.

Lenke til kommentar
Sammenligningen med ratt er ikke helt rettferdig, da det er nærmest opplest og vedtatt at det er vanskeligere å spille med ratt, ikke lettere. (..)

 

Her er jeg ikke helt enig. I et realistisk simulator-type bilspill, hvor vekt på gassen og bremsen, grad av svinging, manuell giring gir fordeler, får du klart bedre kontroll over bilen med ratt/pedaler.

 

Er det noen som har andre erfaringer?

Lenke til kommentar
....men på den annen side er det ikke videre givende å tape hele tiden. Kan fort føre til at folk ikke gidder å spille da.
Nei, akkurat.. Single player ftw! Blir sjelden mange runder online. :p

 

 

Edit: Har ikke spilt noe serlig med ratt/pedaler siden gode gamle Grand Prix Ledgends, men jeg vil helt klart tro at det kan gi gode fordeler i de litt mer realistiske spillene.

Endret av MamboJambo
Lenke til kommentar
Hvis et spill kan blokkere bruken av mus generelelt, så burde det ikke være noe hokus-pokus å blokkere kun mus i online gaming for seg selv. Slik at jeg som mange andre kan kose meg med FPS singelplayer på konsollen, slik det er nå om dagen kan jeg ikke det.

 

Eller en server-side innstilling:

 

Server allows mouse: Yes/No

Lenke til kommentar

Kan denne FragFx kontrollen brukes som vanlig kontroll? Står at den støtter alle ps3 spill, den erstatter bare en standard kontroll. Kan tenke meg at det hadde blitt vill pwnage med en sånn, men igjen så blir det feigt! Man skal jo ha litt motstand! Er enig i at alle burde stille med samme utstyr, mer eller mindre hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...