Gå til innhold

Lyst på nye høyttalere - Z-5500+SB Surround 5.1?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør nå gå helt fint det :)

Har det lydkortet selv.. Har jo 3xminijack som analog utgang(som z5500 har som inngang), og i tillegg kan du(skal kunne etter det jeg har forstått) sette den ene som SPDIF utgang.. Dvs. digital utgang.

Da trenger du en overgang fra minijack til en RCA plugg som du setter i coaxial inngangen på z5500 ;)

Har ikke prøvd noe av dette, men har lyst på samme høytalersettet selv så jeg har sjekket opp i litt med tilkoblinger ogsånt :)

Lenke til kommentar
Bør nå gå helt fint det :)

Har det lydkortet selv.. Har jo 3xminijack som analog utgang(som z5500 har som inngang), og i tillegg kan du(skal kunne etter det jeg har forstått) sette den ene som SPDIF utgang.. Dvs. digital utgang.

Da trenger du en overgang fra minijack til en RCA plugg som du setter i coaxial inngangen på z5500 ;)

Har ikke prøvd noe av dette, men har lyst på samme høytalersettet selv så jeg har sjekket opp i litt med tilkoblinger ogsånt :)

Du kan også sette den som SPDIF, bruke Digital I/O module fra Creative og bruke optisk kabel :) Denne boksen har også coaxial inn og ut. Bruker det selv når jeg skal bruke anlegget til å spille DTS og dolby digital lyd. Til spill og musikk bruker jeg de analoge kablene pga da får jeg brukt softwaren til creative til oppkoding fra stereo til surround pluss at jeg får ekte surround i spillene.

Lenke til kommentar

Idag kom den hellige lasten fram.

Dog får jeg kun koblet til med standard jackene, fordi jeg ikke tør bryte med den optiske kabelen. Noen som vet hvordan jeg skal få det til? Skal den stå veldig løst, eller skal jeg presse den inn?

Lenke til kommentar
Idag kom den hellige lasten fram.

Dog får jeg kun koblet til med standard jackene, fordi jeg ikke tør bryte med den optiske kabelen. Noen som vet hvordan jeg skal få det til? Skal den stå veldig løst, eller skal jeg presse den inn?

Bare press den forsiktig inn til du hører ett klikk. Pass på at den glir rett vei inn i utgangen da.

Lenke til kommentar
Hehe, ikke sant.

Noen som vet hvordan jeg får avspilt DTS-sporene på filmer tough?

Kanskje ikke helt likt for deg, men her er min fremgangsmåte:

-Endre default sound device til den optiske utgangen.

-Går inn i Audio Console(Via Creative Console Luncher) og trykker på settings nederst og sørger for at den står på å bruke den digitale utgangen som utgang og ikke mic.

-Trykker på riktig input på anlegget.

-Starter film og går inn på lyd(språk) på dvd menyen og velger DTS lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...