richardhal Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei jeg leste i digital-foto bladet at Hp photosmart 5280 var en hakk bedre på utskrifter enn hos en utvalgt fotobutikk. Tenkte kanskje jeg skulle ta en nærmere titt på denne og dro så til elkjøp, der selgeren med engang sa at nei hadde jeg et speilrefleks kamera så holdt ikke 4800dpi som denne printeren hadde, men måtte da opp på canon sin på 9600dpi til 4000, he he dette viste jeg før jeg kom inn i butikken at det ville bli sånn. Slik gjør dem alltid. Det jeg da lurte på om det var noen som hadde litt erfaring med denne Hp printeren det er en multifunksjonsprinter. jeg skal bare bruke den til og skrive ut bilder med. og det bør være like bra eller bedre enn det fotobutikken eller så er det liten vits da tar jeg heller turen ned til butikken. Og etter min erfaring så kan man fint printe ut bilder i A4 med 4800 dpi. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hehehe Om du har speilrefleks eller ikke er da helt likegyldig for hvor mange dpi skriveren må ha. Her er selgeren litt på bærtur. Over 1200 dpi så er det rimelig vanskelig å se forskjell. Og så dårlige skrivere får man nesten ikke lenger 4800 x 1200 dpi er mer enn nok (når de sier over 1200 dpi så mener de på det 'største tallet'). Om du får en bedre utskrift enn hva du får på en fotobutikk kommer an på mange forskjellige ting, så det vil jeg ikke garantere. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg bruker en Canon Pixma IP4300 og den gir utmerkede bildeutskrifter, og den kostet rundt 800,- når jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 jeg skal bare bruke den til og skrive ut bilder med. og det bør være like bra eller bedre enn det fotobutikken eller så er det liten vits da tar jeg heller turen ned til butikken.Min erfaring er nå at ingen fotoskrivere matcher printing fra minilab eller lab. I tillegg er det knapt billigere, selv om det er mer å spare på store utskrifter enn på små, på rene utskriftskostnader. Er en stund siden siste testen jeg så, men da var det også negativ korrelasjon mellom beste fotokvalitet og billigst i drift. Dog er ikke innkjøpsprisen på skriveren tatt med. Fordelen er jo at du kan gjøre det umiddelbart uten ekstra kostnad. Det vil nok forøvrig forandre seg, etter som flere og flere skriver ut i store formater, og dermed vil prisene for print av store formater i fotobutikker gå ned. På de små formatene (10x13/15), lønner det seg ikke å skrive ut selv rent kostnadsmessig, de fleste fotokjedene kan levere bilder i de formatene som ligger svært tett på kostprisen. Ser vi på kjeder som Elkjøp og JapanPhoto, har de begge satt opp prisene sine i løpet av året som gikk, med andre ord er vi på omtrent et bunnivå når det gjelder pris... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå