Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei hei , Jeg er en jente på 14 år og har en stor klump i puppen og er redd for at det er kreft. kan det være det ? Har lest at det kan være arvelig, og nære slektninger har hatt det. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Fra ca. 15 til 25 års alder utvikler brystet seg. I denne perioden kan inndragning av brystvorte, godartede svulsttyper (fibroadenom) og kjempebryst eller lite bryst forekomme. Helse Det er bare å ta en brystkreft sjekk? En sånn en Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Har lest at det kan være arvelig, og nære slektninger har hatt det. Dette er i realiteten ikke så mye å lure på, kom deg til legen å få sjekka det, jo fortere jo bedre. Edit: Nå ser det ut som at jeg sier at du garantert har brystkreft. Selv om det kan hende du har det, var det jeg mente at når du har opplysningene du har, er det nok lurest å la en lege besvare det spørsmålet. Endret 8. januar 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Mange som har brusk i nippelen i 14-årsalderen. Hadde det selv, og jeg er gutt. Kjenner en haug med andre som har/ har hatt det. Men selvsagt, er du bekymret så kom deg til legen. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Du er i puberteten. Det vil si at du begynner å produsere en del hormoner, som vil føre til at brystene dine vil utvikle seg. Det du kjenner er mest sannsynlig kjertler som forbereder seg på melkeproduksjon, så jeg tror du kan ta det helt med ro. Derimot bør du gå til lege dersom du føler deg usikker angående dette. En tur for mye er bedre enn en tur for lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå