t0ffemannen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Spilte musikk og plutselig ble lyden vekke... tok av tenningen og tok den på igjen og det lyste rødt på forsterkeren.. Protection altså. Lyser i 1-2 sek så går lyset av. Har prøvd å bytte sikringer, ta av alle signalkabelene og høytaller kablene. Bare strøm + , Jording og remote kabel igjen. Lyser enda rødt.. Endret 8. januar 2008 av t0ffemannen Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 har du målt spenning på + og - bak ved forsterkeren? Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Nei har ikke tilgang på multimeter før imorgen. Men regner med at det er spenning der siden det lyser på protection lyset ? Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 kan være lav spenning eller dårlig jording.. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Forsterkeren funket jo fint. Koblet den opp idag og den spilte fint i flere timer , så skjedde dette plutselig.Lav spenning kan det være fordi lysene blinker greit når jeg spiller. Jordingen er 30 mm2 + så tror den er i orden. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) på en kammerat sin forsterker lyste protection når sikringen til pluss røyk så den lyser kansje når den mister + hjelper å pusse bort malingen der du kobler til jord å vist det ikke er gjort Endret 8. januar 2008 av Audison Connection Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Vis jeg tenker meg om. Virker veldig logisk.. Vis sikringen til + kabelen fra batteriet har røket så får jo forsterkeren bare jord og remote + i noen sekunder ? Da lyser protection lyset i 1-2 sekunder før det slår seg av. Syntes at dette virker veldig logisk. Spilte ganske høyt når det skjedde så regner med at sikringen var for liten. Kom med forslag vis dette virker feil. Takk Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 du skriver jo at du har sjekka sikringer Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Mente på forsterker ! Jeg som skrev litt feil Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 da sjekker du sikring i motorrom med en gang, hehe Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Jupp ! Skal sjekke den imorgen tidlig.Skal jeg kunne se tydelige brudd på sikringen eller kan den se fin ut men være gåen ? Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) det skal være brudd, vist du er usikker kan du måle med ohm-meter det er en pipefunksjon på multimeter som er veldig grei(er vel på ohm-meter og) ta ut sikringen før du måler, eller ta av + på batt Endret 9. januar 2008 av Audison Connection Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 min forsterker klikka og i dag, etter at bilen hadde stått i ro i 6-7 timer mens jeg var på skolen. kom hjem å kobla av alle høytalerene, og den blinka fortsatt bare på protection.. så ser jeg i bakruten.. is.. på innsiden.. å så ser jeg at forsterkeren er ganske fuktig.. så skjekk etter vann. har lagt min på tørk i alle fall, og skal gjemme den mye lengre inn i bagasjerommet når jeg nå snart skal ut å sette den på plass Lenke til kommentar
nodde Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hadde samme problemet med min, men så jeg at jeg hadde gjort noe feil når jeg begynte å måle på utgangene. Det så ut som jeg kunne koble den + - for det så sånn ut på forsterkeren. Men så måtte jeg koble den parallelt. + ikke + -. Så var problemet løst. - Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 er nåkk dårlig jording... Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Skjekk sikringen i motorrommet. Mine sikringer (DLS sikringer), hadde et problem med at de ikke hang fast i kontaktene i selve sikringen.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Spilte musikk og plutselig ble lyden vekke... tok av tenningen og tok den på igjen og det lyste rødt på forsterkeren.. Protection altså. Lyser i 1-2 sek så går lyset av. Har prøvd å bytte sikringer, ta av alle signalkabelene og høytaller kablene. Bare strøm + , Jording og remote kabel igjen. Lyser enda rødt.. Når du spør på en slik måte, uten mere info, så kunne du like godt spurt hvor lang en hyssingstump er... HVA har du koblet på forsterkeren, og HVORDAN er det koblet? Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 hehe jeg forklarte det rimelig dårlig ja cossiemk1. Alt er i orden nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå