Hawtz Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 1. Kan jeg kjøre Xp 64-bit på Asus 8800GTS Intel Core 2 Duo E6600 MSI P965 NEO-F og Corsair Twin2X2048-5400C4 (hvis jeg husker riktig) 2. Ville det være en fordel med tanke på gaming? Har da BioShock, Crysis, WoW og CoD 4,2,1, Cs: Source, Company of Heroes, Tiberium Wars i tankene. -Meg Lenke til kommentar
auran Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det eneste jeg vet om som er avgjørende for mulighet for 64bit støtte, er prosessoren. et kjapt søk på google gav meg en link til prosessoren din på hardware.no produktguide Hvor det første som står under "Funksjonalitet", er "64-bit støtte". Så ja, du kan kjøre 64bit win xp på den pcn der. Men, jeg vil alikevel oppfordre til kjøp av vista 64bit isteden, har hørt så mye skummelt om xp 64 at valget var klart da nytt OS skulle kjøpes. Home premium 64bit funker som en drøm hos meg, og koster bare snaue tusenlappen. PS: tror du har postet i feil forum, siden det ikke er noe galt med pcn din. Endret 8. januar 2008 av auran Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Det eneste jeg vet om som er avgjørende for mulighet for 64bit støtte, er prosessoren.et kjapt søk på google gav meg en link til prosessoren din på hardware.no produktguide Hvor det første som står under "Funksjonalitet", er "64-bit støtte". Så ja, du kan kjøre 64bit win xp på den pcn der. Men, jeg vil alikevel oppfordre til kjøp av vista 64bit isteden, har hørt så mye skummelt om xp 64 at valget var klart da nytt OS skulle kjøpes. Home premium 64bit funker som en drøm hos meg, og koster bare snaue tusenlappen. PS: tror du har postet i feil forum, siden det ikke er noe galt med pcn din. Jeg kjørte Vista 32-bit Ultimate på PC-en tidligere, men det dro ned spillingen drastisk, så jeg sitter ikke igjen med noen gode erfaringer med Vista. Ville det være bedre spillytelse å kjøre Vista 64-bit enn Xp 32-bit? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvis du skal ha en best mulig spill-pc til både gamle og kommende spill bør du isåfall satse på dualboot mellom XP 32-bit og Vista 64-bit. Du kommer sikkert til å få problemer med å oppdrive gode drivere til XP 64-bit. Det er ingenting galt med OS-et i seg selv, men til en splitter ny pc vil du ikke få utnyttet potensalet til den i nye spill. Selv kjører jeg dual-boot, men det er sjelden jeg starter partisjonen med XP. Det jeg spiller der er BF2, ellers fungerer de spillene jeg har fint sammen med Vista. Crysis har litt dårligere ytelse under Vista, men blir penere enn med XP, pga DX10. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg kjører XP 64-bit Pro på en E6850. Funker som en drøm her. Systemet er mye mer responsivt. Syns å huske å ha lest en artikkel om at 64-bit XP skal være 27 % raskere enn 32-bit. Leste en del før jeg byttet selv. Angrer ikke. Spiller også en del av de spillene du nevner og her var det merkbar forskjell. Har ikke kjørt noen tester, så jeg kan ikke "bevise" mine påstander, men feelingen er bedre. XP Pro 64-bit får du også til tusenlappen. Yaha.no f.eks. Eller de fleste nettbutikker. Yaha var billigst da jeg kjøpte. Det endrer seg hele tiden så ta en kikk innom prisguiden her på hardware.no. Anbefales fra min side. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvis du skal ha en best mulig spill-pc til både gamle og kommende spill bør du isåfall satse på dualboot mellom XP 32-bit og Vista 64-bit. Du kommer sikkert til å få problemer med å oppdrive gode drivere til XP 64-bit. Det er ingenting galt med OS-et i seg selv, men til en splitter ny pc vil du ikke få utnyttet potensalet til den i nye spill. Selv kjører jeg dual-boot, men det er sjelden jeg starter partisjonen med XP. Det jeg spiller der er BF2, ellers fungerer de spillene jeg har fint sammen med Vista. Crysis har litt dårligere ytelse under Vista, men blir penere enn med XP, pga DX10. Har du noen tester som viser at Crysis har dårligere ytelse under Vista? Den nye patchen til Crysis er forresten genialt bra! Endelig kan jeg spille i 1680 oppløsning og alt på ultrahigh uten att det hakker noe veldig! Vista 64 spiller jeg i dx 10 Lenke til kommentar
auran Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vista er i øyeblikket litt svakere på ytelse når det gjelder spill enn xp, men dette kommer til å forsvinne etterverdt som nyere og bedre drivere blir sluppet. Men til gjengjeld får man jo dx10, større stabilitet i systemet (ihvertfall sånn her), og generellt bedre ytelse. Men la gå, jeg er ingen fps-hore. Problemer med drivere til 64bit? Har funnet drivere til alt jeg har hatt behov for, utenom java. (men java for 32bit funker knall den og) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vista er i øyeblikket litt svakere på ytelse når det gjelder spill enn xp, men dette kommer til å forsvinne etterverdt som nyere og bedre drivere blir sluppet. Men til gjengjeld får man jo dx10, større stabilitet i systemet (ihvertfall sånn her), og generellt bedre ytelse. Men la gå, jeg er ingen fps-hore. Problemer med drivere til 64bit? Har funnet drivere til alt jeg har hatt behov for, utenom java. (men java for 32bit funker knall den og) Ingen driverproblemer for meg i Vista 64, og jeg har en del som kunne ha blitt feil på for å si det sånn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg kjører selv XP 64bit på flere av mine PCer. Det fungerer utmerket. Ingen driverproblemer per i dag, men det var det i starten. Nå er OS'et 3 år gammel og jeg tror det sitter igjen mange fordommer fra da det var nytt og driverstøtten var dårlig. Jeg trør påstå at XP 64bit er langt mer stabilt enn de tre andre Windows-alternativene. XP 32bit er etter min mening på andreplss stabilitetsmessig. Vista har jeg dårlig erfaring med. Både 32 og 64bit. Det er veldig ungt ennå og man må forvente at mange alvorlige feil og mangler blir rettet de første par årene. En prosess XP 32bit gikk gjennom mellom 2001 og 2004. (mindre grad etter det). XP 64bit mener jeg ble modent nok ca et år etter lanseringen i 2003. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hvilken er det? 64-bit x64 Endret 9. januar 2008 av Fantrullen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvilken er det? 64-bit Den er for maskiner med Intel Itanium-prosessor. x64 Den er for vanlige x86-baserte PCer som Athlon64, Pentium4, Sempron, Celeron, Xeon, Core 2 osv. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 x64 på meg, altså Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det eneste jeg vet om som er avgjørende for mulighet for 64bit støtte, er prosessoren.et kjapt søk på google gav meg en link til prosessoren din på hardware.no produktguide Hvor det første som står under "Funksjonalitet", er "64-bit støtte". Så ja, du kan kjøre 64bit win xp på den pcn der. Men, jeg vil alikevel oppfordre til kjøp av vista 64bit isteden, har hørt så mye skummelt om xp 64 at valget var klart da nytt OS skulle kjøpes. Home premium 64bit funker som en drøm hos meg, og koster bare snaue tusenlappen. PS: tror du har postet i feil forum, siden det ikke er noe galt med pcn din. Skummelt? Faen, det suger. har selv en PC som ikke går skikkelig siden det er 64-bit xp.... må ned til 32 bit xp, går aldri over til vista, never ever... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå