Gå til innhold

Hvor kraftig er igrunnen playstation3?

Anbefalte innlegg

Nå må vi ikke ta helt av her. Om vi skal f.eks. sammenligne med en pc, f.eks. min så klarer den mange mange spill i 1080p med god framerate. Men den har ikke sjangs på noen av de nye. Så absolutt alle spill på ps3 kunne sikkert vært i 1080p, men da må andre ting ofres for at spillet skal kjøre smooth. Utviklerene av GT5 måtte gå fra 1920*1080 til 1280*1080 og så oppskalere til 1920 for at de skal få motoren deres til å kjøre i 60 fps. Dette fungere meget godt, og jeg tviler på at vi hadde sett særlig forskjell om spillet ikke var oppskalert eller ikke. De ekstra 1080p linjene gjør også at spillet får mye detaljer i bakgrunne, og gt5 ser da ganske fantastisk ut.

Sa ikke Sony en gang at GT5 ville kjøre i 120fps? Måtte de da ofre disse siste fps` ene til fordel for 1080p oppløsning? Eller er det jeg som husker feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snip

Sa ikke Sony en gang at GT5 ville kjøre i 120fps? Måtte de da ofre disse siste fps` ene til fordel for 1080p oppløsning? Eller er det jeg som husker feil?

Det har aldri vært sagt noe om GT spillene og 120 fps i samme setning noen gang. Dette er nok noe du har innbilt deg. Det eneste jeg kan huske er vel at det er blitt nevnt en eller gang at Ps3 i fremtiden kunne støtte 120 fps. Men det er bare noen få modeller som støtter dette, og jeg tviler på at så mange utviklere ser poeng i å justere ned grafikken såpass at de klarer å kjøre spillet i 120 fps.

Lenke til kommentar
samme gjelder ps3...det er ikke hardwaren som ståpper en oppløsning på 1080p, men spill utviklerne som lager for "dårlige" spill motorers om krever for mye maskinkraft. det vil helt sikkert komme spillmotorer til ps3 når dem har blitt bedre kjent med hardwaren og klarer og utnytte all kraft. da blir det ikke noe problem å kjøre de fleste spill i 1080p!!!

kan jo sammenligne med xboxen jeg hadde før...i begynnelsen kom fifa spillene i 576p..men de to siste årene klarte dem å komme fram til en nyere og bedre spillmotor. da kom fifa spillene i 720p!

Xbox1 fungerer som en bra sammenligning med at det var kun et fåtall spill til den som var i 720p. Om ikke like få spill vil vi nok se det samme med PS3 og 1080p. Folk forventer mer grafikk og effekter med tiden og det gjør seg vanskelig å oppfylle med å øke pixel arbeidsmengden med 2,2x. Som nevnt tidligere vil det for de fleste spill og spill utviklere være en for stor tradeoff. Selv ville jeg også ønsket mer data per pixel enn flere av dem.

1080p tar også en del mer minne enn 720p og ifølge Insomnic var det derfor dem valgte 720p og heller større texturer med Resistance. Jeg mener også å huske at dem har utalt at det er 720p og 60FPS dem heretter sikter etter med deres fremtidige titler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Her tar du feil krosjefen, men det tror jeg du vet.

Ps3= 1 kjerne + 7 SPU'er(6 tilgjengelige for utviklere, 1 reservert for OS)

xbox 360= 3 kjerner, 2 % klokkesyklustid reservert for O.

hvordan er det med PS3 når det gjelder antall tråder kjøre omgangen?

er det ikke sånn at 360 kan kjøre 6 tråder? 2 per kjerne..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du svarte jo nettopp det samme sjøl..:)

1 kjerne å 7 SPU'er..

men forsatt 1 kjerne..;)

SPU`ene er også kjerner...

Lenke til kommentar

du svarte jo nettopp det samme sjøl..:)

1 kjerne å 7 SPU'er..

men forsatt 1 kjerne..;)

SPU`ene er også kjerner...

rart att dei blir kalla SPU's å ikkje cores da men..

eg skal slutte å flisespikke..;)

Lenke til kommentar
rart att dei blir kalla SPU's å ikkje cores da men..

eg skal slutte å flisespikke.

Det er ikke flisespikking, det er feil. Vet du i det hele tatt hva en kjerne er? Den største av dem blir forsåvidt kalt en PPU, da har den vel like gjerne ikke en kjerne den heller?

I alle fall: En SPU har en kjerne.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
mitt poeng er att spe'ene blir ikkje kjerner på samme måten som x360 sine kjerner..

det blir som og si att ps3 har 7 kjerner og x360 har tre og med ein gang tru att ps3 er eit prosseseringsbeist i forhold..;)

Den er vel også det, og det er vel de fleste synsere enige om?

Synes du ikke at det blir minst like feil å gjøre slik du gjorde å si at xbox 360 har 3 kjerner og ps3 har 1 kjerne?

Lenke til kommentar
mitt poeng er att spe'ene blir ikkje kjerner på samme måten som x360 sine kjerner..

det blir som og si att ps3 har 7 kjerner og x360 har tre og med ein gang tru att ps3 er eit prosseseringsbeist i forhold..;)

Den er vel også det, og det er vel de fleste synsere enige om?

Synes du ikke at det blir minst like feil å gjøre slik du gjorde å si at xbox 360 har 3 kjerner og ps3 har 1 kjerne?

sjølsagt..:D

men det var jo og heile meininga..:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Lastet ned en demo til et slags fly-spill. Husker ikke hva det heter (men var noe med "Angels of WWII" elns.) Merkelig nok opplevde jeg LAGG på denne demoen. COD4 gikk derimot helt perfekt. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...