marjusen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 at du er uenig kan være sant, men å si at vi har ett forvrengt bildet, det er vel drøyt... de siste feteste spillene jeg så på ps2 for ett år siden mener jeg hadde like god grafikk som dendagens pc... men uansett, spillene blir mye bedre utnytta i en konsoll eller på en pc, samme med maskinvaren.. selv om det ikke har noe med saken å gjøre som andre sier her, så må jeg si det likevel..for meg og mange andre betyr det alt..og det er at når du betaler 4000 for en kosnoll som holder i oppmot fem år...også kjøper du en pc til 15.000 nå som ikke klarer de nyeste spillene om ett år..og da må ut med 5-10 tusen igjen... da heller jeg mot konsoll uansett om pcen har en anelse bedre grafikk...jeg mener at selve spillopplevelsen har mye mye mye mer å si enn selve grafikken. og nå sier dere sikkert at det ikke har noe med maskinvaren å gjøre, og dte stemmer sikkert...men hva har vel maskinvaren å si når du har like god spillopplevelse..nesten like god grafikk, men betaler bare 1/4 av prisen over fem år.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Aritistisk sett, veldig mulig! Teknisk sett vil eg si det du sier er ren løgn. PS2 har imponert meg noe sinnsykt, men så mye futt under panseret har den ikkje. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det er her jeg opplever at mange fornekter læren om maskinvare. Alt PS2 hadde var lavere oppløsning. Hvis du ser på hvor detaljrike karakterene er på Tekken 5, så holder det absolutt mål med mange av dagens PC spill. Final Fantasy XII så jo bedre ut enn Genji: Days of the blade, til PS3, og en rekke andre "nestegenerasjonsspill". Og da snakker jeg ikke artistisk men også teknisk. Jeg har sitert Carmack tidligere i tråden som støtter opp nøyaktig dette argumentet her. Så vennligst slutt å si at siden hardwaren er dårlig så er grafikken uansett dårlig, det er bare ikke logisk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Er det noen her som sier at PS2 sin grafikk er dårlig? Vel ikkje eg ihvertfalll. Eg syns ICO og SotC er noe av de flotteste og mest stemningsfulle titlene eg har spillt noensinne, sistnevnte var grunnen i seg sjøl at eg gjikk til innkjøp av PS2 for noen år siden. Så om du ville putte ord i munnen på meg kan du vennligst slutte med det. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nå tror jeg fanboybrillene for fullt kicka inn hos enkelte her. PS2 har ingen verdens ting å stille opp mot PC spill verken nå eller for 4 år siden, teknisk sett selvsagt. Spill kan artistisk sett være penere, men det har ikke så mye med hvor kraftig maskinvaren er. Lenke til kommentar
marjusen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nå tror jeg fanboybrillene for fullt kicka inn hos enkelte her. PS2 har ingen verdens ting å stille opp mot PC spill verken nå eller for 4 år siden, teknisk sett selvsagt. Spill kan artistisk sett være penere, men det har ikke så mye med hvor kraftig maskinvaren er. er ikke så lett å sammenligne konsoll med pc når du nekter oss det på den måten...eneste målbare vi kan gjøre er vel å se hvor bra grafikk det er når det gjelder maskinvaren. PS3 cpu er jo bygd opp helt annerledes enn vanlig pc cpu..derfor må vi sammenligne grafikk. jeg har sett en del pc spill som skal være "on the top" grafikk messig på en heftig pc til 13-14.000. Og jeg mener værtfall at feks uncharted slår de ned i støvlene. Jeg har også sett COD 4 på både pc og ps3 og mener det ikke er noe dårligere på ps3 enn på pc. Da kan vi vel konkludere med at en pc ikke har noe kraftigere maskinvare for spilling i forhold til ps3 når den klarer like bra om ikke bedre grafikk enn pcen. Når det gjelder andre operasjoner som du kan bruke pc til og ikke ps3 så er det mulig maskinvaren er sterkere og at ps3 ikke har noe å stille opp med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det som er greit med konsoller er at du slipper å bekymre deg for lagg, selv om spillet er utrolig bra. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Sant det du sier, om utviklerene faktisk gidder å optimalisere spillene sine skikkelig. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 at du er uenig kan være sant, men å si at vi har ett forvrengt bildet, det er vel drøyt... de siste feteste spillene jeg så på ps2 for ett år siden mener jeg hadde like god grafikk som dendagens pc... Det sier nettopp at bildet du har av PS2 vs. dentidens PC-er er forvrengt. Vi snakker ikke her om subjektive meninger men reelle tall og ytelser. At mange ikke så forskjell på PS2 og PC-ene kan jeg tro men hadde du satt en skikkelig spill-PC og PS2 opp mot hverandre og testet de skikkelig hadde forskjellene vært klare. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har sagt det før og sier det igjen. Utvikler du for PS3 så har du ett sett hardware som er konstant og forandres IKKE. Utvikler du for PC så har du utallige kombinasjoner av hardware som gjør att utviklerne ikke kan spesialisere seg på sammen måte som de kan på PS3. Hadde en PC hatt en fast mal slik som PS3 har så ville en PC grust hardwaren til PS3 anytime Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hadde en PC hatt en fast mal slik som PS3 har så ville en PC grust hardwaren til PS3 anytime Hvis PC hadde hatt en fast mal så ville lista blitt lagt så lavt at maskinene hadde kostet under 4000, og det ville være umulig å spille noe mer enn tetris på dem ..men jeg mistenker at det ikke var dette som var poenget ditt. Endret 14. januar 2008 av josef_stalin Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Helt på tryne å sammenligne stakkars lille PS3en mot en gamerpc til 14000 til 21000kr da. Sier seg selv nå du betaler flere titallstusen så skal det slå alt som er idag Kjenner fler som har syke pcer til Crysis men spilles i forferdelige 21 fps med very high rigs... Men det som er så synd det er att folk som har gamerpc snakker stygt mot konsoller bare fordi grafikken er ikke lik Crysis, men så for hundrene gang GRAFIKK ER IKKE ALT!! Og noen sier att Uncharted sin grafikk er low til pc, det er jo faen bullshit. Da er det helt dumt å si siden jeg har en pce til 7500kr med skjerm som ble kjøpt iår og takla crysis low på ca 20 fps, og PS3en koster mye mindre enn Pc på low gjør Bare vent å se hva PS3en kan vise når spillene kommer, allerde idag så finnes det lekre spill til PS3, Uncharted og fler. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Pc eier Ps3 anyday, men da må du betale for det... Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Pc eier Ps3 anyday, men da må du betale for det... la oss oppsummere med den greie setninga der.. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) PC kan naturligvis skilte med kraftigst hardware, siden man kan putte inn hva man vil i den. PS3 kan skilte med mer hardware for pengene, og utviklere som er langt flinkere til å utnytte maskinressurser. Sitter med følelsen av at enkelte PC-spillutvikere pøser på med enkle løsninger for bedre grafikk, bare fordi de kan. I enkelte tilfeller hvor en konsollutvikler må ta en ny design-runde for at maskinvaren skal holde tritt, vil enkelte PC-utviklere bare øke maskinvarekravet på spillet tilsvarende det som manglet. Virker jo som om det har gått prestisje i å ha de høyeste maskinvarekravene i noen kretser. Endret 14. januar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Si hei til Crysis - tidenes dårligste optimaliserte spill.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja, makan. Det er en av de største skuffelsene jeg har opplevd. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Spillet var en god opplevelse for meg, nettopp fordi jeg hadde kjøpt meg ny pc for det.. Men HERREGUD så grinete jeg kan bli med tanken på at de brukte 140 år på dette spillet, og endte opp med en ytelse som må ha vært dratt ut av rektum på en middelaldrende kamel med rabies. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Sier seg selv nå du betaler flere titallstusen så skal det slå alt som er idag Det gjør jo ikke det. Hvis det sier seg selv så hvorfor er så mange uenige da? og utviklere som er langt flinkere til å utnytte maskinressurser LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGT flinkere! og lengere enn langt! Faktisk så langt at det gir såpass gode resultater at spill ser bedre ut enn dagens PC spill gjør. For litt over halvannet år siden brukte jeg 23000 på en PC med det kraftigste av hardware som tenkes kunne. Ja butikken spørte meg faktisk om jeg var gal siden jeg kjøpte alt det jeg gjorde. Nå, en liten tid etter tenkte jeg at Crysis burde fungere ganske bra på den, men nei da. Når jeg skrudde på optimalisering så endte jeg med alt på low, og oppløsning 800x600. Skrur jeg noe på high så henger det seg hver gang jeg møter fiender eller ser nye objekter. Jeg har testet alle instillinger mulig og kan konkludere med at spillet er uspillbart. Med mindre jeg skrur alt på low og like så godt kunne spilt FarCry. Nyhet: Crysis fortsatt uspillbart Endret 14. januar 2008 av Ramius Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Fordi dem som er uenig att du må ut med titallstusen beskytter sin store investering bare fordi grafikken i Crysis slår alt idag, hmmm utviklerene av Crysis sa folk med 3år gammel hardware skulle kjøre flytenes på low/mid og det stemmer ikke! Er bare glad jeg har 360, PS3 og Wii så slipper jeg å punge ut 15000 og mer på en pc... Men for all del ro dere ned PS3 har digg grafikk nå og flere sånne perler kommer for eks Uncharted 2, Killzone 2, MGS4, GTA IV, Final Fantasy 13 og fler så bare slapp av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå