Gå til innhold

Hvor kraftig er igrunnen playstation3?

Anbefalte innlegg

No er det jo ikkje grafikken som selger PS2...prisen og det enorme spillutvalget derimot. Og du kan jo like så presisere at den selger bedre enn PS3 når du først drar inn noen som helst neste generasjone konsoll :)

Og forresten, Xbox 360 solgte noe meir enn PS2 i år :

"Microsoft holds on to third place for the year with 4.62 million Xbox 360s sold (1.26 in December), with the stalwart PlayStation 2 sitting in fourth with 3.97 million unit sales (1.1 million for December), and the PlayStation Portable stealing fifth with 3.82 million sales (1.06 million in December)."

Kilde

EDIT: Var kanskje på det amerikanske markedet dette her.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke det beste stedet å poste dette, ettersom de som er her er som regel PS3 lovers... En PC vil alltid dog være kraftigere, men en PS3 er kraftigere enn alle konsollene, kanskje til sammen.

hehe dette stemmer ikke pga ulik hardware, la meg illustrere:

......

Enig i det du sier Avean, men God Of War tviler jeg solgte mer enn Xbox 360 fordi det hadde bedre grafikk. Er jo et kjempebra spill generelt, og er jo langt flere som har PS2 enn Xbox 360. :)

Selv synes jeg ikek Crysis ser stort dårligere ut til vanlig, enn på bilder, men det kommer jo helt ann på hvilke bilder du ser på og hvor kritisk du er. Det samme gjelder da God Of War bildet ditt. Du finner nok områder som ser dårligere (og bedre).

At en konsoll fra 1999 har bedre grafikk i 2006-2007, enn PC-spill fra 1999 ville nok jeg ivhertfall sett på som nærmest en "selvfølge". :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Legg merke til hva slags hardware jeg har i signaturen på PC, per idag er det ingen PC spill som slår verken Motorstorm eller Uncharted. Crysis er ikke så fancy som dere ser på bilder, er masse udetaljerte teksturerer noe Uncharted har veldig lite av.

Motorstorm kan vel ikkje akkuratt kalles noko grafikkmonster..

2d planter og publikum..

er mer enig med deg ang uncharted, det er forsovidt ein grafisk perle..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

flatout 2 er ikke noe grafikkmosnter det heller, men det stiller seg uten tvil på motorstorm sitt nivå. Og selv svakere skjermkort drar det spillet glatt uten problem.

Uncharted har jeg selv ikke spillt så det kan jeg ikke kommentere. (selv om jeg ikke syntes det virket SÅ veldig bra dog)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det er ikke maskinen jeg tenker på når jeg tenker kraft, jeg tenker på spillmotoren spillet er laget på.

Konsollen er aldri kraftigere enn spillmotorene den kjører.

Det er faktisk et veldig godt poeng. Game Cube feks. kom ut med noen ganske gode spill (grafikk-messig) like før Wii ble sluppet. Grafikk-motoren holdt i massevis.

Lenke til kommentar

Nettop.

Det er sikkert fullt mulig å lage en datamaskin med så mange Ghz of alt mulig dilldall at den kunne i teorien regnet ut universets mysterier.

Men denne datamaskinen kan ikke gjøre det alene. Den trenger programmer til å gjøre dette for seg, og det er her spillmotorene osv kommer inn.

Uansett hvor kraftig en maskin er i teorien og på arket, så er det spillmotorene som bestemmer hbvor mye kraft som blir brukt. Selvfølgelig har selve maskinkraften noe å gjøre med saken, da det tillater mer avanserte programmer, men det kan også slå andre veien.

En konsoll kan ha så mye datakraft den bare orker, men hvorfor skal jeg som gamer bry meg om det? Det er utviklerene som skal bry seg om datakraft. Jeg skal bare bry meg om spillmotorene og spillene.

Uten spillmotorer bli en konsoll bare sittende der, den kan ikke gjøre shit.

En konsoll som er svakere i teorien kan vise seg å ha bedre spillmotorer, så maskinkraft er ikke alt.

Lenke til kommentar
Uten spillmotorer bli en konsoll bare sittende der, den kan ikke gjøre shit.

En konsoll som er svakere i teorien kan vise seg å ha bedre spillmotorer, så maskinkraft er ikke alt.

Og en god spillmotor for en plattform, er definitivt ikke garantert god for en annen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ja, men bare gjennom HDMI, siden den optiske kabelen ikke har båndbredde nok.

helt sikker? finner ikke noe info om det.

har HDMI mer båndbredde enn optisk?

trodde optisk hadde en nesten uendlig mengde med båndbredde siden det var lys...

Lenke til kommentar

trodde optisk hadde en nesten uendlig mengde med båndbredde siden det var lys...

Trodde jeg også.

Lenke til kommentar

Trodde jeg også.

Protokollen som brukes, SPDIF, har båndbreddebegrensning.

Lenke til kommentar

Du må tenke på at det er faktisk noe som skal motta dette lyset, og det skal også sendes. Her ligger begrensningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...