WaterMarked Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Jeg ser stadig nettsider som skryter ps3 opp i skyene, og sider som sier at pc er mye kraftigere og at ps3 allerede har allerede blitt for svak for mange spill. Jeg undrer meg litt over dette siden playstation 3 har alltid blitt omtalt som en meget kraftig maskin, det er ikke så lenge siden jeg leste at ps3 var en viktig brikke i home-prosjektet pga den kraftige Cell-prosessoren. I ettertid så har jeg lest at den er for svak for crysis, og at den ikke er så kraftig som mange skulle ha det til. Skyt meg viss jeg tar feil, men hørte at det er lite minne i maskinen. Det er derfor crysis ikke har kommet ut enda. *Hørt rykter om at det kommer* Hva er problemet egentlig? Er det utviklerne som ikke greier å utnytte potensialet maskinen har eller har den rett og slett blitt for svak? Det som er litt morsomt, om det er programmeringa som gjør det eller hardware vet jeg ikke. Men av og til så lagger Cod4 når jeg spiller multiplayer lokalt med 2-3 spillerer. Dette er som regel nå et flyangrep kommer. En annen ting jeg merker er at viss maskinen er så kraftig som mange vil ha det til, hvorfor er det mindre aa og af i spilla forhold til pc? Alltid lurt litt på det. Selv om jeg spiller Cod4 i samme oppløsning som tv'en så er det nokså stor forskjell. Hvordan er skjermkortet i ps3 forhold til alternativa man kan velge mellom til pc? Håper noen her kan gi meg informasjon. Tnx for svar! Endret 8. januar 2008 av The_Free_Man Lenke til kommentar
MakeLoveNotWar Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 SÅ kraftig er den: Lenke til kommentar
master_al Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Playstation 3 er veldig kraftig, og har allerede mange veldig vakre spill. Selvfølgelig er noen spill penere enn andre, spesielt spille som har blitt portet av enkelte selskap har blitt slurvet med. Da kan jeg nevne Splinter Cell double agent og F.E.A.R. blant annet. Så har vi spillene som kommer fra sony, der har du både Resistance, Heavenly Sword og det nye Uncharted som ser helt fantastisk ut. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 SÅ kraftig er den: er det bare meg som får skikkelig digg krigsfølelse av killzone 2, det ser så mørkt og spesielt ut! elsker det Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 SÅ kraftig er den: er det bare meg som får skikkelig digg krigsfølelse av killzone 2, det ser så mørkt og spesielt ut! elsker det Jeg og får det da, Killzone 2 kan bli veldig bra! Håper på det da;) Lenke til kommentar
Bjorn Ole Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Kanskje ikke det beste stedet å poste dette, ettersom de som er her er som regel PS3 lovers... En PC vil alltid dog være kraftigere, men en PS3 er kraftigere enn alle konsollene, kanskje til sammen. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Playstation 3 er veldig kraftig, og har allerede mange veldig vakre spill. Selvfølgelig er noen spill penere enn andre, spesielt spille som har blitt portet av enkelte selskap har blitt slurvet med. Da kan jeg nevne Splinter Cell double agent og F.E.A.R. blant annet. Så har vi spillene som kommer fra sony, der har du både Resistance, Heavenly Sword og det nye Uncharted som ser helt fantastisk ut. Ratchet And Clank er og veldig vakkert for mine øyner, noen plasser er det så flott att jeg får gåsehud, og UT3 som jeg synes det skinner veldig veldig bra ja Men ifølge mangen utviklere så er PS3 ikke brukt opp sin kraft, men sånne idioter som Gabe Newell som sier att PS3 er bare bortkasta tid, men se på Uncharted og de Dem lærer nok å kjenne PS3 etterhvert PS2en leverer sinnsykt bra grafikk til å være en nesten utpressa PS2 med God Of War 2 Kanskje ikke det beste stedet å poste dette, ettersom de som er her er som regel PS3 lovers... En PC vil alltid dog være kraftigere, men en PS3 er kraftigere enn alle konsollene, kanskje til sammen. Og du betaler mer for Pc enn det PS3 koster da sinnsykt mye mer, ikke gløm det da! Endret 8. januar 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) så erre påhan igjen durutuduru, påhan igjen... den er kraftigere en romskipet til NASA, det er xbox 360 også Wii er like kraftig som den lille bilen de kjører på månen. så her snakker vi utrolig heftige saker.. who gives a kræpp... spill spillene som kommer å ha det morro... Endret 8. januar 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 så erre påhan igjen durutuduru, påhan igjen... den er kraftigere en romskipet til NASA, det er xbox 360 også Wii er like kraftig som den lille bilen de kjører på månen. så her snakker vi utrolig heftige saker.. who gives a kræpp... spill spillene som kommer å ha det morro... vel han bryr seg tydeligvis, bare fordi du ikke gjør det trenger du ikke snakke ned til folk:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 så erre påhan igjen durutuduru, påhan igjen... den er kraftigere en romskipet til NASA, det er xbox 360 også Wii er like kraftig som den lille bilen de kjører på månen. så her snakker vi utrolig heftige saker.. who gives a kræpp... spill spillene som kommer å ha det morro... vel han bryr seg tydeligvis, bare fordi du ikke gjør det trenger du ikke snakke ned til folk:) snakker ikke ned til noen men dette har blitt diskutert så j¤¤¤¤ mye og vi vet hvor det havner Lenke til kommentar
MakeLoveNotWar Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 SÅ kraftig er den: er det bare meg som får skikkelig digg krigsfølelse av killzone 2, det ser så mørkt og spesielt ut! elsker det Lukter jeg sarkasme? Døh, uten 'mørkt og spes' hadde ikke skygge effektene sett så virkningsfulle og bra ut. Jeg får vaffal permabennern av lekenheten med lyset for å ikke snakke om animasjonene. Hands down det beste som er prestert på konsoll hittil. Tviler på at noe slikt er mulig på noen av de andre 'next gen' konsollene Har heller ikke sett bedre animering på noen pc spill så.. for KILLZONE2 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 PS3 er så kraftig som utviklerne klarer å gjøre den. Ble en tid etter X360 lanseringen profisert at PS2 nå var død ettersom neste generasjon hadde startet, og fremdeles da fikk vi se utmerkede titler som var grafisk nydelig. Så om utviklerne presser PS3 kan den nok være ganske kraftig, men man kan bare måle den tekniske kraften til PS3, hvor bra grafikk den faktisk klarer å gi oss får vi svar på først når denne generasjonen er over. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 PS2en leverer sinnsykt bra grafikk til å være en nesten utpressa PS2 med God Of War 2 Jeg har ikke sett hvordan det spillet ser ut, men har spilt spill som ser meget bra ut når man tar alderen og hardwaren i en playstation 2 i betraktning. Når man ser på hardwaren til ps3 så bør den være i stand til å kjøre spill med mye finere grafikk enn hva jeg har sett til nå, viss det kan sammenlignes på noen måte. Vil det ta flere år før vi ser hva ps3 kan greie ifølge papiret? Hva er det som gjør pc så mye bedre, se bort ifra at konsollen kommer til å ha samme hardware til neste generasjon kommer, pc kan oppgraderes. Er det minnet ''ram'' eller har skjermkortene man kan få til pc som har blitt mye kraftigere enn det ps3? Ifølge noen kilder så er jo cell- prosessoren mer enn gpu enn cpu, så det er vell mer her potensialet ligger? Viss det er rammen som er hovedproblemet så er det litt merkelig at sony og microsoft for den saks skyld, ikke har gjort noe med dette. Ihvertfall sony siden de kunne gjort noe produktivt med ps3 når den ble utsatt. Men microsoft har kommet ut med flere x-boxer,som elite. De kunne jo enkelt oppgradert minne på den, det er vell ikke den mest krevende operasjonen.(?) Killzone ser nokså lovende ut, personlig så gleder jeg meg mer til turok. Husker når jeg spillte det på N64, det var tider det. Før de ødela hele serien. BTW;Jeg vet, mange nabb-spørsmål. Lenke til kommentar
MakeLoveNotWar Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det jeg kan fortelle deg er at det er glattere og utvikle for en platform (ps3) mtp. at de kun må ha en konfigurasjon å tenke på når de utvikler. Med PC er det ett hav av forskjellige komboer av prosessorer og grafikk kort som gjør at opplevelsen ikke blir lik for alle. Noen vil oppleve lag pga. de har en særegen konfigurasjon osv. Pluss at tiden det tar å utvikle spill forlenges fordi de må tweake og finpusse slik at det skal fungere på flest mulige pcer. Om denne måten å utvikle på generelt krever mer av hardware er jeg usikker på men jeg tror det av en eller annen grunn.. så.. mest bang for buck får du på konsoller Siden spillmakerne lager spillet kun med en konfigurasjon i tankene.. da har de mere tid til å finpusse og gjøre ting optimalt. Endret 8. januar 2008 av MakeLoveNotWar Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er det noen som har speccsa til ps3? Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er det noen som har speccsa til ps3? Viss du ser litt lengre opp i trådsamlinga, so finn du "Playstation 3 informasjonstråd". Der finn du det du lurar på, pluss litt til. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ratchet And Clank er og veldig vakkert for mine øyner, noen plasser er det så flott att jeg får gåsehud. Noen som husker hvordan utviklerne av Ratchet and Clank viste spillet i 2006 eller 07? Husker ikke hvilket år. Uansett fikk vi se "ingame" footage av hvordan spillet "ser" ut da. Men da hadde de lagt på postprocessing effects til de grader så de ser ut som cutscenene når man spiller. Noe det definitivt ikke gjør. Det eneste de bruker er fine fargevalg, relativt bra view distance og noen shadere. Ingenting superfancy. Postprocessing er noe de absolutt bør lære å bruke mer av etterhvert. Dette får spillene til å se ekstremt mye bedre ut! Men så krever det sikkert sitt også. Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei. Kan legge til at de fleste multiplatform spillene for Xbox og PS3, er vaneligvis laget for Xbox360 først, altså for 2 kjerners istede for ps3 sine 8 kjerner. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Like kraftig som zalo! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mye og glede seg til med andre ord, personlig er jeg fornøyd med grafikken slik den er i dag jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå