Plecto Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det påstås at enkelte mennesker kan "stemme blod", altså ved å si noen bestemte ord kan stoppe enhver blødning. Dette er noe det påstås ikke skal snakkes om og er veldig "hemmelig" og det er bare enkelte som kan lære dette. Min mor påstår at hennes onkel kunne dette og hun sier at en venninne hun har (som er en god venn av familien) også kan dette, og hun tror fullt og helt på det selv. Hva syns dere om fenomenet? Hvorfor prater alle om det som om det er sant? Det er jo bare tull og merkelig nok skal jo ikke dette "prates om" og det skal være veldig hemmelig, typisk nok. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Å få blod til å koagulere ved å si noe tror jeg ikke noe på, og hvis det er så hemmelig.. hvorfor prates det om det i det hele tatt? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Tviler litt på det, blodet koagulerer jo til vanlig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hva jeg synes? Humbug, selvsagt Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Jepp, det føyer seg vel bare i rekken av alt det andre merkelige i denne verdenen Jeg ble bare så overasket når min egen mor sa at dette fantes, flaks jeg er såpass gammel nå at jeg kan tenke for meg selv hvis ikke hadde det blitt vrangoppdragelse :O Er det forresten noen som vet den serien til Richard Dawkins (tror det var han) hvor de tester synske personer osv.? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Tviler litt på det, blodet koagulerer jo til vanlig. Riktig! Jeg også kan pårope med den magiske kraften og vise det i praksis. Bare å smekke på en venn neseblod og rope "jubajuba-huppapuppa-simsallabinladen" mens jeg grafser meg nedentil, og stoppe når blodet koagulerer. Jeg kan videre påstå at blodet koagulerte kun fordi jeg ropte "jubajuba-huppapuppa-simsallabinladen" Er ikke dette et klassisk eksempel på overtro og okkult scam? Endret 8. januar 2008 av S2R2SK1 Lenke til kommentar
andir Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Er det forresten noen som vet den serien til Richard Dawkins (tror det var han) hvor de tester synske personer osv.? Serien heter Enemies of Reason. Du kan se begge episodene på video.google, hvis du følger linkene under. - Enemies of Reason: Slaves to Superstition - Enemies of Reason: The Irrational Health Service Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 har noen lagt merke til at når noen snakker om slike ting så kjenner de bestandig noen som påstår å kjenne noen andre som kan dette. Alltid tredje eller fjerdehåndsopplysninger... Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 har noen lagt merke til at når noen snakker om slike ting så kjenner de bestandig noen som påstår å kjenne noen andre som kan dette. Alltid tredje eller fjerdehåndsopplysninger... Ja akkurat det sa tanta til onkelen til kameraten min også Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 har noen lagt merke til at når noen snakker om slike ting så kjenner de bestandig noen som påstår å kjenne noen andre som kan dette. Alltid tredje eller fjerdehåndsopplysninger... Jepp, slik har det vært i flere tusen år... Vet ikke hva som kom først av høna eller egget, men south park tok opp noe lignende tema i en episode. "Stemme brunt" In Arkansas, the boys encounter a hostile group of kids from New York, also there for the concert, who call them "queefs". The boys want to find a way to get back at them, and when Cartman discovers the legendary "brown noise", a sound made with the recorder that causes the listener to lose control of their bowels and "crap their pants"; the boys plan to trick the New York kids into playing it. However, by accident, all the sheet music for the concert is photocopied to include the brown noise. Bra episode foresten.... Lenke til kommentar
strayder Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Faktum er jo at hadde det VÆRT noe i dette med at man kunne stemme blod hadde jo disse vært ansatt på sykehusene med det samme. Det er bare å tenke litt logisk for å blåse sånt noe ut av vannet. Gammel norsk overtro..... Hvorfor ikke snu på flisa og si at noen kan SKREMME blodet ditt ut av sår, eller til is.... Og det er alltid, ALLTID! noen som kjenner noen som igjen har hørt at noen klarer å............... når sånt kommer opp. Endret 9. januar 2008 av strayder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå