Thomas. Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Slik som, at når du skriver <?php highlight_string('string her'); ?> Da blir det farger på skrifta, og skrifta vises.. (php koder) Det jeg lurer på er om det finnes noe slikt som viser farger på mysql setninger man skriver ? Endret 8. januar 2008 av php_user Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det du er på jakt etter er vel det som kalles syntax higlighting og i dette tilfellet av mysql. Goglet php mysql syntax highlighting og fant denne: http://www.sitepoint.com/article/highlight-source-code-php ser ut som denne pear-pakken kan gjøre det du vil, uten at jeg satt meg så veldig godt inn i det. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Finnes det ikke noen helt vanlig metode å highlighte mysql ? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mener du en funksjon..? Ikke som jeg vet om, men den pear pakken til Ekko så ganske bra, du kan jo prøve den. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er ikke det en vanlig metode da? Alt i PHP nesten er jo vanlig.. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mats: Jeg tror php_user lurer på om det finnes en innebygget funksjon i php core som highlighter SQL på samme måte som highlight_string/text highlighter PHP kode. I så fall har ikke jeg hørt eller lest om det. php_user: du må nok lage en funksjon for det eller benytte deg av tidligere nevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå