Gå til innhold

Nettbutikker som selger DVD, noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er på jakt etter nettbutikker i Norge som selger dvd.

Er på jakt etter disse to pakkene:

Robotech: The Complete Saga Box Set

He-Man And The Masters Of The Universe: Complete Season 1 Box Set

(Barndomsminner ;))

www.outland.no har (hadde) de, men etter jeg bestilte klarte de ikke å skaffe de fra leverandør.

www.play.com har de, men er skeptisk til å handle så dyre varer og måtte betale toll i dyre dommer.

Har sjekka cdon, Free Record Shop, Dvdhuset, DVDStrax og Platekompaniet.

Noen som vet om andre plasser å sjekke? (Tenker ikke på ebay osv osv, men butikker i Norge).

Alle tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tips er at når det gjelder CD'er og DVD-er tror jeg det er større sjanse for å få gode svar i de respektive forumene (her enten Film eller Tegnerserier og anime).

Men siden jeg ganske tilfeldig så spørsmålet:

Først (siden du har vurdert Play regner jeg med at når du tenker deg om er du interessert i å få dem billigst mulig totalt, og at det er irrelevant om billigste er bestilt fra utlandet medregnet mva og gebyr, eller kjøpt i Norge):

He-Man And The Masters Of The Universe Complete S1 er med dagens valutakurs under mva-grensa hos Sendit, velrennomert nettbutikk, brukt dem et par ganger og gjør det om igjen hvis de er billigst. Frakta blir ikke liten med et slikt box set, men tror du totalt vil slite med å finne boksen tilnærmet like billig noe annet sted. Og som sagt under mva-grensa med omtrent kr5 margin.

Robotech: The Complete Saga Box Set finner jeg ikke noe sted under mva-grensa, men den er ganske solid rabattert hos Amazon UK, 50% avslag, noe som gir pris med frakt £23,13 (etter at de har trukket fra britisk VAT/mva), og totalt rundt NOK420 med frakt, mva og fortollingsgebyr. Det at det er rundt halvparten enn det Outland hadde tatt (hvis de kunne skaffet settet) vil jeg si oppveier å måtte betale mva direkte i stedet for gjennom en norsk butikk.

Vet ikke hvor lenge tilbudene i de respektive nettbutikkene gjelder, så ville ikke venta for lenge.

Lenke til kommentar

Takk for tips :)

Skal sjekke de nevnte sider. Ved nærmere ettertanke er ikke pris det store issuet, men helst at jeg vil ha de raskest mulig og få de direkte på posten uten å måtte betale fortolling for å få de ut...

Men igjen, takk for tipsene!

(En moderator må gjerne flytte denne posten hvis den er feilpostet.)

Lenke til kommentar
Takk for tips :)

Skal sjekke de nevnte sider. Ved nærmere ettertanke er ikke pris det store issuet, men helst at jeg vil ha de raskest mulig og få de direkte på posten uten å måtte betale fortolling for å få de ut...

Men igjen, takk for tipsene!

(En moderator må gjerne flytte denne posten hvis den er feilpostet.)

Ikke feilpostet, men tror det er større sjanse for å få fornuftige svar om kjøp av DVDer i 'Guide for kjøp'-sticky'en i filmforumet.

Og med mindre du finner en norsk butikk som faktisk har en eller begge på eget lager (og ikke bare kan skaffe dem/prøve å skaffe) er jeg ganske sikker på at det vil gå mye raskere å selv handle fra de to engelske nettbutikkene.

Og skjønner ikke helt problemet med å betale mva og fortollingsgebyr hvis det totalt sett uansett er billigste og raskeste måte å skaffe dem på (kjøper du dem i Norge må du uansett betale mva, du gjør et bare gjennom butikken du handler hos).

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat et problem med handel på utenlandske nettbutikker, er bare litt skeptisk på det. Har brent meg på det tidligere (på en mindre kjent nettbutikk) hvor jeg ikke fikk varene men de trakk pengene. Var mye frem og tilbake der, til slutt ga jeg bare opp hele greia. Tapte ikke mer enn hundrelappen, så det var ikke så big deal, men nok til å gjøre meg skeptisk.

Er heller ikke store problemer med fortolling og slike ting, vil bare ha det enklest mulig :):)

Prøvde meg på sendit nå, så får vi se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...