Deezire Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Alle oppfatter farger likt så fremt de ikke har en skade på synsnerven. Fargen er bestemt av bølgelengden på lyset, som igjen avhenger av hvilke bølgelengder okjektet ikke absorberer (/absorberer i like stor grad). Lenke til kommentar
Falstaff Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) til deg med dysleksi retteprogram i firefox. Alltid retteprogram over hele nettet, har hjulpet meg med mine staveproblemer. Men til tema. Man ser nok de samme fargene siden vi har samme type hjerne som analyserer informasjonen, en ting som er forskjellig er fargekartet i hukommelsen, det forandrer seg etter kultur og språk. Endret 13. februar 2008 av Falstaff Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Akkurat dèt må jeg si jeg aldri har hørt noe om. Sist jeg var hos øyenlegen min så ble jeg fortalt at farger er likt hos alle, bortsett fra de med skader på synsnervene, som jeg skrev i forrige post. Jeg er selv delvis fargeblind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå