Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser/kræsjer når DVD-avspilling avsluttes.

Anbefalte innlegg

Når jeg avslutter en DVD-avspilling (enten med PowerDVD eller Windows Media Player), så fryser hele PC-en så jeg blir nødt til å reboote. Dette skjedde ikke før, men har begynt å skje etter at jeg la inn XP på nytt (har nyeste skjermdrivere, har også prøvd med en eldre driver.) Noen som har peil?

HK: MSI K8N Neo Platinum

SK: MSI Geforce 6200

Endret av koda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd følgende:

- oppdatert Deamon Tools (glemte å si at jeg kun mounter DVD-images, helt uaktuelt å spille av DVD-er med DVD-spilleren da dette er en PC som står i stua og jeg er alergisk for støy.)

- avinstallert og lagt inn nyere versjon av PowerDVD

- lagt inn NVIDIA PureVideo Decoder v1.02.196

- disablet skjerm nr.2

- lukket andre programmer (Winamp, Google Sidebar og Picasa)

...men fortsatt fryser PC-en hver gang jeg lukker avspillingsprogrammet etter DVD-avspilling :no:

(Det skjer ikke når jeg spiller av andre filmer som *.avi osv.)

Hva er det egentlig som skjer når avspillingsprogrammet (WMP eller PowerDVD) lukkes etter å ha spilt en DVD? Det burde vel kanskje ha noe med at decoderen også lukkes?

Lenke til kommentar

virker ut som software problem. men vet det er en liten påkjening for datan å avslutte dette programmet. jobber hardisken voldsomt før den fryser?

om du har 512 mb med minne på pc-en tror jeg problemet er at du har for lite minne. kjøp 512 til. det skader ingen uansett :)

Lenke til kommentar
virker ut som software problem. men vet det er en liten påkjening for datan å avslutte dette programmet. jobber hardisken voldsomt før den fryser?

om du har 512 mb med minne på pc-en tror jeg problemet er at du har for lite minne. kjøp 512 til. det skader ingen uansett :)

Nei, det virker ikke som disken jobber spesielt mye før frysen, og jeg har 1,5GB RAM..som sagt fungerte alt fint før jeg reinstallerte XP.

Lenke til kommentar
da er det sikkert software feil en eller annen plass.

har du prøvd med en annen spiller ? kanskje deamon - tools for å monte images og så kan du bruke hva spiller du vil på pc-en.

Det er deamon-tools jeg bruker for å mounte dvd-ene, og det samme skjer enten jeg bruker PowerDVD eller Windows Media Player..

Lenke til kommentar

ok :) vil bare ta med at jeg har ingen anelse om hva som er galt og bare gjetter.

siden det er problem med begge spillerene er det sikkert ikke de, men ville ha prøvd med media playeer classic.

da har vi jo codec. prøv å bytt ut disse. et godt alternativ er k-lite codec pack.med denne får du også media player classic.

K-Lite Codec Pack (Full) in cludes 99% of all the audio and video codecs you will ever need. Just install this pack, and you will be able to play just about any media file out there. It includes DivX, Xvid, x264, MPEG 1/2,MP3, Monkey`s Audio,Media Player Classic, On2 V6/V7 and many others. The installer lets you choose which codecs to install, or you can use the default profile which installs all of them. K-Lite Codec Pack also provides access to configuration options for each codec whenever available.

om ikke dette fungerer sitter du igjen med deamon-tool som problem felt. last ned en ny versjon. selv om du har den nyeste så last ned en ny:)

Endret av qpeg
Lenke til kommentar

Det viser seg at det ikke har noe å si om imaget er mountet med deamon, eller om det er pakket ut og kjøres direkte fra fil, så deamon er frikjent.

Hjalp ikke å legge inn k-lite codec pack, men når jeg gjorde det fikk jeg beskjed om at det var en feil med vidc.I420/vdrcodec.dll som tilhørte Pinnacle Studio 10. Jeg prøvde derfor å avinstallere Studio 10, uten at det hjalp. Installerte det igjen, men det hjalp heller ikke.

Har funnet ut en ting, og det er at dersom Winamp er oppe. så fryser ikke PC-en før jeg også lukker Winamp.

Jeg prøvde å avinstallere Winamp, uten at det hjalp. Heller ikke å installere Winamp på nytt hjalp.

Serriøst merkelig dette ass...

Lenke til kommentar

ok da får vi prøve noe nytt. alt til avspilling er jo testet og virker. det eneste som ikke er prøvd ut er lyd driverne. bruker du de gamle enda eller har du lastet ned nye. vet de har hatt en del problemer med de. om du bruker realtek ac97 og bruker nye drivere. finn fram de gode gamle og prøv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...