mrtinnn Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Jeg har en gammel D50 som jeg la på hylla for et år siden. Jeg har brukt en infrarød fjernkontrol til å styre bulbfunksjonen på det. Så skulle jeg låne fjernkontrollen til en kompis som har D80 (begge bruker samme IR fjernstyring) Men når jeg skulle stille kameraet hans i bulb med fjernkontroll forsvinner bulbtegnet i displayet og det kommer frem to streker i stede (da går det ikke ann å ta bilder). (bruker manuelle innstillinger, men har prøvd alle funksjoner) Så skulle jeg prøve den på min gamle D50 får å se om det kunne være noe galt med fjernkontrollen, men da kom de samme tegnene opp på den også, og den vet jeg at det har fungert med før. Noen som kan svare på dette, eller har vært i samme situasjon?? Endret 8. januar 2008 av mrtinnn Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 På min D40x kommer det også opp to streker. Jeg stiller inn "avtrekkervalg" til å ta imot fjernkontrollsignaler (shooting mode: quick response remote). Så er det et trykk for å starte å ta bildet og ett for å slutte. Tiden speilet er oppe bestemmer du selv. Litt kronglete forklart kanskje, men hvis du vil bruke fjernkontrollen vil jeg anta at du må inn og velge rett "shooting mode" i en meny hvis det ikke er hurtigknapp for dette på D80. mvh Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå