Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvorfor det? Fordi det er rimelig elementær norsk. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nesten litt skremmende at folk som går på videregående/er ferdig der ikke skjønte det. Da er jeg tydeligvis tjukk i hue da Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Kanskje jeg er for gammel Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nesten litt skremmende at folk som går på videregående/er ferdig der ikke skjønte det. Forklar da Einstein Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nesten litt skremmende at folk som går på videregående/er ferdig der ikke skjønte det. Forklar da Einstein Hehe, sjekk hva tråden heter da Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Forklar da Einstein I emnefeltet står det at "MSN (subjekt) leker (verb) anyone (objekt)". Det skulle stått (vel, egentlig ikke, men det får så være) "MSN-leker, anyone?" Endret 9. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 det skarstad prøver å forklare er at det stå i tittelen at msn leker (at "han" er) anyone.. så tittelen står feil, noe vi egentlig bryr oss veldig lite om.. bortsett fra skarstad som liker at setningen er korrekt.. (no offence skarstad vi trenger slike som deg også, ellers hadde alt gått til helvete..) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 amo ("astronomer mot ordeling") er en fin plass å lære dette la oss komme tilbake til tema... er vel masso rart man kan gjøre? spørre/gjette-leker, bildeleker, tegneleker er vel kanskje det mest vanlige, men fårestiller meg at det fort blir kjedlig... tror spill er mye mer interesant, men det beste er vel å prøve å bruke tiden på å skrive? hvertfall mest underholdning for meg... Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 så tittelen står feil, noe vi egentlig bryr oss veldig lite om.. Korrekt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Slik som det ser ut nå vil det norske språket forsvinne helt, og det engelske vil ta over om ikke lenge. Trist syns jeg. Endret 9. januar 2008 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Forklar da Einstein I emnefeltet står det at "MSN (subjekt) leker (verb) anyone (objekt)". Det skulle stått (vel, egentlig ikke, men det får så være) "MSN-leker, anyone?" Leker er en bøying av ordet lek som vitterlig er et substantiv Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Leker er en bøying av ordet lek som vitterlig er et substantiv Ikke i konteksten du skrev det i. Å leke - leker. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Gramatisk sett er det kanskje ikke riktig men ordet er fremdeles ett substantiv. Og du skjønte godt hva som sto der. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Spill billiard over MSN. Det er veldig gøy. Endret 9. januar 2008 av Lurvefranzen Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Går ann å tenge på msn, og de andre gjetter hva det er.. Ja, enten det, eller bli enige om en ting dere begge skal tegne. Så tegner dere begge, og den beste/fineste tegningen vinner Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Slik som det ser ut nå vil det norske språket for svinne helt om ikke lenge, og engelsk vil ta over. Trist syns jeg. Det syns jeg er helt greit. som Anne Holt sa "Det er synd jeg ikke er her når det skjer" Målet med et språk er jo å kommunisere. Lurer på hvor stor % andel av verdens befolkning som er Norske Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det syns jeg er helt greit. som Anne Holt sa "Det er synd jeg ikke er her når det skjer"Målet med et språk er jo å kommunisere. Lurer på hvor stor % andel av verdens befolkning som er Norske I så fall er det kinesisk du bør øve på. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ja de tar vel over jorda snart, så da regner jeg med at de tvinger oss til å snakke kinesisk. Har vel ikkenoe valg. OT: For en usaklig tråd Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nå fikk jeg lyst til å si noe Men hvorfor kan ikke folk svare på trådstartern sitt spm istedet for å diskutere gramatik for det er det vel ingen som bryr seg stort om på et forum på internett? (?) Har ingen ideé selv da, bortsett fra at dere kan spille stein, saks, papir over web Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det er jo klart mange bryr seg om det, heldigvis. Denne tråden er et godt eksempel. Og det har kommet mange forslag til hva man kan finne på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå