kevinedomm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Hei! Ja, nå er jeg lei av å vime oppover de bratte bakkene her i 10 km/t og lavt turtall, selv med full gass. Enkelte ganger blir det så galt at jeg må hjelpe scooteren i gang også.. Er det noen måte å få høyere turtall av scooteren for slike bakker? Har hørt noe om variatorvekter, men er det lovlig/merkbart for politiet å endre på dem slik at scooteren drar bedre i bakkene? Endret 8. januar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) og stille på variatorvektene kalles trimming og er ikke lov... men de fleste trimmer mopeder/scootere nå da og er vel egentlig ikke så mange som blir tatt? Endret 8. januar 2008 av Svampebob Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Tja, det er jo sant. Men blir den endringen av variatorvekten merkbar hvis jeg blir stoppet da? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 All modifisering av effekt dreving osv.. er ikke tillatt. Men du kan sikkert ta plomba uten å ta den på variatoren. Da vil den gå i 45 på maks turtall både oppover og nedover. Jeg ville nå trimma den jeg da.. Samma forelegg uansett hvor mye trim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå