Gå til innhold

Bruksområder for PS3


huldal

Anbefalte innlegg

Har ikke ekstern HD, så får vel lete frem minnekort og zipe filmer etc. i deler :D

 

Edit:

Og et spørsmål:

Blir bildekvaliteten på Blu-ray bedre enn DVD om man viser på vanlig TV? Non-HD liksom.

 

Du må nok rote fram minnekort ja :) Blu-ray vil nok ikke se bedre ut uten HD-tv er jeg redd. Det vil isåfall være minimale forskjeller hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå holder jeg på å finne kabler til ps3 --> forsterker...

Må ha en optisk en....

Ser det er så mange rare betegnelser på desse kablene...

Kan noen bekrefte at jeg kan bruke denne --> <a href="http://direkteshop.no/index.php?page=shop....=1&aff_id=6" target="_blank"><a href="http://direkteshop.no/index.php?page=shop....=1&aff_id=6" target="_blank">http://direkteshop.no/index.php?page=shop....=1&aff_id=6</a></a>

 

Og at jeg kan bruke denne mellom ps3 og prosjektor... Optoma hd70

 

Og at jeg kan bruke denne mellom ps3 og projektor, optoma hd70

<a href="http://direkteshop.no/index.php?page=shop....rt&Itemid=1" target="_blank">http://direkteshop.no/index.php?page=shop....rt&Itemid=1</a>

 

Ble kluss me linkene, men uansett...

HDMI kabelen er av typen --> HDMI kabel 10 meter A han til A han 19 polet (219,-)

Den optiske er av typen --> Fiber Optisk Duplex Kabel ST/ST 50/125 my, 3m (149,-)

 

Går desse kablene?

Endret av huldal
Lenke til kommentar
HDMI kabelen er av typen --> HDMI kabel 10 meter A han til A han 19 polet (219,-)

Den optiske er av typen --> Fiber Optisk Duplex Kabel ST/ST 50/125 my, 3m (149,-)

 

Går desse kablene?

 

i helsike det var billig... men hvorfor skal du ha optisk i tillegg til hdmi? lyden går jo gjennom hdmi kabelen..

10meter hdmi til 220 hørtes nesten litt for billig til å være sant ut, når har ikke jeg sjekket så mye, men betalte vel 650 for min 3 meter..

Lenke til kommentar
HDMI kabelen er av typen --> HDMI kabel 10 meter A han til A han 19 polet (219,-)

Den optiske er av typen --> Fiber Optisk Duplex Kabel ST/ST 50/125 my, 3m (149,-)

 

Går desse kablene?

 

i helsike det var billig... men hvorfor skal du ha optisk i tillegg til hdmi? lyden går jo gjennom hdmi kabelen..

10meter hdmi til 220 hørtes nesten litt for billig til å være sant ut, når har ikke jeg sjekket så mye, men betalte vel 650 for min 3 meter..

 

HDMI Kabelen skal til projektor.

Den optiske skal til forsterker :)

 

Men kan jeg bruke kablene jeg nevnte over????? Finns det andre typer optiske kabler??? eller er optisk bare optisk?

Endret av huldal
Lenke til kommentar
Men kan jeg bruke kablene jeg nevnte over????? Finns det andre typer optiske kabler??? eller er optisk bare optisk?

 

Det finnes ulike typer, ja. Du skal ha TOSlink SPDIF. Selges den i HiFi-kategori, og det ikke står noe om minijack, er det mest sannsynlig riktig type.

 

Dra på biltema og kjøp en tremeters for 60kr.

 

Edit: pluggen skal se slik ut.

spdif-toslink.jpg

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
Men kan jeg bruke kablene jeg nevnte over????? Finns det andre typer optiske kabler??? eller er optisk bare optisk?

 

Det finnes ulike typer, ja. Du skal ha TOSlink SPDIF. Selges den i HiFi-kategori, og det ikke står noe om minijack, er det mest sannsynlig riktig type.

 

Dra på biltema og kjøp en tremeters for 60kr.

 

Edit: pluggen skal se slik ut.

spdif-toslink.jpg

 

Finner du en billig 2-3 meter på denne butikken..... Kan du poste link?

 

http://www.direkteshop.no

Lenke til kommentar

Når det gjeld HDMI-kabel: Dersom prosjektoren din støttar 1080p, kan det vere greit å få ein kabel som garanterar å kunne overføre det, som til dømes den her. Diverse andre lengder, kan du finne her. Eg ser at den billigaste på 10 meter kostar 700 kroner. Det kan godt hende det går an å finne noko billigare.

 

...kva du enn gjer, ikkje kast bort pengar på å kjøpe ein dyr kabel i den tru at det vil gi deg betre bilete. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Projektoren støtter 1080p. Ser du får 2 sorter hdmi kabel... 19 pins og 29 pins... Hva er egentlig forskjellen.?

 

Hvorfor overfører ikke en HDMI kabel til 200 kroner samme bilde som en til 700? Og hva har 720p og 1080p med overføringa og gjær?

Eg er rimeleg sikker på at der er like mange pinnar på alle HDMI-kablar...tippar du blandar det saman med DVI. DVI er elektrisk ganske likt HDMI, men har ei anna type kontakt, og kan ikkje overføre lyd.

 

Når det gjeld det med 720P og 1080P/I: 1080P vil seie den høgste HD-oppløysinga, med 60 bilete overført kvart sekund. Dette krever at meir data blir flytta gjennom kabelen enn ved 720P (lågare oppløysning) eller 1080I (færre bilete per sekund), og stiller derfor større krav til han. Ikkje alle kablar er garantert å klare dette. Merk at eg seier det ikkje er garantert, du kan vere heldig og få ein kabel som klarar meir enn produsenten lovar, særleg med kortare kablar. Men sjølv ville eg ikkje teke sjansen på dette (særleg ikkje dersom det er snakk om ein kabel på 10m).

 

Merk at det er ikkje prisen som gjer forskjellen, men spesifikasjonen. Kjøp gjerne den billigaste du finn som garanterar 1080P.

 

Kay

Lenke til kommentar
Billig kablene jeg har funnet har ingen spesifikasjoner...... Så da garanterer de vel ingenting???

Sannsynlegvis ikkje...sjølv om det kan hende det er nettbutikken som har slurva med dei tekniske spesifikasjonane. Men eg trur neppe du får ein 10 meter lang kabel som garanterar 1080p til 219 kroner.

 

Kay

Lenke til kommentar
Har kjøpt 10m HDMI på biltema der ingenting var spesifisert. Denne greide å levere 1080p. Såvidt jeg vet har biltema en grei returpraksis (spør gjerne på forhånd), så er vel bare å prøve?

Hm, då er det kanskje ikkje so usannsynleg likevel. :) Kva kosta denne?

 

 

@CissaM

 

No trur eg det er slik med HDMI at enten fungerar det, eller so fungerar det ikkje. Men det er jo alltid greit å kjøpe noko som utifrå spesifikasjonane skal klare jobben, so eg trur heller ikkje eg ville ha kjøpt ein kabel som ikkje garanterte å takle det signalet eg skulle overføre.

 

Kay

Lenke til kommentar
The HDMI protocol does not have error correction or latency issues. HDMI utilizes data packets with ECC parity bits to validate data, but the protocol does not provide for retransmission of data. If a data packet doesn't arrive it will produce dropout. HDMI is a real-time, one-way stream of 1’s and 0’s that doesn't stop, and doesn't error correct - it just runs and runs, regardless of what's happening at the other end of the signal chain. Also, HDMI runs parallel, not serially. There are three color signals riding on three pairs, with a clock circuit running on the fourth. If these signals fall out of time with one another there will be dropout. This can happen if an HDMI cable is too long or damaged.

 

HDMI is a licensed technology. Anything that bears the HDMI trademark is required to meet certain specifications. Less expensive cables may have cheaper plastic coverings or slightly less finger-friendly connectors, but HDMI is pure digital so there will never be degradation of pixel, color or sound information, like with analog cables. HDMI cables will either work perfectly or there will be noticeable artifacts like sparkles and sound dropout. If the cheap ass cables work with your setup then there is no sacrafice of picture or sound quality. Don’t waste your money on expensive HDMI cables.

 

 

 

Biltema bytter ikke kabler av typen med fjolleforseglinger, men regner med du kan klage som om det var noe galt med kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...