Gå til innhold

Gmail-POP3 i Mozilla Thunderbird vil ikke virke lengre.. Godtar ikke brukernavn / passord


RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

I det siste har jeg hatt noen irriterende problemer med Mozilla Thunderbird og min Gmail-konto.

Jeg har generelt hatt noen problemer nå og da tidligere også, men de har latt seg løse.

Irriterende, men siden jeg klarte å fikse de, så var det ikke så alt for ille.

 

Nå derimot ser det ikke ut som det lar seg fikses i det hele tatt??

 

Jeg har nettopp fullstendig "wipet" systemet mitt. Og installert Windows Vista Ultimate 64bit (Engelsk / internasjonal utgave selvfølgelig).

Har installert siste versjon av Mozilla Thunderbird (amerikansk utgave), jeg satt opp og konfigurerte Gmail-kontoen min til å fungere i Mozilla Thunderbird.

 

Og i starten virket det, jeg hadde gjort slik at alle mailene Gmail innboksen min var "uleste" slik at alle ble lastet ned og lagt inn i Thunderbird. Det var et slit, fordi jeg har ca 2'800 mail på Gmail kontoen, og Thunderbird lastet de første 1'500 i puler på ca 500stk om gangen. For så å ta de siste i puljer på 20stk av gangen av en eller annen sinnssvak grunn!

 

Men jeg ble nå ferdig tilslutt, alt virket. Jeg kunne både motta- og sende mail.

 

Dagen etterpå åpnet jeg aldri Thunderbird, men to dager etter jeg satte opp Gmail kontoen min i Thunderbird så vil den ikke virke lengre. Jeg får beskjed om at:

Sending of password did not succeed. Mail server pop.gmail.com responded: Username and password not accepted"

 

Jeg har prøvd å endre litt på innstillingene, med alt er satt opp riktig. Selvfølgelig burde det jo ha fungert, siden det fungerte for to dager siden, og jeg ikke har gjort noe som helst med innstillingene siden da.

Men jeg måtte jo prøve noe?

Så jeg har prøvd med brukernavnet og ikke @gmail.com bak, også prøvd med @gmail.com uten hell.

Jeg prøvde også å gå inn i "Application Data" mappen til Thunderbird for å slette "key3.db", "localstore.rdf" og "signons.txt", noe som har hjulpet meg med lignende problemer tidligere. Men det virket ikke det heller.

 

Samme feilmelding hele tiden.

 

Nå er det vell 7-8dager siden jeg fikset Thunderbird, og jeg har samme problemet fremdeles.

Jeg er et hundre prosent sikker på at jeg skriver riktig passord, da det fungerer når jeg logger med inn på Gmail på http://mail.google.com.

Jeg har også sjekket, prøvd å re-aktivere POP innstillingene på Gmail kontoen, men ingenting ser ut til å virke. Samme feilen fremdeles.

 

Er det noen som har opplevd noe liggende?

Hvorfor vil det ikke virke?

Begynner å bli mektig frustrert og irritert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

I det siste har jeg hatt noen irriterende problemer med Mozilla Thunderbird og min Gmail-konto.

Jeg har generelt hatt noen problemer nå og da tidligere også, men de har latt seg løse.

Irriterende, men siden jeg klarte å fikse de, så var det ikke så alt for ille.

 

Nå derimot ser det ikke ut som det lar seg fikses i det hele tatt??

 

Jeg har nettopp fullstendig "wipet" systemet mitt. Og installert Windows Vista Ultimate 64bit (Engelsk / internasjonal utgave selvfølgelig).

Har installert siste versjon av Mozilla Thunderbird (amerikansk utgave), jeg satt opp og konfigurerte Gmail-kontoen min til å fungere i Mozilla Thunderbird.

 

Og i starten virket det, jeg hadde gjort slik at alle mailene Gmail innboksen min var "uleste" slik at alle ble lastet ned og lagt inn i Thunderbird. Det var et slit, fordi jeg har ca 2'800 mail på Gmail kontoen, og Thunderbird lastet de første 1'500 i puler på ca 500stk om gangen. For så å ta de siste i puljer på 20stk av gangen av en eller annen sinnssvak grunn!

 

Men jeg ble nå ferdig tilslutt, alt virket. Jeg kunne både motta- og sende mail.

 

Dagen etterpå åpnet jeg aldri Thunderbird, men to dager etter jeg satte opp Gmail kontoen min i Thunderbird så vil den ikke virke lengre. Jeg får beskjed om at:

Sending of password did not succeed. Mail server pop.gmail.com responded: Username and password not accepted"

 

Jeg har prøvd å endre litt på innstillingene, med alt er satt opp riktig. Selvfølgelig burde det jo ha fungert, siden det fungerte for to dager siden, og jeg ikke har gjort noe som helst med innstillingene siden da.

Men jeg måtte jo prøve noe?

Så jeg har prøvd med brukernavnet og ikke @gmail.com bak, også prøvd med @gmail.com uten hell.

Jeg prøvde også å gå inn i "Application Data" mappen til Thunderbird for å slette "key3.db", "localstore.rdf" og "signons.txt", noe som har hjulpet meg med lignende problemer tidligere. Men det virket ikke det heller.

 

Samme feilmelding hele tiden.

 

Nå er det vell 7-8dager siden jeg fikset Thunderbird, og jeg har samme problemet fremdeles.

Jeg er et hundre prosent sikker på at jeg skriver riktig passord, da det fungerer når jeg logger med inn på Gmail på http://mail.google.com.

Jeg har også sjekket, prøvd å re-aktivere POP innstillingene på Gmail kontoen, men ingenting ser ut til å virke. Samme feilen fremdeles.

 

Er det noen som har opplevd noe liggende?

Hvorfor vil det ikke virke?

Begynner å bli mektig frustrert og irritert

 

Mozilla Thunderbird er det mest ustabile Donald Duck-verktøyet jeg har vært borti.

 

Etter endelig for en uke siden å ha fått det til å virke, så er det i dag igjen bare tøv tøv tøv tøv.

Virket i går kveld. I dag får jeg samme melding som deg.

 

Kontoinnstillingene er vekke.

 

Ok - prøver å sette dem opp på nytt, men idiotverktøyet vil ikke godta smtp-tjener navnet jeg skal bruke, det samme den har vært satt opp med i en 1 uke - det samme det utskjelte Outlook virker uproblematisk med - og det samme nettleverandør sier vi skal bruke.

 

Thunderbird er etter min mening et temmelig tvilsomt produkt.

 

winds-of-thor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...