Gå til innhold

Går det å stramme skjermen på en bærbar pc? (hp pavilion dv4000)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har irritert meg lenge over at skjermen på min hp dv4000 er blitt litt slarkete i henglende, og jeg lurer på om det er mulig å stramme festene til skjermen. Ser ikke noen strammeskruer eller lignende, men er det noen som vet om en måte så festet blir "fastere i visken"? Takker for svar :)

Bilde av PC-en det er snakk om:

dv4000.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har irritert meg lenge over at skjermen på min hp dv4000 er blitt litt slarkete i henglende, og jeg lurer på om det er mulig å stramme festene til skjermen. Ser ikke noen strammeskruer eller lignende, men er det noen som vet om en måte så festet blir "fastere i visken"? Takker for svar :)

Dette problemet hadde jeg også på min hp ze2247ea inntil nylig. Da bestemte jeg meg for å åpne hele maskinen for å fjerne støv, samt påføre kjølepasta på prosessoren og skjermkortet. Måtte demontere hele maskinen for å få gjort dette, og da jeg skrudde den sammen igjen var slarken borte :) Jeg er rimelig sikker på at problemet lå i skruefestene til skjermen. Designet på din laptop er nesten prikk lik som på min, så vil tro du må gå fram på samme måte for å få skrudd dem til.

Du trenger ikke å demontere hele maskinen for å få skrudd til disse skruene, men litt demontering må til.

Du kan laste ned manual på hp sine sider for å finne ut hvordan du går fram.

Kort fortalt må du

- Ta ut strømforyningen

- Ta ut batteri

- Etter å ha fjernet batteriet kommer det til syne 8 små skruer. Du trenger bare å skru løs 2 av skruene. Disse skal være de eneste skruene som er plassert på den ene langsiden.

- Snu maskinen slik at tastaturet vender opp.

- Bøy skjermen så langt tilbake som du klarer

- Bruk et flatt skrujern e.l. og vipp opp dekselet som inneholder multimediaknappene. Mener at du skal plassere skrujernet bak f5, f11 og insert og vippe opp på den måten. (2 av tastene var feil i manualen husker jeg).

- Nå kan du ta av hele dekselet. Jeg fant ut at det enkleste var å få det løst fra høyre side og vippe opp mot venstre side. Husk at skjermen må være bøyd så langt bak som mulig for å få av dette dekselet. Litt motstand må du regne med.

Nå har du tilgang til festeskruene for skjermen og trenger bare å stramme dem til.

Edit: Litt redigert forklaring

Endret av ostebonden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...