Gå til innhold

Trenger godkjenning på "gamer"-pc

Anbefalte innlegg

Je, jeg og en kompis har satt sammen en passe rimelig pc for meg, skal brukes til gaming men har ingen forventninger om å kunne makse crysis akkurat. Planlagt bruk innen gaming er COD4, Age of conan og guild wars 2. Lurte på om noen kunne ta en rask titt på oppsettet og se om det er gangbart? Dette er rimelig likt noe det han som lagde det kjører, men er fint med en dobbeltsjekk :)

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=62546.

ps. Har valgt et par av tingene sånn at jeg skal kunne kjøpe hele greia fra SHG, siden jeg ser de er så billige..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hiver meg på en godkjenning! Fantastisk kabinett du har valgt!

Enig med Wibla om å bytte ut viftene i kabinettet. Sjekk ut Antec P182 tråden min, så ser du hvorfor ;)

Du kunne jo gitt en link da;)

Her er min maskin:

Scythe kama bay inntak under dvdbrenner, kobla til samme kontroller som cpuvfita på hovedkortet.

Nexus vifte i midten foran, mellom disker og psu, og bak.

Scythe S-FLEX 800rpm eksosvifte i topp.

DSC_7273_Big.sized.jpg

DSC_8338_DXO.sized.jpg

Lenke til kommentar

Flott pc :)

Men bah, dette ble ikke så lett ;P SHG har ikke PC6400, fair enough, bytter til amentio, halvpartene av varene kommer om evighet, bytter til MULTICOM, de fører ikke corsair strømforsyning. Er det noe stor forskjell på strømforsyninger, og hvilket annet merke er bra?

Lenke til kommentar

Hmm... disse kanskje?

"Forventet på lager den 11-01-2008"

Corsair PSU er det jeg anser som "safe" hvertfall, har selv vært i kontakt med de med spørsmål om ting, alltid fått klare og konsise svar, samt er det så utrolig mange som har gode erfaringer med de nå at jeg ikke kjøper noe annet.

Bestilte faktisk to HX520W i dag, skal bytte ut Tagan 480W-psuet i filserveren jeg har nå, og ha et til den nye 4.8TB (8x750GB) filserveren som skal bygges i påska...

Lenke til kommentar
Flott pc :)

Men bah, dette ble ikke så lett ;P SHG har ikke PC6400, fair enough, bytter til amentio, halvpartene av varene kommer om evighet, bytter til MULTICOM, de fører ikke corsair strømforsyning. Er det noe stor forskjell på strømforsyninger, og hvilket annet merke er bra?

Ja, i aller høyeste grad! Det er stor forskjell på PSU'er. STOR. Og det som skiller er hvordan de har bygd den opp, hvilke transistorer og kjøleløsninger samt hvor jevn og stabil strømmen er. Det siste er jo svært viktig. Corsair og Seasonic har levert varene stort sett hele tiden. Det samme har MIST. Det er mange gode merker der ute, men kan virke litt vanskelig å få oversikt. Kjøper du en Corsair, så er du safe!

Hvis du er i tvil, så les testene på SPCR, google it! Jeg orker ikke å linke..

Lenke til kommentar

Komplett-maskina er et kompromiss, de putter inn et ukjent psu, MSI hovedkort (som ikke har det beste ryktet på markedet), et ganske crappy kabinett med dårlig luftflyt (i forhold til antec 900 eller P182). ville ikke gått for dette oppsettet om du vil ha noe som holder.

Q6600 + 8800GT krever litt luftflyt for å ikke bli såpass varme at viftene spinner urimelig mye opp, dette kabinettet er overhodet ikke optimalt for å oppnå det...

Lenke til kommentar
Komplett-maskina er et kompromiss, de putter inn et ukjent psu, MSI hovedkort (som ikke har det beste ryktet på markedet), et ganske crappy kabinett med dårlig luftflyt (i forhold til antec 900 eller P182). ville ikke gått for dette oppsettet om du vil ha noe som holder.

Q6600 + 8800GT krever litt luftflyt for å ikke bli såpass varme at viftene spinner urimelig mye opp, dette kabinettet er overhodet ikke optimalt for å oppnå det...

Ja, jeg vet... Det er alltid komprimiss (med mindre man har 20.000 å bruke).

Men, for meg er den pakken der GENIAL!

Jeg kunne kjøpt dne pakken (hadde jeg bare hatt 7k :S), så kunne jeg tatt gammel hw fra min pc.. dvs. ram og cpu, skjermkort..

Jeg hadde beholdt mitt abit sli hovedkort, flyttet over q6600'en og 8800gts'en. Beholdt psuen min, etc. :-)

Så kunne jeg sikkert solgt videre den komplett PC-en for en 5k på qxl, lol... Da hadde jeg fått byttet skjermkortet, ram og cpu for i praksis 3000kr.

Eneste er at jeg ikke har 7k liggende å slenge..

Men men, satser på å gjøre min oppgradering når feriepengene kommer! Nå ble det jo nettop releaset en haug med nye 45nm prosessorer fra intel også!! Så tiden fremover på HW-markedet blir nok interessant, mildt sagt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...