Thomas Toget Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har et problem med mitt gamle Soyo dragon kt333 ultra hovedkort. Holdt på å skifte diverse harddisker etc., fikk ikkje alt til, og prøvde å resette CMOS. Eg slo av strømmen på PSU, flytta en jumper, slo på strømmen igjen, slo av, flytta jumper tilbake, og prøvde å starte opp.. Men den nekter.. Systemet starter, cpu vifte, harddisker, etc., men det kommer ingen "beep" og kun svart skjerm Etterpå lasta eg ned manualen og der sto det at atx-kabelen må kobles fra før eg resetter CMOS Har eg gjort nåke dumt her eller? Hva har skjedd? Kan det være batteriet som er dødt? Hadde håpt på at gamle PC-en skulle fungere som htpc Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Siden det er et gammelt socket A hovedkort kan man ikke se bort ifra at CMOS batteriet er stein dødt. Ville nok kjøpt et nytt, koster rundt 20 kroner. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 CMOS-jumperen skal kun flyttes på når maskinen er avslått og spenning frakoblet. Kjøp for sikkerhets skyld et nytt batteri, vanligvis CR2032. Koster 20,- på Biltema eller Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå